Ahistaaaaa! Argh

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hermot menee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hermot menee

Vieras
Raskasta taas hengittää, tulee ihan inhottava ja hikinen olo... Tällasta ollut päivittäin monta kertaa nyt raskauden aikana, 16. rv vasta menossa... Alkanut jo joskus ehkä 11. viikolla? muistaakseni. En oo nyt varma. Tuntuu kun mun hengittämässä ilmasssa ois liika vähän happea ja raskasta hengittää, joutuu vetää oikeen syvään henkeä. Yöllä välillä herään ja sit tuntuu samalta enkä saa nukuttua.
Neuvolassa sanottiin että voi johtua siitä jos kohtu painaa verisuonta mutta eihän se nyt vielä voi painaa? Tai ainakaan tolla 11. viikola voinut. Tai sitten kuulemma voi johtua siitä jos verenpaine laskee äkkiä? Enpä tiiä ku tää tunne tulee vaikka istuisin paikoillani vaan. Hb oli hyvä (139)... Ja verenpaine tais olla 116/68.

Mitä mä teeeeeeeeen ja mikä tähän auttaa?

Alkuperäinen kirjoittaja olds:
käyppä ihan lääkärissä varuiks. ettei ole mitään pahempaa, en usko mut en jättäis tarkistamatta.

juu mietinki että pitäskö varata aika mutta mun viimesin lääkärikokemus oli kyllä niin p*rseestä kotosin että ei oikeen tän kaupungin lääkärit kiinnosta :/ oli kyllä niin törkee lääkäri.

Mietin vaan että jos ois jotain kotikeinoja mitä vois eka kokeilla. Tai jos jollain ollu samanlaista?
Oon kyllä kuullut että monilla raskaana olevilla on ollut jotain tämmöstä mutta en sit tiiä mistä johtuu ja auttaako tähän joku, kun tää on inhottavaa...

Mulla oli raskausaikana tuollaisia hengenahdituskohtauksia aika useinkin, johtui mulla siis siitä, että isoissa suonissa ei veri päässyt kunnolla virtaamaan, kun vauva painoi niitä. Tosin oli aika pitkällä tuolloin, ainakin yli 25 viikolla, ja maha oli jo melko iso. Lyhyellä ihmisellä näitä ongelmia kuulemma tulee herkemmin.

no siis mä nyt olen marginaalitapaus, mitä mulle kävi, mut mulla ei kyllä olis kotikonstit auttanu.
mut silti mieluummin jos henkeä ahistaa niin menisin lääkäriin ja vaatisin että asia tarkistetaan.

mitäs sulle kävi? jos saa kysyä...

Alkuperäinen kirjoittaja yhden äiti:
Mulla oli raskausaikana tuollaisia hengenahdituskohtauksia aika useinkin, johtui mulla siis siitä, että isoissa suonissa ei veri päässyt kunnolla virtaamaan, kun vauva painoi niitä. Tosin oli aika pitkällä tuolloin, ainakin yli 25 viikolla, ja maha oli jo melko iso. Lyhyellä ihmisellä näitä ongelmia kuulemma tulee herkemmin.

oliko sulla sit aikasemmilla viikoilla mitään sellasta?
mä olen 179 pitkä että tuskin ainakaan se vaikuttaa sitten :D

mulla alko hengenahistus yms joskus viikoilla 19-21 ja rv 25 jouduin sairaalaan jossa vietin seuraavat 2kk koska multa löyty sydänlihasrappeuma. Joskus raskaus aiheuttaa sen, toki moni muukin syy, mut yleensä löytyy hiukka vanhemmilta ku mie. Mä odotin kotona oireineni liian pitkään ja jos en olis menny loppujen lopuks tarkistaa asiaa niin en olis tässä vastaamassa sulle. enkä tarkota pelotella vaan asiasta viisastuneena jos on tukala olla tai huolestunu tms on parempi asia tarkistaa kuin vain pähkäillä koska koskaan ei tiedä JOS.

mulla alko hengenahistus yms joskus viikoilla 19-21 ja rv 25 jouduin sairaalaan jossa vietin seuraavat 2kk koska multa löyty sydänlihasrappeuma. Joskus raskaus aiheuttaa sen, toki moni muukin syy, mut yleensä löytyy hiukka vanhemmilta ku mie. Mä odotin kotona oireineni liian pitkään ja jos en olis menny loppujen lopuks tarkistaa asiaa niin en olis tässä vastaamassa sulle. enkä tarkota pelotella vaan asiasta viisastuneena jos on tukala olla tai huolestunu tms on parempi asia tarkistaa kuin vain pähkäillä koska koskaan ei tiedä JOS.

ohhoh.. no hyvä että menit ajoissa :)

mulla tosin on kyllä ollut joskus ja on vieläkin välillä varsinki stressaantuneena hirveesti niitä lisälyöntejä sydämessä.. nehän on siis ihan vaarattomia mutta kerran sain sellasen "kohtauksen" että yli tunnin ajan noin joka toinen lyönti oli lisälyönti... että kaipa kannattaa mennä tarkistamaan..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

ohhoh.. no hyvä että menit ajoissa :)

mulla tosin on kyllä ollut joskus ja on vieläkin välillä varsinki stressaantuneena hirveesti niitä lisälyöntejä sydämessä.. nehän on siis ihan vaarattomia mutta kerran sain sellasen "kohtauksen" että yli tunnin ajan noin joka toinen lyönti oli lisälyönti... että kaipa kannattaa mennä tarkistamaan..

no sitä suuremmalla syyllä. toki nekin voi kuulua ihan vaan raskauteen, mulla ekassa oli eikä siin mitää mut tokan kohalla tosiaan kävi vähä kehnommin.