ahtaasti asuminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tietysti voi.
Käytännössä tuo kyllä tarkoittaa, että viimeistään kun lapset kasvavat ja ovat alakouluikäisiä niin vanhempien tulee alkaa nukkua olohuoneessa.
Jos asunnossa hyvät pohjaratkaisut, niin helposti saa järjestettyä järkevän makuusopen makkariin.

Neljä lasta ja vähemmän tilaa meillä. Tytöt toisella puolella isoa, jaettua huonetta ja pojat toisella. Välillä järjestetään itse kullekin omaa aikaa ja tilaa hyödyntämällä saunatupaa ja/tai mummolaa.

Ei ne lapset nyt sentään varmaan aikuisuuteen asti halua nukkua kerrossängyissä vailla mitään yksityisyyttä. Mutta monta vuottahan tuo kuitenkin menee. Itse olen sitä mieltä, että teinillä pitää olla sen verran oma rauhaa, että voi tuoda kotiin kavereita ja mahdollisia seurustelukumppaneita ja olla näiden kanssa omassa rauhassa.

Meillä lapset saivat omat huoneet kun esikoinen meni kouluun. Oli hyvä päätös, koska siinä vaiheessa ne omat uudet kaverit ajoivat pikkusisaruksen edelle, ja olisi ollut väärin pikkusisarusta kohtaan, että hän olisi ollut ylimääräinen omassa huoneessaan, kun ei sopinut isompien leikkeihin. Pienempi sisarus yhä vieläkin kaipaa kerrossänkyaikoja, ja isompikin joskus, tykkäsivät tavallaan siitä lähteisyydestä. Matkoillakin haluavat vielä nukkua kylki kyljessä yhdessä. Mutta kotioloissa se ei enää toimisi, siitä tulisi liikaa riitoja.

Yhteistyössä