Ai niin se on lapsilisäpäivä. Muistan ajan kun jokainen "tilipäivä" oli odotettu tapahtuma ja lapsilisistäkin oli osa käytetty jo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

*

Vieras
rahan puute oli jatkuva.

Nyt on mukava taloudellinen tilanne, aina on "entisiä" rahoja, eli palkkaa tilillä 200-300e kun tulee jo seuraavat rahat. Ei tarvii kytätä ja suunnitella, mitä maksaa milloinkin. Maksaa laskut samantien kun ne tulee :) ja aina on tilillä rahaa hätäpäivää varten.

Kituuttelinkin sellaiset 12 vuotta että tutuksi tuli sekin!

Kiva että joku pikkulapsivaiheen ohittanut vielä muistaa millaista on kun on tiukkaa :) Useimmat täällä tuntuvat unohtavan sen, ja jaksavat jeesustella "kuinka ei meillä ikinä eletty kädestä suuhun". Tai sitten heillä vain oli niin hyvin tienaavat miehet, ettei lapsilisät olleet perheen tuloissa kuin pisara meressä. Usein aika kultaa muistot.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No eipä sullakaan kyllä hurraamista ole jos palkasta jää 200e muuhun kuin välttämättömiin menoihin.

Lue uudelleen... siinä vaiheessa kun tulee tilille LISÄÄ rahaa, en "entisiä" vielä jäljellä siellä 200-300 ... eli kulutan kyllä, ostan mitä tarviin ja välillä vähän turhempaakin mutta silti on se pari hunttii jääny. En kai mä nyt viitti väkisin tuhlata, vaikka voisikin.

No eipä sullakaan kyllä hurraamista ole jos palkasta jää 200e muuhun kuin välttämättömiin menoihin.

Sanoiko ap että on laittanut palkkansa vain välttämättömiin menoihin ja tuo jäi jäljelle?

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Kiva että joku pikkulapsivaiheen ohittanut vielä muistaa millaista on kun on tiukkaa :) Useimmat täällä tuntuvat unohtavan sen, ja jaksavat jeesustella "kuinka ei meillä ikinä eletty kädestä suuhun". Tai sitten heillä vain oli niin hyvin tienaavat miehet, ettei lapsilisät olleet perheen tuloissa kuin pisara meressä. Usein aika kultaa muistot.

Voi, muistan sen oikein hyvin!
Itselläni onni sen suhteen, että äitini ja isäni on aina lainanneet jos olen tarvinnut johonkin rahaa. Mutta aina olen velkani takaisin maksanut.

Kituuttamista oli, muistan ruokakaupassakin kun piti tarkkaan laskea mitä ostaa ja mitä ei.

Meilläkin ji parempi rahatilanne. Ja meillä vielä pieniä lapsia ja tavalliset matalapalkkatyöt. Mutta kummallakin palkkapäivä!

On se ihanaa, kituuttaa ehdittiin mekin.

Juu,tällä kolmilapsisella perheellä jäi 120? ensi keskiviikon kotihoidon tukeen asti :D.
Ei silti, hyvinhän tuo riittää!
Ja kuitenkin säästössä on mulle tonni ja sen saan tilille tarvittaessa yhdellä napin painamisella.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Lue uudelleen... siinä vaiheessa kun tulee tilille LISÄÄ rahaa, en "entisiä" vielä jäljellä siellä 200-300 ... eli kulutan kyllä, ostan mitä tarviin ja välillä vähän turhempaakin mutta silti on se pari hunttii jääny. En kai mä nyt viitti väkisin tuhlata, vaikka voisikin.

Kyllä sitä nyt noiden menojen jälkeen pitää tilistä jäädä jotain säästöönkin, minä ainakin laitan 500e sukanvarteen kuussa pahan päivän varalle, ja ostan kyllä tarpeellisen ja tarpeettoman ja ei ole tili tyhjä palkkapäivänä.

Musta tuo kuulostaa aika vähältä, 200-300 ? jää yli, ja sit tulee lapsilisät? Monestako lapsesta lisät tulee? Ja kauanko tarvii odotella seuraavaa tiliä? Jos vertaan meitin tilanteeseen, et mulla on noin tonni tilillä aina, ja se on ja pysyy jos ei jotain autorempaa tule. ja en osais olla jos ei sitä olis turvana kun mitä tahansa isompaa kun tulee niin se muutama satanen on hetkessä syöty.

Alkuperäinen kirjoittaja HeviäPRKLE:
Kyllä voin sanoa ihan suoraan että vituttaa.Miehen palkka tuli (2vk) , ja lapsilisät myös.Käteen jäävä osuus 150? |O

No ihan ensin lopetatte molemmat tupakanpolton ja alkoholin juonnin.

Olen lopettanu tupakoinnin vajaat kolme viikkoa sitten, ja alkoholiakaan en juo kuin ehkä muutaman kerran vuodessa.

Kyllä voin sanoa ihan suoraan että vituttaa.Miehen palkka tuli (2vk) , ja lapsilisät myös.Käteen jäävä osuus 150? |O

Olen lopettanu tupakoinnin vajaat kolme viikkoa sitten, ja alkoholiakaan en juo kuin ehkä muutaman kerran vuodessa.

Noilla tuloilla on paree jättää vallan kokonaan pois ja äläkä vaan alota sitä tupakointia uudestaan.

Noilla tuloilla on paree jättää vallan kokonaan pois ja äläkä vaan alota sitä tupakointia uudestaan.

Juupajuu.Kyllä mie luulen että tuo persaukisuus johtuu ihan muusta ku mun alkoholinkäytöstä :D ja ei ole aikomusta aloittaa tupakointia enää..nyt on hyvä fiilis ilman =)

Kyllä tänään on hyvä päivä kun tulee rahaa! Meill odotetaan ainakin tätä päivää, kun kotona olen lasten kanssa. Jotku ne vaan on köyhiä ja jotku rikkaita ;)

Joo, meillä oli myös aikanaan aikas vaikeeta kun oli pienet lapset ja molemmat vasta opiskeli. Siinä sitten rakennettiin taloa ja kasvatettiin lainoja. huhhuh... Kyllä tosiaan odoteltiin lapsilisiä!!!

Mutta nyt, ollaan molemmat töissä ja vaikkei rikkaita ollakaan ni hyvin pärjätään!!! Ja se on ihanaa!!!

Yhteistyössä