K
kertokaa ulkopuolelta
Vieras
Näin mieheni sanoo. On kuulemma sanonta, itse en ole kuullut. Olen pikkuisen siivousneuroottinen ja sen verran tehokas, että ehkä teen liikaa sekä lasten että miehen puolesta. En edes kestä ajatella, että odottaisin ja katsoisin, että kauanko nuo murkut antaisivat sotkun kasaantua ennen kuin tekisivät jotain. Toki siis osallistuvat kotihommiin: tyhjentävät ruoka-astiat pöydästä, vievät roskia, petaavat petinsä, siistivät huonettaan, joskus imuroivat. Osallistuvat kattamiseen ja joskus leipomisiin. Meillä on tosi siistiä ja olen siitä saanut kuulla mm. että on allergioiden syy tms. Minä vain satun nauttimaan kauneudesta ja siisteydestä. Tuleekohan noista lapsistani siis laiskoja sottapyttyjä
? Kuulostaako siltä, että ovat murrosikäisiksi laiskoja? Koulussa ainakaan eivät ole laiskoja, koska koulut sujuvat erinomaisesti, tunnollisesti harrastavatkin. Isäpuolen kommentti, joka silloin tällöin toistuu, välillä kalskahtaa korvaan ja mietityttää, että vaadinko liian vähän... (isäpuolen ja lasteni välit ovat erittäin hyvät eli siitä ainakaan ei ole kyse).