Mä kaipaan nyt ihan käytännön vinkkejä teiltä. Kyse on vanhempainvapaan loppumisesta ja elämästä siitä eteenpäin. Meillä on 2,5vuotias esikoinen ja kuopus on nyt 6kk. Mua ahistaa kun mietin maaliskuuta ja vapaan loppumista. Miten mun kannattaa tehdä? En haluias laittaa vauvaa vielä hoitoon, mutta riittääkö rahkeet olla kotona?
Mitä tukia voin saada? Ja kyllä, olen pyörinyt kelan sivuilla kuin puolukka siellä kuuluisassa paikassa, mut siellä menee vaan entistä enemmän sekaisin. Siksi kaipaan nyt kokemuksia teiltä jotka olette olleet samassa tilanteessa.
Olen ymmärtänyt että kotihoidon tukea saan ainakin kuopuksesta, siihen saan myös kunta lisän (helsinki). Saanko esikoisesta tukea? Kotihoidonlisää en saa, miehen tulot liian suuret sitä varten, vaikka eivät mitkään suuret tulot olekkaan. Lapsilisät tietty saan kans.
Osaisko joku laittaa esimerkkiä omista tuista jos on samassa tilanteessa?
Mä kaipaan tosiaan välillä sitä ratakiskoa josta joku mulle vääntää nää asiat..
Mitä tukia voin saada? Ja kyllä, olen pyörinyt kelan sivuilla kuin puolukka siellä kuuluisassa paikassa, mut siellä menee vaan entistä enemmän sekaisin. Siksi kaipaan nyt kokemuksia teiltä jotka olette olleet samassa tilanteessa.
Olen ymmärtänyt että kotihoidon tukea saan ainakin kuopuksesta, siihen saan myös kunta lisän (helsinki). Saanko esikoisesta tukea? Kotihoidonlisää en saa, miehen tulot liian suuret sitä varten, vaikka eivät mitkään suuret tulot olekkaan. Lapsilisät tietty saan kans.
Osaisko joku laittaa esimerkkiä omista tuista jos on samassa tilanteessa?
Mä kaipaan tosiaan välillä sitä ratakiskoa josta joku mulle vääntää nää asiat..