Äidin omat menot...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Katri20
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lapsi ei saa estää elämästä.

Tuo on todella surullista, että se "eläminen" on vain ja ainoastaan baareissa pyörimistä ja aikaa ilman lasta. Mut hei, mähän olen jo vanha pieru 25 vuotta, joten en varmaan tajua teitä nuoria, jotka haluaa "elää".

Siis voi luoja mikä äiti pikkusella. Säälks käy!!!! Nää on just näitä parikymppisiä jotka luulee olevansa valmiita äidiksi, mutta eivät todellakaan ole. Sen ymmärrän jos nuori äiti haluaa esim. kerran kuussa käydä vähän viihteellä, mutta joka viikko ja joskus monta päivää putkeen.. Ei hyvää päivää..!!! Vauvalle ei varmasti kehity normaalia kiintymys suhdetta äitiinsä kun jatkuvasti hoidossa. Pitää varmaan hoitajia enemmän vanhempinaan..

Alkuperäinen kirjoittaja katri:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja katri:
Alkuperäinen kirjoittaja että semmosta:
ei ois mikään ihme vaikka tää oiskin totta. tiedän nimittäis yhden äidin joka juopotteli raskauden aikana ja lähes joka kerta oli konttauskunnossa. jätti kerran lapsensa hoitoon ihmiselle jonka oli nähnyt tasan kerran koska piti päästä baariin....

minä en juonut yhtäkään alkoholijuomaa raskausaikanani! Jep, käyn bailaamassa, mutta lapsellani on hoitaja aina! Ja sellainen joka lapsen kanssa on muutenkin päivittäin tekemisissä, eli tuskin on kovin turvaton olo.

Silti, lapsesi on tosi pieni vielä, kuinka raaskit jättää vauvan muiden hoidettavaksi? Ja paljonko viihteellä käytät alkoholia? Onko aamulla vauva sinun vastuulla?

Raaskin jättää lapsen, koska tiedän, että hän on erittäin hyvässä hoidossa. Ja jaksaa sitten itsekkin arkea paremmin kun on jotain odotettavaa ja saa nollata tilanteen. Lapsi ei saa estää elämästä. Tätä mieltä on sukulaisetkin jotka auttelevat. Ja vauva ei ole vastuulla aamuisin vaan vasta sitten kun tiedän jaksavani.

Mä sain esikoiseni kaksikymppisenä ja poin huonopa omaatuntoa kun kävin yhdellä oluellä kun lapsi oli 3kk ja isän hoivissa.
Olin sillä reissulla kaksi tuntia ja äkkiä takaisin kotiin.
Toi on kyllä aika kova tahti , varsinkin toi kuuden päivän putki........
Tiedät varmaan ettei se ole oikein suotavaa vaikka et lupaa täältä kysykkään.
Kyllä muuta elämää saa olla ja pitääkin olla, mutta kohtuus kaikessa.

Juotko joka kerta?
Itse olisin kyllä ihan romuna jos tuollaisella tahdilla vetäisin koko ajan.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Siis voi luoja mikä äiti pikkusella. Säälks käy!!!! Nää on just näitä parikymppisiä jotka luulee olevansa valmiita äidiksi, mutta eivät todellakaan ole. Sen ymmärrän jos nuori äiti haluaa esim. kerran kuussa käydä vähän viihteellä, mutta joka viikko ja joskus monta päivää putkeen.. Ei hyvää päivää..!!! Vauvalle ei varmasti kehity normaalia kiintymys suhdetta äitiinsä kun jatkuvasti hoidossa. Pitää varmaan hoitajia enemmän vanhempinaan..

on näitä vanhemmissakin joten älä yleistä

Alkuperäinen kirjoittaja HoNdATyTTö:
Alkuperäinen kirjoittaja :

on näitä vanhemmissakin joten älä yleistä

On varmasti joo. Ei ollut missään nimessä tarkoitus yleistää. Parikymppinen voi olla yhtä hyvä tai parempikin äiti kuin vanhempi, mutta ap kuuluu näihin jotka eivät todellakaan ole valmiita äidiksi.

hyvinkin yleistä tuollainen nykypäivänä. joillekin se taitaa vain olla jotenkin trendikästä saada lapsi nuorena ja sitten jatkaa elämää entiseen malliin :( en yleistä, on varmasti kunnollisiakin nuoria äitejä, mutta valitettavan monilla elämä ei muuta ollenkaan lapsen syntymän jälkeen.

hip hei..tää 4 :n muksun äiskä painuu baanalle TAASKIN tänä viikonloppuna :D vitsi että ootan iltaa :)ja siis mä olin ekan kerran ravintelis ku mun kolmas muksu oli 10 pvää vanha ..että se siitä :whistle: ja voin silti sanoa että minä mun lapseni hoidan melki sen 24/7..kyl mul oikeus mennä ja tuo baari/karaoke on mun juttu miks sinne menen

Alkuperäinen kirjoittaja Moonlightmom:
hip hei..tää 4 :n muksun äiskä painuu baanalle TAASKIN tänä viikonloppuna :D vitsi että ootan iltaa :)ja siis mä olin ekan kerran ravintelis ku mun kolmas muksu oli 10 pvää vanha ..että se siitä :whistle: ja voin silti sanoa että minä mun lapseni hoidan melki sen 24/7..kyl mul oikeus mennä ja tuo baari/karaoke on mun juttu miks sinne menen

Mutta et varmaan käy joka viikko / useana päivänä viikossa?

Alkuperäinen kirjoittaja ......:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamsu:
Kauhee miten itsekäs äiti, surettaa pienen lapsen puolesta. Ei ole pienokaisella hyvät lähtökohdat elämään, kun äiti on tuollainen.

Toivotaan että veli vaimoineen on se terve ja tärkeä ihmis suhde tuolle vauvalle. Ihmetellä täytyy että läheiset eivät tee asialle mitään.......

en ymmärrä sitä että miten ylipäätään veli vaimoineen jaksaa katsoa toisen lasta ku lapsen äiti jatkuvasti baarissa. en mä ainakaan siskoni lapsia hoitaisi montaa kertaa viikossa siskon juopottelun takia. onkohan tämän katrin mieskin mukana juopottelemassa kun ei voi oman lapsen kanssa olla.

Tänään en jaksa olla ärsyttävä, enkä jaksa ottaa kantaa muiden bilettämiseen mut voin kertoa miten meillä toimitaan.

Poika on 6-v ja mä oon yh. Seurustelen, on tullut oltua saman miehen kanssa jo useampi vuosi.
Käyn bilettämässä (baarissa/kännämässä) suunnilleen kerran keväällä, kerran talvella ja kerran syksyllä. Kesällä vähän enempi, pari-kolme kertaa. Joskus tulee otettua vähemmänkin. Viikolla en juo/biletä/istu baarissa koskaan.
Koskaan en vietä tyttöjen iltaa, vaan aina on poikakaveri mukana ja muksu on turvallisesti isällään koko viikonlopun niin hänen ei tarvitse nähdä äitiä kännissä/krapulassa :)
Itseasiassa muksuni ei ole koskaan nähnyt minun tai poikaystäväni juovan edes yhtä siideriä tai kuohuviinilasillista tms. Isä on tainnut pojan nähden yhden saunaolusen hörpätä muutaman kerran.

Meillä taidetaan olla vähän nipoja tai sit vaan laiskoja? :)

Alkuperäinen kirjoittaja ....:
Alkuperäinen kirjoittaja Moonlightmom:

Mutta et varmaan käy joka viikko / useana päivänä viikossa?

no melkein joka perjantai käyn.ja joskus kävin viikolla myös.mutta siis kahveella ja laulamas. ja mun mukelot ei kärsi kyl yhtään. päin vastoin .äiti kusanu omaa aikaa ni jaksaa kummati touhuta muksujen kans.

Yhteistyössä