Äidiksi uudelleen +40-vuotiaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti 41- vuotta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti 41- vuotta

Vieras
Hei! Olemme olleet aviomieheni kanssa naimisissa useampia vuosia.Taloudellinen tilanne on ok. Jopa vielä enemmänkin voitaisiin panostaa työntekoon (olemme yrittäjiä), mutta olen alkanut miettiä, onko elämässä sittenkin jotakin tärkeämpää. Urheilemme paljon, extreme- lajeja. Molemmat kehitämme itseämme opiskelemalla. Silti tuntuu, että se puuttuva juttu olisi yhteinen biologinen lapsi. Miehelläni lapsia on kaksi, Minulla yksi. Porukan juniori on 12-viotias, seniori 17- vuotias. Minulla olisi paukkuja vielä vauvan äidiksi. Ja halua ottaa vastuu vauvasta. Mieheni kantaa vauvaan en sen tarkemmin tiedä. Koska asia ei ole ollut kovin tähdellinen avioliitossamme.

Onko 40-vuotias mielestänne liian vanha äidiksi? Varsinkin, kun perheen muut lapset ovat yli 10-vuotiaita?

Minä olen saanut 2 lasta vielä +40v ikäisenä.
Vanhimmat meillä jo täysi ikäisiä. Sitten on 11v ja 10v. Sekä nyt nämä 1 ja 3v.
En ole päivääkään katunut vaan ainakin omalla kohdalla nää 2 viimesintä ovat olleet rennoimmat ja nautinnolisimmat äitiyden ihanuudet vauva ja nyt taaperoaikana.
Toki kaikki on olleet haluttuja ja rakkaita ovat, mutta sellainen rentous on tullut itselle.
Että ilman muuta vaan vielä kun voi jos vain haluatte.
Siinä ei kannata muiden pelotteluita kuunnella :)
Mutta tokihan nää pienet sit taas sitoo sinut, mutta on se sen arvoista.
Itselläni on taas vauvakuume mutta nyt täytyy toppuutella :)

• Tykkää
Reactions: Echo
Noo, tässä välissä on tapahtunut sellaista muutosta, että tämä palsta ei ole enää mikään asiallisten keskustelujen paikka..........

Ja näin ollen vastaan, että miten niin äidiksi uudelleen???
Uudelleen?
No sitten ei ehkä kannata enää vasiten yrittää raskautua, jos sulla on joku tollanen että välillä olet äiti ja välillä et...

Itse olen pian 41v. ja meillä on raskauden yritys menossa. Mulla ennestään 17-vuotias lapsi ja miehellä kaksi aikuista lasta. Tämä on meidän valinta eikä kuulu muille. Etenkään niille jotka huutelevat, että lapset pitää olla tehtynä alle 30-vuotiaana. Noilla huutelijoilla on itsellään useampi helposti saatu lapsi eikä tajuta sitä, että kaikilla ei elämä mene niin helposti. Yksi tällainen viisastelija on oma äitini joka on tullut helposti raskaaksi ja saanut neljä lasta alle 30-vuotiaana. Olisin mäkin halunnut monta lasta, mutta ei ole ollut omista valinnoista kiinni, että niin ei käynyt. Toivottavasti meille suodaan se onni, että saamme miehen kanssa yhteisen lapsen.

Yhteistyössä