Meillä 3v kaksoset, tyttö ja poika. Ne on alituiseen toistensa vaatteissa kiinni tai jotain muuta kränää. Mikään leikki ei tunnu enää onnistuvan yksiin ja huoneessa vallitsee viidakon lait. En harrasta vapaata kasvatusta, vaan rajat ja rakkautta periaatetta, mutta nämä kaksi on nyt aivan mahdottomassa vaiheessa. Pahemmaksi vain meni, kun lähdin takaisin töihin. Aamulla ei vaatteita tahdo saada päälle ja tarhasta hakiessa mökötetään ja äiti on tyhmä, idiootti ja ties mitä.
Eilen tyttö keksi kiivetä vessan kaapille ja maalasi hammastahnalla vessan. Siis sellainen iso tuubi tyhjäksi asti. Tämä tapahtui laittaessani ruokaa. Sillä aikaa, kun toruin tyttöä ja yhdessä vessaa siitottiin, laitan siis tahallaan sotkijat siivoamaan kanssani, poika keksi toisen leikin. Hän oli keksinyt matkia siskoaan ja napannut ketsuppipullon ja sillä koristellut keittiön pöydän, lattiaa ja palan seinää. Siinä vaiheessa alkoi pinna kiristyä ja toivoin todella, että mies tulis jo töistä. Istutin murjottavan neidin syöttötuoliin, mihin hän ei enää haluaisi mistään hinnasta mennä ja siivosin pojan kanssa ketsupin. Juttelin heidän kans asiasta, että miksi se on typerää ja miksi niin ei saisi tehdä, mutta epäilen sen menneen kuuroille korville. Molemmat istuivat syöttötuoleissaan ja murjottivat. Haluasisivat jo istua isojen tuolilla, kun nippa nappa sentään yltävät siitä syömään.
Mies tuli kotiin ja kyseli, miksi olen niin väsynyt ja kiukkuinen, ai minäkö? Mies vain silitti lasten hiuksia ja suukotteli, lupasi jälkkäriksi pätkis patukat ja mulla sihisi päässä. Aivan kuin heidän teot olis jotenkin palkitsemisen arvoisia. No, tää on tätä arkee. Lapset sotkee, äiti siivoo ja kiva isi tulee ja antaa siitä palkinnon. Odotan jo innolla ens viikolla miehen lomaa, kun itte olen päivät töissä, niin saa maistaa edes hetken tätä uhma arkea parhaimmillan.
Tähän kaikkeen muuhun lisäksi vielä meilläkin lentää tavarat, ovia paiskotaan, kiusataan koiraa, pudotellaan akvaarioon ties mitä, räplätään tietsikkaa ja eräämmät varmuuskopiot ovat tulleet arvoon arvaamattomaan, poika keksinyt, miten äidin fillarista tyhjätään kumit, likan erikoisuus on mun meikkipussin sisällön sääntömääräinen inventointi ja testaus.
Mut on ne silti niin ihania :heart: