Äidille, jonka tytär teki aina kaiken väärin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huono tytär
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huono tytär

Vieras
”Lopeta änkyttäminen”, kun minua jännitti enkä saanut sanoja kokonaisina ulos suustani.
”Lopeta huitominen”, kun olin innoissani ja levoton.
”Älä honota”, kun puhuin mielestäni normaalisti.

Hiukset piti laittaa kouluun leteille tai tiukalle, päänahkaa satuttavalle poninhännälle, kun olin ekaluokkalaisena tehnyt itselleni omasta mielestäni upean kampauksen yhtä pinniä käyttäen. Kaiken tein kai väärin jo siitä asti, kun opin puhumaan ja kävelemään. Puin väärät housut väärän paidan kanssa, halusin kaupasta vääränlaiset tarralenkkarit.

Ennen kaverin synttäreitä sudit kasvoihini aurinkopuuteria, manasit kalpeuttani, jota minä en edes ollut huomannut. Olin kai iholtanikin väärän värinen. Sinulla oli ympäri vuoden rusketus.

Minä yritin ja tein kaiken aina väärin.

Katso, äiti, millainen minusta on tullut.

Kidutan rakkaintani, nöyryytän häntä ja litistän hänen itsetuntonsa niin kuin sinä teit minulle 19 vuoden ajan, siihen asti kunnes uskalsin sinun nihkeällä hyväksynnälläsi muuttaa pois. En suostu miellyttämään rakastani vaikka haluankin, sen sijaan loukkaan häntä, osoitan ettei hän riitä ja makaan vieraiden kanssa saadakseni hyväksyntää.

Katso sinä nyt minua äitinäni ja kasvatustieteiden maisterina.

Suutarin lapsella ei ole kenkiä.

Saatan ollakin. Avomies on tässä neljän vuoden ajan jaksanut kysellä miksi olen tällainen kuin olen, mikä on lapsuudessani ja kasvatuksessani mennyt vikaan. En pysty sanomaan vastausta ääneen, en kenellekään.

et voi olla, koska mä olen nainen myös :D
Mutta ehkä tossa on syy siihen, miksi se kohtelee mua tollatavalla - muille se on tosi ihana ja erilainen.

Oma äitini on myös kasvatustieteiden maisteri ja vasta nyt olen tajunnut miten kamala, laskelmoiva ja julma hänen tapansa on ollut kasvattaa.

Myöhemmin olen myös ymmärtänyt tämän kasvatuksen johtaneen siihen miten muita olen kohdellut. Mutta itse olen, kuten sinäkin valintasi tehnyt. En puolustele pahoja tekojani. Itsetutkiskelua olisi pitänyt tehdä jo aikoja sitten. Älä laita pahaa kiertämään

ainahan tuo on tiedetty, että opettajien lapset on jotenkin omituisia. psykologien lapset onkin sitten jo vähintään varttihulluja, ja pahin soppa syntyy jos vanhemmista toinen on opettaja ja toinen psykologi.

Hyvähän se on täysin normaaleja vanhempia syyttää omista virheistään.

Noi sun antamat esimerkit; jos ne ovat muka pahinta mitä olet saanut niin voin taata että jokainen vanhempi (ne lapsiaan järjelläkin kasvattavat) sanovat jossain vaiheessa lapsilleen noin.

Se taas ei ole normaalia että ei ota vastuuta omista virheistään...

Alkuperäinen kirjoittaja huono tytär;27789022:
”Lopeta änkyttäminen”, kun minua jännitti enkä saanut sanoja kokonaisina ulos suustani.
”Lopeta huitominen”, kun olin innoissani ja levoton.
”Älä honota”, kun puhuin mielestäni normaalisti.

Hiukset piti laittaa kouluun leteille tai tiukalle, päänahkaa satuttavalle poninhännälle, kun olin ekaluokkalaisena tehnyt itselleni omasta mielestäni upean kampauksen yhtä pinniä käyttäen. Kaiken tein kai väärin jo siitä asti, kun opin puhumaan ja kävelemään. Puin väärät housut väärän paidan kanssa, halusin kaupasta vääränlaiset tarralenkkarit.

Ennen kaverin synttäreitä sudit kasvoihini aurinkopuuteria, manasit kalpeuttani, jota minä en edes ollut huomannut. Olin kai iholtanikin väärän värinen. Sinulla oli ympäri vuoden rusketus.

Minä yritin ja tein kaiken aina väärin.

Katso, äiti, millainen minusta on tullut.

Kidutan rakkaintani, nöyryytän häntä ja litistän hänen itsetuntonsa niin kuin sinä teit minulle 19 vuoden ajan, siihen asti kunnes uskalsin sinun nihkeällä hyväksynnälläsi muuttaa pois. En suostu miellyttämään rakastani vaikka haluankin, sen sijaan loukkaan häntä, osoitan ettei hän riitä ja makaan vieraiden kanssa saadakseni hyväksyntää.

Katso sinä nyt minua äitinäni ja kasvatustieteiden maisterina.

Suutarin lapsella ei ole kenkiä.

yhtälailla mä voisin vollottaa sitä kun isäpuoli ahdisteli minua seksuaalisesti 8vuoden ajan kunnes muutin kotoa pois, sitten syyttäisin kaikista tekemistäni virheistä tuota ankeaa varhaisnuoruutt/nuoruutta. byääähhhh.

No mutta kuitenkin olen käsitellyt asian, aikuinen ihminen on itse vastuussa omista valinnoistaan ja teoistaan huolimatta siitä millainen lapsuus tai nuoruus on ollut. Eli ei ole äitisi vika että sinä et aikuistu! onhan tuo tapahtunut kurjaa, mutta ei oikeuta sinua satuttamaan muita ihmisiä tai käyttäytymään muuten typerästi,ne on sun omia valintoja. tiedät että äitisi on toiminut väärin, joten voit syyttää häntä siitä mutta et muusta.

Yhteistyössä