Ai,että mua ärsyttää noi naapurin koirat!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja röppö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

röppö

Aktiivinen jäsen
23.04.2008
8 706
2
36
Ne ei tee muuta,kuin räksyttää!!!!!!
Ammulla herää räksytykseen ja illalla viimeisenä kuuntelee räksytystä.
Nytkin kolmisen tuntia putkeen pelkkää räksytystä!!!!!!!!!
Ei tartte kenenkään edes rapussa liikahtaa,jotta nuo innostuvat,mutta rapussa liikkuminen saa ne kyllä innostumaan kahta kauheammin.
Samoin,kun naapuri lähtee niitä ulkoiluttamaan..koko matka alas rappusissa hirveetä ulinaa tai räksytystä..:kieh:

Tiesithän, että koirien jatkuvasta, häiritsevästä räksytyksestä/haukkumisesta, voi tehdä kirjallisen valituksen Isännöitsijälle?

Kannatan kyllä jos on ihan toistuvaa ja päivittäistä, sekä yleensäkkin hyvin häiritsevää(3h yhteen putkeen on mielestäni!)

Voit toki lähestyä koirien Emäntää/Isäntää myös ensin itse ongelman suhteen..sillä tapaa "rauhanomaisesti":)
..se saattaa jopa tepsiä..mikäli ei - Isännöitsijään vaan reilusti yhteys.

Terkuin *mur-mur* ja Salli 9kk

Viimeksi muokattu:
Ja mua ärsyttää sun äpäräs. Aina huutamas aamuvarhaisella ja tuovat kuraa porraskäytävään. Edes kaupas ei saa käydä rauhas ku sä et osaa niitä kasvattaa, vaan annat niiden huutaa.

Joten koirat laulaa, viina ja naiset virtaa mun asunnol... koita tottuu tai muuta maalle.

Tiesistkö, että koirien jatkuvasta räksytyksestä/haukkumisesta, voi tehdä kirjallisen valituksen Isännöitsijälle?=)
..kannatan kyllä jos on ihan toistuvaa ja päivittäistä, sekä yleensäkkin hyvin häiritsevää(3h yhteen putkeen on mielestäni!)

Kai se on kohta pakko.
En vaan koskaan ole valittanut kenestäkään..
Mua ei haittaa silloin tällöin kuuluvat juhlinnan äänet tai pyykinpesut tms..
Oon koittanut ajatella,että noi koirat reagoi uuteen kotiin ( muuttivat joitain kk sitten ),mutta oli jo välissä aikakin etteivät haukkuneet..Nyt reilu pari viikkoa joka päivä..
Enkä mä ole tässä talossa ainoa jota ärsyttää..

Ärsyttää myös,että tuo koirien omistaja polttaa rapussa kulkiessaan tupakkaa..
Toi koirien haukkuminen on saanut mut ärsyyntymään koko tyyppiin ja sen musiikin kuunteluun iltaisin(joka ei ennen haitannut) sekä viikonloppuiseen rytinään iltaisin (joka myöskään ei häirinnyt ennen),mutta nyt toi pikkukoirien ärsyttävä räksytys..argh!!!!Saa mut kiehuu! :D

röppö - ymmärrän hyvin..kylläpä siinä miullahin jo ottasuonet pullistelis!:mad:

Koirathan tosiaankin saattavat reagoivat juurikin haukumalla uudessa kodossa yksin ollessaan.
Alkuunhan siellä on saattanut olla isäntä/emäntä niiden kanssa kotosalla ja nyt yksin jäädessään, ahdistuvat/ikävöivät haukkumalla.: /

Käsittääkseni Isännöitsijällä ei ole oikeutta kertoa koirien omistajalle, kuka valituksen tehdyt?(korjatkaa jos olen väärässä)
..ja käytävässä ei sitä röökiä saa vielä sytytellä..voi noita ai***tomia, miksi ei voi ulos asti odottaa!???..en ymmärrä en:O

Ise huikkasin eräänä kertana uudelle naapurille, jolla pikku koira: "Olisitko ystävällinen ja käyttäisit koirasi muualla tarpeillaan, kuin pihassa, jossa mm. lapset leikkivät ja sitten ulkovaatteet kakissa ja pissassa"
..sanoin myös: "tiesitkö, että koirasi myöskin haukkuu/ulisee/raapii lattiaa yölläkin m o n t a tuntia kun olet viihteellä"
(uskalsin näin sanoa, koska tiesin varmasti hänen rimpsalla olevan;))

Tulihan sieltä, vaikka mimmoista valittua vastausta ja tekstiä yleensäkkin - aika hyökkäävä ja tympeä oli hän alkuun mutta..tänään hän ei koiraansa enään pissata/kakita pihaan(joskus hyvin harvoin)..myöskin koiran haukumiseen tuli muutos alun jälkeen, nyt karvakorva haukkuu hyvin harvakseltaan.

Tämä kyseinen wuffe juuri sellainen kun ulos emäntä vie, haukkuu koko ajan!
..kun poikansa käyttää ulkona, eipä väksytäkkään.

Ollaan kuitenkin tänään ihan puheväleissä niin kuin naapurit konsanaan - näin ihan hyväinen juttu.=)
..tutustuttiin hieman paremmin kun meille koiranpentu tuli taloon..harmi vain kun hänen koiransa ei pidä muista koirista, murisee ja koettaa kaikin tavoin vältellä..koira on nuori, kääpiövillakoira.

Viimeksi muokattu:
röppö - ymmärrän hyvin..kylläpä siinä miullahin jo ottasuonet pullistelis!:mad:

Koirathan tosiaankin saattavat reagoivat juurikin haukumalla uudessa kodossa yksin ollessaan.
Alkuunhan siellä on saattanut olla isäntä/emäntä niiden kanssa kotosalla ja nyt yksin jäädessään, ahdistuvat/ikävöivät haukkumalla.: /

Käsittääkseni Isännöitsijällä ei ole oikeutta kertoa koirien omistajalle, kuka valituksen tehdyt?(korjatkaa jos olen väärässä)
..ja käytävässä ei sitä röökiä saa vielä sytytellä..voi noita ai***tomia, miksi ei voi ulos asti odottaa!???..en ymmärrä en:O

Ise huikkasin eräänä kertana uudelle naapurille, jolla pikku koira: "Olisitko ystävällinen ja käyttäisit koirasi muualla tarpeillaan, kuin pihassa, jossa mm. lapset leikkivät ja sitten ulkovaatteet kakissa ja pissassa"
..sanoin myös: "tiesitkö, että koirasi myöskin haukkuu/ulisee/raapii lattiaa yölläkin m o n- t a tuntia kun olet viihteellä"
(uskalsin näin sanoa, koska tiesin varmasti hänen rimpsalla olevan;))

Tulihan sieltä, vaikka mimmoista vastausta ja tekstiä yleensäkkin..:whistle:mutta..tänään hän ei koiraansa enään pissata/kakita pihaan(joskus harvoin)..myöskin koiran haukumiseen, tuli muutos alun jälkeen, nyt karvakorva haukkuu hyvin harvoin.

Ollaan ihan puheväleissä niin kuin naapurit konsanaan.=)

Niin no tuo naapuri vaikuttaisi olevan kyllä päivät kotosalla ( vaikka enhän minä voi tietää ) ,töissä ei kuulemma ole.
Mä en itse aio tuolle naapurille mennä sanomaan mitään,koska en todellakaan halua mitään ongelmia hänen tai sukulaistensa kanssa..

Isännöitsijän toimisto on tässä samassa talossa,eiköhän nuo työntekijät ole sielläkin tuon haukkumisen kuulleet..
Jospa vaan käyn sanmassa siellä,että mua häiritsee.
Jotenkin tuntuu kurjalta mennä valittamaan,mutta ei tuota jaksa kyllä kuunnellakkaan...

röppö - olethan sinä yhtä lailla siinä talossa vuokralla ja vuokralaisellahan on aina ne tietynlaiset säännöt - eikö?=)
..tämä naapurisi ei taida paljon niille muuta, kuin olkaansa kohauttaa?

Älä turhaan mieti, tai harmittele - mene vain Isännöittsijän juttusilla käymään/laita postia(se olisi aina parempi)

Itse asuin 18v kerrostalossa, joten " kodin äänet" on tuttuja..niilläkin on vain rajansa.

Alkuperäinen kirjoittaja Naapurin äijä;26016121:
Ja mua ärsyttää sun äpäräs. Aina huutamas aamuvarhaisella ja tuovat kuraa porraskäytävään. Edes kaupas ei saa käydä rauhas ku sä et osaa niitä kasvattaa, vaan annat niiden huutaa.

Joten koirat laulaa, viina ja naiset virtaa mun asunnol... koita tottuu tai muuta maalle.

Maalle muutto ei auta. Kaveri kun käy yöllä talonsa vessassa niin muutaman talon päässä olevat ulkotarhakoirat haukkuu. Puhumattakaan että niiden viereinen naapuri voisi nukkua yönsä kuulematta niitä koiria vaikka ikkunat oliskin kiinni. Saati kesällä kun niitä olis kivaa pitää auki. Eikä ole isännöitsijää jolle soittaa. Saattaa kyllä olla paikallaan muutenkin soittaa jollekin eläinsuojelutyypille../

röppö - olethan sinä yhtä lailla siinä talossa vuokralla ja vuokralaisellahan on aina ne tietynlaiset säännöt - eikö?=)
..tämä naapurisi ei taida paljon niille muuta, kuin olkaansa kohauttaa?

Älä turhaan mieti, tai harmittele - mene vain Isännöittsijän juttusilla käymään/laita postia(se olisi aina parempi)

Itse asuin 18v kerrostalossa, joten " kodin äänet" on tuttuja..niilläkin on vain rajansa.
Mä tykkään asua kerrostalossa ehkä juuri siksi,että täällä ei koskaan ole ns yksin.. :)
Elämisen äänet ei haittaa,mutta kyllä jatkuva koirien räksytys alkaa käydä hermon päälle,vaikka itse koirista pidänkin hyvin paljon.
Mä en vaan halua olla se joka asiasta sanoo tuolle naapurille..
Ja voihan olla,että tuo yrittää saada haukkumisen loppumaan,kun joku asiasta sanoo,vaikka ikävä kyllä epäilen..
Kun ei se rapussa röökin polttokaan ole loppunut vaikka siitä on sanonut pari naapuria.
:(

Naapurin koiran haukunta häiritsee, mitä tehdä?

Koirien häiritsevä haukunta on yleinen ja vakava ongelma Suomessa.

Jos haukunta on jatkuvaa, usein toistuvaa TAI jos koira haukkuu yöllä tai aikaisin aamulla, on siihen oikeus puuttua.

Ensiksi kannattaa keskustella koiranomistan kanssa ystävälliseen sävyyn, kertoa että koira haukkuu ja että se kuuluu ja häiritsee. Asian ratkaisemista edesauttaa se, että itse käyttäytyy asiallisesti. Asia saattaa ratketa tällä, jos koiranomistaja on vastuullinen. Usein näin ei kuitenkaan ole. Mikäli koiran omistaja vähättelee haukkumista, eikä suostu tekemään asialle mitään, kannattaa menetellä seuraavasti.

Pidä rehellistä kirjanpitoa koiran haukkumisesta, milloin ja mihin aikaan, kuinka pitkään ja kuinka kovaäänisesti. Jatka kirjanpidon pitämistä vähintään viikkoja. Keskustele muiden naapureiden kanssa siitä, että häiritseekö haukunta heitä, ja jos häiritsee, niin alkakaa ajamaan asiaa yhdessä. Asuntoyhtiössä ilmoittakaa häiriöstä isännöitsijälle ja taloyhtiön hallitukselle. Antakaa kirjanpito heidän nähtäväkseen. Laittakaa mukaan asiallisia perusteluja ja muita asiaan vaikuttavia näkökohtia. Vedotkaa talon järjestyssääntöön. Taloyhtiö oletettavasti ryhtyy toimenpiteisiin, mutta mikäli näin ei jostain syystä käy, voi asiaa vaatia yhtiökokouksessa käsiteltäväksi (koskee siis yhtiömuotoisia omistusasuntoja).

Rohkaisuksi on hyvä tietää, että monen haukkuvan koiran isäntä on saanut häädön asunnostaan.

Ihan ensimmäiseksi ei kannata vaivata poliisia, mutta jos asia ei muuten ratkea, voi tehdä rikosilmoituksen. Myös pientaloalueilla häiritsevästi haukkuvasta koirasta kannattaa ilmoittaa poliisille, jos asia ei ratkea koiranomistajan kanssa keskustelemalla.

..jos siis tuntuu, että haluat asiaan puuttua, keinoja on..=)
Mikäli tuntuu, että et halua lähestyä naapuriasi "livenä", laitappa kirjettä vaikka anonyymisti postiluukusta asian tiimoilta.

..ja edelleenhin painotan: asiallinen lähetymistapa, voi tuottaa tulosta - hyökkäävä tai hyvin moittiva ei.
..kantapään kautta itse tullut tämäkin oppittua..

Viimeksi muokattu:
Kiitos tuosta edellisestä *mur-mur*
Tulikin paljon vinkkiä.

Meidän talossa asuu paljon vanhempaa väkeä ja on tähän saakka ollut hyvinkin rauhallinen talo.
Tuo romani mies,kun muutti taloon kävi poliisit yöllä hänen ovensa takana ryskyttelemässä pari päivää muutosta,kun oli tää mies heittänyt naisystävänsä puoli alasti pihalle..ilman kenkiä tai mitään ja ulkona paukkupakkanen..
Eikä ollut tuo viimeinen kerta kun virkavalta joutunut käymään.
Tervehtii kyllä rapussa,mutta muuten elelee,kuin koko talon omistaisi.
Vaikuttaa jotenkin arvaamattomalta,siksi itse en tahdo mennä sanomaan asiasta..

röppö..nyt selkkis, suosittelisinkin ihan suosiolla siihen Isännöitsijään olemaan yhteydessä.
..varsinkin, jos tätä naapuriasi karsastat(pelkäät)

Se romaanimies ei t o d e l l a k a a n omista sitä taloa!=)
..ei voi siis sillä tapaa elellä.

Toivon, jotta pikainen ratkaisu asiaan löytyy.:wave:

Viimeksi muokattu:
röppö..nyt selkkis, suosittelisinkin nyt ihan suosiolla siihen Isännöitsijään olemaan yhteydessä.
..varsinkin, jos tätä naapuriasi karsastat(pelkäät)

Lähinnä hänen sukulaisiaan jotka olivat asuinkaupungissamme ammuskelleet rappukäytävässä jne..
Minulla onkuitenkin pieniä lapsia joiden kanssa haluan elellä rauhassa.
Muutin tähän taloon toiselta paikkakunnalta kunnon häirikkö naapurin takia.
Siellä vanhempi lapsi ei uskaltanut loppu ajasta edes kauppaan lähteä,kun pelkäsi rapussa liikkua..en todellakaan halua samaa uudelleen..varsinkaan lapsille.

Ymmärrän hyvin tilanteesi röppö..mutta älä suostu vain sivustakatsojaksi ja kärsijäksi(ja lapset siinä sivussa) - asialle VOI tehdä jotakin varmasti.=)
..virkavalta auttaa tarvittaessa.

Viimeksi muokattu:
Ymmärrän hyvin tilanteesi röppö..mutta älä suostu vain sivustakatsojaksi ja kärsi - asialle VOI tehdä jotakin varmasti.=)
..virkavalta auttaa tarvittaessa.

Juu mä menen huomenna juttelemaan isännöitsijäntoimistoon.
Tuon naapurin alakerrassa asuva mies valitteli eilen kaupassa mulle,että häirittee koirien haukkuminen ja yöllinen huonekalujen siirtelystä muistuttava ääni sekä välillä kuuluva kunnon rytinä..
Ehkä tuokin laittaa khta asian etiä päin.

Alkuperäinen kirjoittaja röppö;26016079:
Ne ei tee muuta,kuin räksyttää!!!!!!
Ammulla herää räksytykseen ja illalla viimeisenä kuuntelee räksytystä.
Nytkin kolmisen tuntia putkeen pelkkää räksytystä!!!!!!!!!
Ei tartte kenenkään edes rapussa liikahtaa,jotta nuo innostuvat,mutta rapussa liikkuminen saa ne kyllä innostumaan kahta kauheammin.
Samoin,kun naapuri lähtee niitä ulkoiluttamaan..koko matka alas rappusissa hirveetä ulinaa tai räksytystä..:kieh:

Osta ie likka korvatulpat :)

Ei juttelemaan, vaan kirjallinen valitus. Suullisia valituksia kun ei huomioida. Kirjotat ja käyt myös muiden naapureiden allekirjoitukset. Kirjoita ihan kaikki asiat eli tupakointi, koirien haukunta ja muu meteli.

Koirien haukkuminen on musiikkia korville verrattuna ihmispenikoiden kimeä-ääniseen korkeaan "puheeseen", kirkumiseen ja puhumiseen.

Jos saisikin kuunnella koirien haukkumista, meillä oli lapsena ihana koira. Ei se aina räksyttänyt, aika harvoin.

Koirien haukkuminen on musiikkia korville verrattuna ihmispenikoiden kimeä-ääniseen korkeaan "puheeseen", kirkumiseen ja puhumiseen.

Jos saisikin kuunnella koirien haukkumista, meillä oli lapsena ihana koira. Ei se aina räksyttänyt, aika harvoin.

Mun korvaan isomman koiran HAUKKUMINEN ei käy,mut toi pikku koirien jatkuva RÄKSYTYS kylläkin!!
Jotain todella rasittavaa...

Voin kertoa omasta kokemuksesta tähän kun kuulosti niin tutulta...
Asuttiin vielä viime vuonna kerrostalossa mihin sitten muutti uusi naapuri.
eleli erittäin äänekkäästi.(mm.juhlintaa,karaoken laulantaa ja aamuyöstä tietty)poliisit kävi joka viikko,jopa useammankin kerran viikossa.
Meillä täytyy kirjalliseen valitukseen olla itsensä lisäksi 2 naapurin allekirjoitukset ja yhteystiedot,jotta valitus otetaan vastaan tosissaan.
Tiedot eivät tule julki,mutta jos asia menee oikeuteen niin on oltava valmis todistamaan jolloin tämä salassapito ei välttämättä toteudu.
Sitten asuntoon rupesi pesimään väkeä ku pipoo..suurin osa ei ollut kirjoilla asunnossa ja kun asukas sai tiedon,että hänenstä on tehty valitus niin alkoi riemu..

Piti tuttavansa koiraa asunnossa yksin(koira kärsi kamalasta eroahdistuksesta).
Koira huusi 24/7,raapi lattiiaa ja kaikkea mitä eteen tuli,oli syönyt seinään reiän ja lopulta söi itseään ulko ovesta ulos(teki siihen jalkapallon kokoisen reiän).
Ei auttanut isännöitsijä(joka koko ajan oli varuillaan kyseisen tapauksen vuoksi tämä koko tilanne nimittäin kesti 1,5 vuotta),ei tullut eläinsuojelusta ketään eikä myöskään poliisi(kuulemma tärkeämpiäkin tehtäviä kun agressiivinen koira)joka olisi voinut päästä rappuun ja ihmisten kimppuun.

Asukas tuttavineen sotki rappukäytävää,poltti siellä tupakkaa,varasti tavaraa asukkailta ja taloyhtiöltä.
Lopulta sai häädön jolloin tuhosi koko asunnon matalaksi ja spray maalilla maalasivat hävyttömyyksiä ikkunat täyteen.

Röpön tapauksessa,ota suoraan yhteyttä isännöitsijään ja naapureiden kanssa teette valituksen!

Itsekin olen erittäin eläinrakas ja koirista tykkään paljon. Mutta en voi sietää räkyttäviä koiria.
Tottakai koirat haukkuu joskus mutta ne omaa ääntänsä rakastavat räkyttäjät saa multa karvat pystyyn.
Meillä naapurissa on 3 koiraa ja riittää pelkkä oven avaus niin alkaa aivan hillitön räkyttäminen. Asutaan maalla omakotitalossa ja ne koirat eivät ole edes vieressä vaan on tie ja peltoa välissä. Heti aamusta(klo 7) ne loksuleuat on siellä pihassa ja viellä loksuttavat klo 23. Ärsyttäviä.
meilläkin on koira joka on tämän kahden vuoden aikana (on siis 2v) tainnut pari kertaa pihassa haukahtaa.

Yhteistyössä