Ai eikö häihin saa laittaa juhlamekkoa mistä näkyy polvet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Voi perkele. Olen kyllä tarkka juhlapukeutumisessa ja etiketistä muutenkin, mutta olin kyllä viikon päästä laittamassa häihin juhlamekkoa, jonka alta hieman näkyvä tylli on juuri ja juuri polviin asti. Sukkahousut luonnollisestikn laitan juhlamekon kanssa.

Samaista mekkoa olen pitänyt kerran ristiäisissä ja toisen kerran rippijuhlissa. Olkaimellinen mekko ja päälle laitan kirkkoon ainakin mustan boleromittaisen jakun.

Pari viikkoa sitten olin häissä ja minullakin oli vähän lyhyt mekko (kun en kaupasta oikein muuta löytänyt). Olin etukäteen hermona, mutta morsiusparin ja häävieraat nähtyäni en enää. Vähän jäin miettimään, miten tähän on tultu. Siis siihen, että mitään sääntöjä ei tunnu olevan. Oli kaikenlaista ihan arkivaatteiden näköisistä gaala-asuihin... Kukin tyylinsä mukaan. Mutta aika sekalainen seurue. Ja morsiamellakin oli olkapäät paljaina. Joten ilmeisesti kirkkokaan ei välitä. Muinoin meille kyllä pappi luki lakia tästä ja monesta muusta.

Ihan kiva kun on vapaata mutta toisaalta vähän sääli, jos millään ei ole mitään väliä. Sitten saa aina jännätä, onko ali- vai ylipukeutunut muihin verrattuna. Pitää kai oppia olemaan välittämättä, jos kerran Suomessa sääntönä on, että kukin tekee kuinka tykkää.

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä saa;21954539:
Mistäs nyt tuollaista sait päähäsi? Kyllä polvipituinen mekko käy, minimekko on tökerö.

Siis jos oikeita etikettisääntöjä aletaan katsomaan niin pitää olla helma polven alle. Mutta tuollaiset ihan perushäät, niin tuskin niissä mitään etikettisääntöjä on!!

No etiketin mukaan ei kai saisi laittaa ainakaan kirkkoon. Mutta kyllä esim. viime viikonloppuisissa häissä oli tuollainen mainitsenasi "liian lyhyt" hame nuorten naisvieraiden asuna enemmän sääntö kuin poikkeus...

Itse tosin pyrin kyllä siihen, että kirkossa hame olisi vähintään polvipituinen...

Yhteistyössä