Ai hitto kun järkytyin vaa alla tänään aamulla :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen huomannut kesän aikana että reidet hinkkaa inhottavasti kun kävelen hame päällä. Olen huomannut mahani pullottavan ja olen harmitellut kun näytän joissain paidoissa raskaana olevalta. Mutta kuvittelin pysyneeni silti alle 60 kilon mikä on normaalipainoni. (Olen 170 cm pitkä)

Painan 65 kiloa :confused:

Päätin että nyt jää sokeri ja muut herkut. En saa napostella enää sellaisia. Kohta painan 70 kg:eek:

Aivan järkyttävää. Olen suurperheen äiti ja omaa aikaa minulla ei oikeastaan ole joten on mahdotonta aloittaa jotain urheiluharrastusta missä kävisin yksin. Kaupassa on pakko käydä autolla enkä voi kävellä, en millään saisi raahattua niitä ruokamääriä kävellen. Muuten joutuisin käydä joka päivä kaupassa ja siihen aika ei riitä muiden kotitöiden lomassa.
Olen huomannut kyllä että jos olen kovin ärsyyntynyt tms niin haen kaapista suklaata tai irtokarkkeja. Olen yrittänyt vähentää sitä mutta silti sorrun liian usein.

Nyt lopetan kyllä, 65 kiloa on syöpynyt jo silmiini:alien: En halua olla niin painava.

Apua millaisia ruokia minun kannattaisi laittaa nyt vai käykö tavallinen ruoka? Syön aina vain yhden lautasellisen. Ongelma on ne herkkuvälipalani/yöherkkuni/kahviherkkuni. Ne varmaan lihottavat minua:cry:

Minulla on ihan samat mitat! Kaksi lasta löytyy, toinen vasta 4kk,mutta kilot ei kyllä vauvasta johdu... Vaan juurikin niistä herkuista ja liikkumattomuudesta.

Lihakset on surkastuneet ja etenkin keskivartalossa läskiä löytyy.

Aina päätän lopettaa herkut, mutta sitten jo huomenna hullu himo sokeriin ja tulee syötyä. Päätän myös aina etten osta lisää mutta kuin ihmeen kaupalla ostan kuitenkin sitten tai mies ostaa jo pienestä vihjeestä. Sokeri on huume
:(

Liikunnan merkitys painon pudotuksessa on melko minimaalinen syömisiin verrattuna, joten ei se liikunnan vähyys ole ongelma sen irtokarkki- ja suklaakaapin rinnalla. Ne kahvi-, välipala- ja yöherkut edellyttäisivät helposti tunnin liikuntaa päivässä että ne kalorit saisi juostua pois. Ylipäätään tuo että herkutteluun on päivässä kolme kategoriaa, kertoo siitä että niitä on liikaa.

Kiitos vastauksista!

Hei sinä jolla on sama paino, mitä jos yritetään yhdessä jättää nyt herkut?
Minulla on jotain karkkia aina kotona lapsille kun ne saa lauantaisin karkkia. Mutta ne on sellaisia mistä en edes välitä, kirpeitä, tikkareita, lakua ym.
Minä pidän vain suklaakekseistä, suklaasta ja irtokarkeista. Yritän, että niitä ei olisi kotona.
Nyt ajattelin kerätä ihan kaikki sokeriset tuotteet rasiaan ja nostaa ylimpään keittiön kaappiin. Se on niin ylhäällä, että on pakko hakea jakkara jos haluaa ottaa sieltä jotain. Ja sinne rasian sisälle, kansi vielä sellainen hieman tiukka, niin eipä tee helposti mieli mennä hakemaan niitä.
Toimisikohan tämä sinulla? Minä aion kokeilla. Ja omia herkkujani en osta enää.

Hyvä tietää että liikunta ei ole niin tärkeää. Olen kyllä kävellyt tänään aika paljon, yli 5000 askelta tähän mennessä enkä ole syönyt makeaa. Enkä aiokaan tänään:)

Ap

Täällä!

Pituus sama 170 ja kiikun siinä normaalipainon ylärajalla. Ja vaikka työni on fyysistä ja lihaksiakin siis löytyy niin kertoohan se, että housunvyötärö kiristää, turhista kiloista.

Mä en karkeista piittaa mutta kun ruoka on muuten vaan niin pirun hyvää ja olut kans ja viinit ja vaikka mikä. :p

Kiitos vastauksista!

Hei sinä jolla on sama paino, mitä jos yritetään yhdessä jättää nyt herkut?
Minulla on jotain karkkia aina kotona lapsille kun ne saa lauantaisin karkkia. Mutta ne on sellaisia mistä en edes välitä, kirpeitä, tikkareita, lakua ym.
Minä pidän vain suklaakekseistä, suklaasta ja irtokarkeista. Yritän, että niitä ei olisi kotona.
Nyt ajattelin kerätä ihan kaikki sokeriset tuotteet rasiaan ja nostaa ylimpään keittiön kaappiin. Se on niin ylhäällä, että on pakko hakea jakkara jos haluaa ottaa sieltä jotain. Ja sinne rasian sisälle, kansi vielä sellainen hieman tiukka, niin eipä tee helposti mieli mennä hakemaan niitä.
Toimisikohan tämä sinulla? Minä aion kokeilla. Ja omia herkkujani en osta enää.

Hyvä tietää että liikunta ei ole niin tärkeää. Olen kyllä kävellyt tänään aika paljon, yli 5000 askelta tähän mennessä enkä ole syönyt makeaa. Enkä aiokaan tänään:)

Ap

:D no yritetään vaan. Mutta mikään kätkeminen ei kyllä minua pysäytä valitettavasti. Kun syön herkkuja syön aina hyvillä mielin ja halukkaasti enkä koe syyllisyyttä. Vain muissa tilanteissa tuskailen.asiaa, esim. kun mitkään housut ei mahdu jalkaan niin kyllä surettaa oma heikkous ja että olen päästänyt tilanteen tähän.

Joku kirjoittikin että on samoilla mitoilla timmi. Itsekin olin joskus, muutaman kilon kevyempi mutta aivan eri mallinen. Ei ollut selkä ja maha läskillä vuorattu, vaan oli muhkeat lihakset jaloissa ja pyllykin jopa löytyi. Olin silloin sinkku ja kävin salilla joka päivä kun ei ollut muutakaan tekemistä. Nykyään tekemistä on aamusta iltaan, eikä salilla käyminen kiinnosta sitten tippaakaan. Yritin pari kertaa, mutta ei oo oma juttu kyllä yhtään. Kotona vois aivan hyvin jumpata ja pumpata jos jotenkin saisin itseni motivoitua.

Mies on vielä yhtä laiska liikkuja, niin ei siitäkään ole mitään vetoapua!

Just just. Taas normaalipainoinen vinkumassa kun on niiiiin läski! Itse olisin todella tyytyväinen jos painaisin tuon verran.

Niin eikä sitä kirjoiteta vaa alla vaan vaa'alla.

Minulla on A kuppi samoilla mitoilla.
Reidet, maha ja alaselkä perseen päältä hyllyy ja pullottaa ja on kammottavat. En ole laiha vaan pullea 170 cm ja 63 kg.
Voi luoja. Sä olet normaalipainoinen! On muutakin kuin laiha tai pullea. Normaalaipainoinen ei ole pullea. Laihuus taas ei ole mitenkään tavoiteltavaa vaan se on alipainoa. Kummallista kun aikuiset naiset haluavat olla alipainoisia tai hädin tuskin normaalipainon puolella. Jopa pakkomielteistä ja jonkin tasoista syömishäiriötä. Todella pahasti vääristynyt kehonkuva jos noilla mitoilla pitää itseään pulleana.

Yhteistyössä