Ai hitto irtosikohan mun hampaasta paikka! Mistä sen tietää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sluibailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sluibailija

Aktiivinen jäsen
17.01.2018
967
91
28
Söin pizzaleipiä ja yhtäkkiä takahampaasta kuului RÄKS ja tuntui oudolta. Kuin siitä tulisi irronnut palanen. Tunsin jotain kovaa suussani mutta se saattoi olla ruokakin ja söin sen.
Katselin sitten peilistä hammasta mutta en näe siinä mitään poikkeavaa. Hammas tuntuu vieläkin oudolta ja jotenkin hellältä.

En edes tiedä oliko tuossa hampaassa paikka. Minulla on pari paikkaa mutta niiden laitosta on niin kauan etten muista missä hampaissa ne on ja montako niitä on.

Mistä voin tietää kotikonstein irtosiko paikka?

En halua mennä turhaan hammaslääkärille kysymään. Se maksaa.

Kielelläsi tunnustellen onko siellä mitään outoja teräviä reunoja. Ja kyllä se kipu paljastaa sitten, kun alkaa mennä ruoka ja juoma sinne hampaan reikään. Syö paljon karkkeja ja jos sokeri pakottaa nin sitten on reikä. Mulla aina makea kävi koskemaan niin oli reikä.

Tänään käyn hammaslääkärissä:confused: Inhottaa ajatuskin... Välillä sitä hammasta, mistä paikka ehkä irtosi, vihloo mutta välillä se tuntuu ihan tavalliselta. Menen näyttämään sitä. Toivottavasti ei tehdä mitään kauheaa:(:eek:

Huh ei sieltä ole mitään irronnut mutta kuulemma narskutan hampaitani, takaa ne on hioutunut ihan sileiksi ja kiiltäviksi:eek: Edestäkin on vähän kulunut. Reikiä ei ollut eikä muuta outoa.

Öisin voisi laittaa sellaisen vekottimen suuhun mikä estää narskuttamista:confused: Miten sellaisen kanssa voi nukkua...

Kyllä hävetti kun lääkäri sanoi että "Me nähtiin viimeksi talvella 2010...":oops:
Nyt googlettamaan narskumisesta :ROFLMAO:

Kyllä sen purentakiskon kanssa pystyy hyvin nukkumaan. Alkuun voi kiristää ja sattuakin vähän, kun tuntuu painavan hampaita, samaten voi kuolata. Mutta äkkiä siihen tottuu, tosin puhe ei ole normaalia kisko suussa. Se on sellainen läpinäkyvä muovinen hampaiden mukaan valettu juttu, mitä hammaslääkäri vielä sovittaa ja muokkaa tarvittaessa muutaman seurantakerran verran.

• Tykkää
Reactions: Sluibailija
Kiitos! :) Mietin että jos ostaisi sellaisen halvemman netistä tai urheilijoiden käyttämän suojan... Netin mukaan ajaa saman asian ja on paljon halvempi. Tuo hammaslääkärin tekemä kisko tulee tosi kalliiksi:eek:

Kyllä sen purentakiskon kanssa pystyy hyvin nukkumaan. Alkuun voi kiristää ja sattuakin vähän, kun tuntuu painavan hampaita, samaten voi kuolata. Mutta äkkiä siihen tottuu, tosin puhe ei ole normaalia kisko suussa. Se on sellainen läpinäkyvä muovinen hampaiden mukaan valettu juttu, mitä hammaslääkäri vielä sovittaa ja muokkaa tarvittaessa muutaman seurantakerran verran.

Voihan sitä purentakiskon korvata myös tälöä:

ae401-model-detail-face.jpg

En mä tuollaisen kanssa voisi nukkua kun tavallisen kiskonkin ajatteleminen tuntuu tympeältä. Mä luulen, että en ota sitä kiskoa. Se on kallis ja ajatus sellaisesta suussa tuntuu inhottavalta. :confused:

Mä pyydän kuitenkin sen röntgenkuvan mistä hammaslääkäri puhui, sen avulla voi katsoa olisiko sen hampaan sisällä reikä. Päältäpäin ei näkynyt mitään mutta kuulemma voi olla hiuksenhienoja uria mitä pitkin se reikä menee hampaan sisään.

Ei siihen hampaaseen enää satu mutta pari päivää sitten otin särkylääkkeen kun sitä särki.
Soitan siis huomenna hammaslääkäriin ja sanon että en halua kiskoja. Jos muutan mieleni niin kokeilen niitä halvempia apteekista tai netistä:D

Yhteistyössä