Äidillä uusi miesystävä, milloin ja miten tutustuttaa taaperoikäiseen lapseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Olen nyt jo jonkin aikaa (noin pari kuukautta) seurustellut miehen kanssa, joka ei kuitenkaan ole vielä lastani tavannut (lapsi 2-vuotias). uskoisin että alkaa olla pikkuhiljaa aika että voisivat tutustua keskenään. Varmaankin paras mahdollinen että miesystäväni tulee meille.. ja varmaankin tulisi käyttäytyä niin kuin aina ennenkin. Mutta miten hellyydenosoitukset halailu/suukottelu lapsen nähden, ei ilmeisesti kovin suotavaa vai kuinka? Typeriä kysymyksiä..tiedän.. mutta kun vastaavaa tilannetta ei ole koskaan ollut.. pitäisikö vain esittää että tässä on nyt äidin uusi ystävä?

Minä en tutustuttaisi kahden kuukauden jälkeen vielä. Vasta siinä vaiheessa, kun suhde tuntuisi todella "varmalta" ja kokisin, että tämän ihmisen kanssa haluan olla loppuelämäni.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Minä en tutustuttaisi kahden kuukauden jälkeen vielä. Vasta siinä vaiheessa, kun suhde tuntuisi todella "varmalta" ja kokisin, että tämän ihmisen kanssa haluan olla loppuelämäni.

mutta ei kai näin pieni vielä niin hyvin ymmärrä mistä on kysymys?

Minä varmaan vielä odottelisin miten juttu rupeaa kehittymään. Ekan näkemisen varmaan hoitaisin jossain muualla, kun kotona. Miehen kanssa en kyllä heti alkaisi halailemaan tai ainakaan pussailemaan lapsen nähden, vaan esittelisin miehen vaan ystävänä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Niin, mutta ei liene hyvä, mikäli muutaman kuukauden kuluttua taas tutustutetaan uusi "ystävä", joka jälleen häviää äkkinäisesti kuvioista. Seurustelukumppanien yhteydenpito on vain yleensä sen verran tiivistä, että lapselle tutustuminen ja henkilön yhtäkkinen katoaminen saattaa olla stressaavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Minä varmaan vielä odottelisin miten juttu rupeaa kehittymään. Ekan näkemisen varmaan hoitaisin jossain muualla, kun kotona. Miehen kanssa en kyllä heti alkaisi halailemaan tai ainakaan pussailemaan lapsen nähden, vaan esittelisin miehen vaan ystävänä.

niin..onhan minulla toki miehiä ystävinä ja ei heidän suhteen ole ollut mitään ongelmaa, kun ovat käyneet meillä kahvilla lapsi ei ole ollut moksiskaan :)

Jos sulla käy vieraita normaalisti kotonanne, niin EI sun lapsi erota kyseistä miestä normi vieraista! Kyllä minullakin on käynyt mies ja nais puolisia ystäviä kylässä, enkä todellakaan ole ajatellut sen olevan lapselle vahingollista!! :O

Alkuperäinen kirjoittaja m :

Niin, mutta ei liene hyvä, mikäli muutaman kuukauden kuluttua taas tutustutetaan uusi "ystävä", joka jälleen häviää äkkinäisesti kuvioista. Seurustelukumppanien yhteydenpito on vain yleensä sen verran tiivistä, että lapselle tutustuminen ja henkilön yhtäkkinen katoaminen saattaa olla stressaavaa.

kyllä toki tämän ymmärrän ja lapsen parasta yritänkin ajatella. Minulla ei vain ole tapana hypätä suhteesta toiseen. Miesystäväni olen tuntenut jo kauan aikaa ja meillä puhkesi romanssi kukkaan ihan yllätyksenä..en siis edes etsinyt suhdetta.

Alkuperäinen kirjoittaja fff:
Jos sulla käy vieraita normaalisti kotonanne, niin EI sun lapsi erota kyseistä miestä normi vieraista! Kyllä minullakin on käynyt mies ja nais puolisia ystäviä kylässä, enkä todellakaan ole ajatellut sen olevan lapselle vahingollista!! :O

Niinpä. Ehdottomasti tutustumaan vaan. Lapsen edessä ei ole pakko heti nuoleskella ;) Minusta olisi suorastaan outoa jos ei ole nähnyt kumppanin lasta useamman kuukauden seurustelun jälkeen...

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:

niin..onhan minulla toki miehiä ystävinä ja ei heidän suhteen ole ollut mitään ongelmaa, kun ovat käyneet meillä kahvilla lapsi ei ole ollut moksiskaan :)

No tietenkin joo. Rupesin vaan ajattelemaan omaa taaperoani, joka on tosi arka, kun tapaa uusia ihmisiä. Meillä tuo lapsi ei sitten niin ujostele esim. puistossa, kun on muutakin toimintaa ympärillä:)

Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Toivottavasti se ei sitten rupea liian innokkaasti mielistelemään lastasi. Mikään ei ole inhottavampaa kuin itseään tyrkyttävä vanha ukko. Varsinkin sellainen, joka on aluksi niin mielin kielin, mutta ei jaksakaan mielistellä ikuisesti.

ei kai näin pientä lasta oikein voi mielistelläkään? :P ja minun miesystäväni ei ole mikään vanha ukko :D

Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Toivottavasti se ei sitten rupea liian innokkaasti mielistelemään lastasi. Mikään ei ole inhottavampaa kuin itseään tyrkyttävä vanha ukko. Varsinkin sellainen, joka on aluksi niin mielin kielin, mutta ei jaksakaan mielistellä ikuisesti.

ei kai näin pientä lasta oikein voi mielistelläkään? :P ja minun miesystäväni ei ole mikään vanha ukko :D

Hyvä, jos ei ole vanha ukko :D Mulla on lauantaina 2 vuotta täyttävä lapsi, ja kyllä se aika lailla jo ihmistä muistuttaa. Mutta voihan se olla, ettei miehet ymmärrä niin pienistä lapsista vielä mitään.

Yhteistyössä