Ahvenanmaa

  • Viestiketjun aloittaja Asakusa
  • Ensimmäinen viesti
Asakusa
Hirveästi tekis mieli tehdä muutaman päivän reissu Ahvenanmaalle nyt kesällä, mutta budjetti on pieni :/ Matkan vaatimuksena meillä on kunnon sängyt yöksi ja oma kph huoneessa. Telttailu ei innosta. Oliskos jollain hyviä vinkkejä matkan suhteen? Ja kaikki matkakertomukset luen mielenkiinnolla!! :flower:
 
Mulla ei kokemuksia tai vinkkejä juuri ole, kun itsekin ollaan tuota reissua vasta harkittu. Itse asiassa mietittiin jo viime kesälle, mutta käytiinkin sitten Ruotsissa. Mutta sitä vain halusin sanoa, että oletko tutustunut tuohon sivustoon:
http://www.visitaland.com/fi/
 
Asakusa täällä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.06.2005 klo 00:45 ariadne kirjoitti:
Mulla ei kokemuksia tai vinkkejä juuri ole, kun itsekin ollaan tuota reissua vasta harkittu. Itse asiassa mietittiin jo viime kesälle, mutta käytiinkin sitten Ruotsissa. Mutta sitä vain halusin sanoa, että oletko tutustunut tuohon sivustoon:
http://www.visitaland.com/fi/
Kiitos, tuttu osoite on! =) Ajattelin, että jos täältä sais lisää vinkkejä. Me ollaan mietitty matkaa Ahvenanmaalle jo monta vuotta, mutta ei vaan olla toteutettu sitä. Jospa tänä kesänä...
 
Me on reissattu jonkin verran Ahvenanmaalla.Kannttaa menna saaristolaivalla Korppoosta ,niin matkakin on jo elamys...ja paljon halvempaa kuin Siljalla tai Vikingilla.Mielestani lantinen Ahvenanmaa(Eckeron seutu)on kauniimpaa,mutta idassa pain esim.Bomarsundin linnoitus on nakemisen arvoinen.Ainakaan pelkasti Maarianhaminaan ei kannata jaada!Pienelle budjetille loytyy hyvia Bed and Breakfast-paikkoja ympari saaristoa.
 
Asakusa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.06.2005 klo 14:21 Chayenne kirjoitti:
Me on reissattu jonkin verran Ahvenanmaalla.Kannttaa menna saaristolaivalla Korppoosta ,niin matkakin on jo elamys...ja paljon halvempaa kuin Siljalla tai Vikingilla.Mielestani lantinen Ahvenanmaa(Eckeron seutu)on kauniimpaa,mutta idassa pain esim.Bomarsundin linnoitus on nakemisen arvoinen.Ainakaan pelkasti Maarianhaminaan ei kannata jaada!Pienelle budjetille loytyy hyvia Bed and Breakfast-paikkoja ympari saaristoa.
Kiitos paljon vinkeistä! :flower:
 
Ahvenanmaalla käyneenä kesäsesongia ennen kannattaisi varata yöpymispaikat etukäteen sillä siellä ei ole kovin edullisia nuo hotellit tai mökit. Vaatimattomia mökkejä sai edullisesti, muistaakseni 20 - 25 euroa yö. Kyllä niissä aikuinen menee mutta lapsiperheellisenä en lähtisi noihin mökkeihin.
Muuten on kovin kaunis paikka ja uudestaan kyllä mennään vielä sinne.
 
Paloma
moi!
Viime kesänä olimme myös Affenanmaalla ja muistiin jäi että Herrö-nimisessä kylässa oli aivan mahtava pikku majapaikka.Supersiisti ja nätti kuin mikä sisustukseltaan.Hintatasokin oli aikein kohtuullinen, koitapa onko siellä vielä huoneita,, sinne mekin saimme ihan lyhyellä varoitusajalla huoneen.Paikan nimi tarkallen oli Herrö Cafe&pensionat.
Ja lasten kanssa kannattaa viettää myös yksi päivä aivan ihanassa Lilla Holmenin saaressa jossa upeat hiekkarannat ja riikinkukkoja sun muuta, juuri iahanampaa rantaa on vaikea löytää vaikka oisi matkustellu ympäri maailmaa..
 
marisol
Näköjään en enää muistanutkaan että oon tänne kirjautunut jo aiemmin eri nimellä, mutta siis jatkan edellistä kirjoitustani niin, että tuo Lilla Holmen siis sijaitsee Maarianhaminassa, ihan keskustan tuntumassa.
 

Yhteistyössä