ai ai te ällötätte mua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä mä peesailen aika pitkälle, vaikka ei nuo kyseiset asiat mua ehkä noin kovin sentään ärsytä. Mutta tuntuu, että nykypäivänä mistään ei olla kiitollisia tai osata iloita mistään.

Samaamieltä kuin ap. Ihme juttu tuollainen asenne nykyään, et jos naapurilla on varaa niin silloin minulla on myös OIKEUS samaan vaikka rahkeet ei riitä. Sellainen kaikki mulle heti nyt asenne vaivaa melko monia :/

Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Alkuperäinen kirjoittaja Keikas:
Meillä on iso asuntolaina, koska haluttiin omakotitalo ja tällä seudulla omakotitalot maksavat yli 200 000. Meillä ei myöskään ole perintöjä. Meillä on kaksi autoa, koska asumme maalla eikä täällä kulje busseja. Maksukykyymme nähden pystymme maksamaan isohkon lainan ja vielä autolainan + muut kulut, mutta tiukilla toki olemme. Ja tässä tulee se valivali-osuus: tämä yhteiskunta on pistänyt keskituloiset maksamaan kaiken mahdollisen korkeimman mukaan: ihan tavallisen talon, ihan tavallisen auton ja VARSINKIN AIVAN YLIMITOITETUT PÄIVÄHOITOMAKSUT.Ihmiset pakotetaan menemään töihin, koska hoitotuki on aivan liian pieni, ja sitten maksamaan sellaisia hoitomaksuja, että tulos on plusmiinusnolla. Sitten vielä syyllistetään AIVAN TAVALLISIA, KESKITULOISIA IHMISIÄ tämän tapaisilla keskusteluilla.

"KOSKA HALUTTIIN OMAKOTITALO" ei ne hoitomaksut ylimitoitettuja ole vaan teillä on liikaa muita menoja.

no ei oo kul päivähoitomaksut ylimitotettuja.. mulla on 70? kk eli aivan sopiva :)
ison lainan ottamiseen nyt vaan pitää olla perusteet ja maksukykyä, eli jos on iso laina niin ei se ole valtion tehtävä maksaa sitä pois kaiken maailman tukien muodossa... tää on kas nääs valintojen maailma... jos haluaa kaiken niin niistä täytyy maksaa, ja jos ilmatteeks haluaa ja vastaan ottaa niin siitä on turha valittaa... ;)

Lainan lyhennyserä ei sais olla isompi kuin kotihoidontuki. Siis mitä lainaa voi lyhentää alle 250?:llä kuussa? Kerro ihmeessä.

Tosin turhaan aina syytellään oman asunnon omistajia, kyllä mä silti kaksi vuotta kotona olin vaikka oma talo onkin. Siksihän me se talo rakennettiin ja juuri siltä alueelta, että päästiin sieltä vuokraloukusta hyvään ympäristöön lapsia ajatellen. Täällä on turvallista, rauhallista ja hyvä lastenkin olla ulkona.

Toisekseen mä en ainakaan ole koskaan valittanut täällä elämisen akllista ja suuria menoja vaikka ne kaksi autoakin on vielä. Mutta siitä syystä oon kuitenkin saanut täällä vihat niskaani, eli mikään ei ole hyvin. Jos et valita, oot leuhka ja jos valitat niin nämä tämänkin ketjun ap:t käy niskaan :-)

Kyllähän se niin on että kun sitä lainaa otetaan ja ostetaan talo niin silloin tilanne on/näyttää siltä että lainat pystyy hoitamaan. Varsinkin nyt lomautukset ja irtisanomiset saattavat yllättää. Ei kai se meidän velkaisten vika ole jos sinä ap et ole saanut/uskaltanut ottaa lainaa? Tällainen tavallinen talliainen ei saa mitään ellei ota lainaa.

Äitiyspakkauksesta olen samaa mieltä. Hyi teitä ketkä siitä jotain valitatte!

Yhteistyössä