Ai, sulla ei oo maito vielä loppunutkaan!

• Viestiketjun aloittaja mitä mieltä
  • Ensimmäinen viesti
mitä mieltä
Mikä kumma siinä on? Kun imettää, niin sitten sitä ihmetellään kauheeseen ääneen, että vieläkö sitä maitoa riittää? Pitäisikö siinä sitten ihmetellä yhteen ääneen, että kappas vaan, mites se nyt silleen? Kohta 10 kuukautta samaa p..kaa saanu kuunnella.

Nyt sitten kun oon puhunut, että vois pikkuhiljaa lopetella, niin sitten ihmetellään, että kuin sä nyt jo lopetat.

Siis auttakee....en mäkään mee kellekkään muulle kommentoimaan sen imetyksestä. :headwall: :headwall: :headwall:

Kerro niille ihmettelijöille faktatieto, että normaalilla ihmisellä se maito ei tavallisesti tuosta vain lopu (tosin joku voi luulla maitonsa loppuneen tai sitten se on vain vähentynyt lisäruokinnan myötä).

Joo minullekin on kommentoitu jo useaan otteeseen, että "vieläkö sinä imetät?" Ja joku on kehdannut kysyä, että "eikö saitä pitäisi jo alkaa lopettelemaan?" Hoh hoijaa näitä pieniaivoisia kanssatallaajia ;-)

Eikä meidänkään vauva ole vielä vuotta täyttänyt...

anoppi jaksaa joka kerta kysyä, mun maidon riittävyydestä. Kun sen toinen miniä lopetteli imetystä, niin muistan sen vaan sanonen, että ei taida maitoo tulla tarpeeks kun on niin isot tissit. En sit tiiä, mikä logiikka tossa on.. :headwall:

anoppi jaksaa joka kerta kysyä, mun maidon riittävyydestä. Kun sen toinen miniä lopetteli imetystä, niin muistan sen vaan sanonen, että ei taida maitoo tulla tarpeeks kun on niin isot tissit. En sit tiiä, mikä logiikka tossa on.. :headwall:

Minä olen imettänyt kaikkia lapsia pitkään (yli kaksi vuotta) ja tottunut kuulemaan kummastelua maidon riittävyydestä.
Ei ole kyllä oikeastaan koskaan ärsyttänyt. Monet tuttuni ovat vaan oikeasti olleet ihmeissään maidon riittävyydestä ja imetyksen kestosta, en tiedä ketään nimittäin kuka olisi imettänyt edes vuoden ikäiseksi lastaan.

Imetys on kyllä jokaisen henkilökohtainen asia, mutta en suutu jos joku imetyksiäni ihmettelee tai antaa neuvoja siitä kuinka kauan saa imettää. Enkä minäkään arvostele heitä jotka eivät imetä ollenkaan tai imettävät vähän aikaa =)

epänormaali
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 18:26 vieras kirjoitti:
Kerro niille ihmettelijöille faktatieto, että normaalilla ihmisellä se maito ei tavallisesti tuosta vain lopu (tosin joku voi luulla maitonsa loppuneen tai sitten se on vain vähentynyt lisäruokinnan myötä).
Mä oon kai sit epänormaali kun sitä ei koskaan oo tullu tarpeeksi ja sit se onkin loppunu kokonaan 2kk tappelun jälkee, molemmilla kerroill. :headwall:

Mulla anoppi kyselee aina, että vieläkö maito riittää. Kohta 7 kuukautta se on jo riittänyt, niin ihmettelisin kyllä, jos se nyt kuin taikaiskusta loppuisi.. :D Ja toinen on, että kysytään, joko olet opettanut tuttipullolle..Se on melko kummallista minusta, että pitäis tuon lapsen pitäis oppia tuttipulloa juomaan, kun jo tässä iässä voi alkaa ihan mottiakin jo opettaan...

Se on suuri ihmetys tuo imetys, mitään mitä teet, niin ei ole hyvin ulkopuolisten mielestä. Eipä tuolle voi mitään. Anna olla ja tee niinku lystäät..

JONSERED Karhunkantaja
Ai. minä olen luullut, että "onko maito riittänyt?" tms on jonkin kultin salainen tervehdys :saint: Taisin olla väärässä. Joku siis OIKEASTI haluaa tietää ruumiisi erittämistä nesteistä. Siihen voisi kai vastata, että "onko maha toiminut?"

Yhteistyössä