Äideille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vivis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vivis

Vieras
Luin eilen tälläsen jutun ja tää oli mun mielestä ihana joten jaan tän teidän kanssa.

Äideille

Enkeli pistäytyi paikalle, kun Jumala loi äidin. "Herra, kylläpäs sinä näet vaivaa tuon luodun kanssa!"
Jumala vastasi:"Näkisitpä laatuvaatimukset! Tämän pitää olla helppo hoitoinen, mutta tässä ei saa olla mitään keinotekoista. Tällä täytyy olla teräshermot ja suuri syli. Tällä täytyy olla sellainen selkä, että tämä jaksaa kantaa kaiken. Tämän täytyy osata paikata kaikki auenneesta polvesta särkyneeseen sydämeen. Käsien täytyy toimia kuin niitä olisi kuusi paria. Silmäparillaan hän katsoo lastaan antaen ymmärtää, että tämä käyttäytyy huonosti ja on syytä parantaa tapansa, mutta viestittäen samalla että rakastaa ja ymmärtää lastaan."
Enkeli katseli äidin prototyyppiä. "Tämä on liian pehmeä."
"Mutta sitkea", Jumala vastasi, "et usko millaista kulumista tämä äiti kestää."
Lopulta enkeli siveli mallikappaleen poskea. "Tässä on vuoto", Hän huomautti. "Yrität saada häneen mahtumaan liikaa."
"Ei se ole vuoto", Jumala sanoi. "Se on kyynel. Niitä virtaa aina kun äiti tuntee iloa tai surua, pettymystä tai ylpeyttä, kipua tai yksinäisyyttä tai syvää rakkautta. Kyynel on äidin ylivuotoventtiili."
Ja Jumal katsoi luomustaan ylpeänä ja tyytyväisenä.

Hyvää tulevaa äitienpäivää kaikille äideille.

mä oon lukenu ton jutun ainaskin 50 kertaa ja aina mua itkettää. mun mies luki ton kanssa ja tuumas miesmäiseen tapaan en ymmärrä mikä tossa nyt itkettää... Yritin töissäkin vanhuksille lukee tota,mutta itkuhan siinä tuli kesken kaiken. Mulla kyllä tohon itkusuuteen saattaa olla syynä myös raskaushormoonit.

Tämä on kans mielestäni ihana:

Ei näkyä kauniimpaa.
Ei sidettä vahvempaa
kuin hymyävä äiti
lapsi palleroinen sylissään.
Se liitto on sydänten.
Se on onni seesteinen
ympäröimä pienten enkelten
suojaavien siipien.