Ahdistus-/paniikkihäiriö, mitä lääkettä syöt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "wieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

"wieras"

Vieras
Ja auttaako se? Mitä muita keinoja käytät?

Ongelmani on että paniikkiolo mulle tulee liian vauhdikkaasta, toimeliaasta, ajattelevaisesta päivästä, vauhti jää päälle ja pään sisälle, enkä kykene rauhoittumaan ja kierre on valmis. Siihen ei Citalopram auta :( en haluaisi enää kokeilla Lyricaa, koska se teki olon jotenkin liian toimintakyvyttömäksi, joskin myös päivät rauhalliseksi...

Mulla on just toi citalopram ollut jo vuosia ja on toimut mulla. Mulla oli myös Xanor siinä rinnalla aluksi vain satunnaisesti, eli silloin kun ahdistus tai paniikki iski päälle/kohtauksena. Tosi tehokas siihen kyllä, mutta vuosien saatossa kävi niin, etten osannut iltaisin rauhoittua ja nukkua enää ollenkaan ilman Xanoria, jäin siis koukkuun, mikä on valitettava ongelma noissa rauhoittavissa. Lopulta vajaa pari vuotta sitten sain Xanorin lopetettua kokonaan, mutta se oli tuskaa, hirveät vieroitusoireet kesti 6 viikkoa! :( Mutta eroon pääsin, enkä kovin helpolla suostu enää rauhoittavia ottamaan. Hyvin olen nykyään ilman pärjännytkin. Mutta mutta, lääkärin kanssa kannattaa jutella. Rauhoittava voi olla tarpeen, mutta sen kanssa pitää olla tosi varovainen. Mulla kyllä osasyynä riippuvuuteen oli kesken hoidon vaihtunut lääkäri, joka oikein tyrkytti mulle rauhoittavaa jatkuvaan käyttöön. Ei kuulemma ole mitään haittaa (mulla oli pienet annokset, jotka ei missään vaiheessa suurentuneet), parempi vaan ottaa, ettei ala ahdistaa.Mut sit vaihtui lääkäri järkevämpään ja hän totesi, että olen koukussa ja siitä on päästävä irti.

Mulle on kokeiltu tosi monia lääkkeitä, mutta mistään ei oo ollu apua. Tällä hetkellä kokeilulla Valdoxan ja pahimpiin kohtauksiin Diapam. Diapamia pitää ottaa 30 mg, että auttaa edes vähäsen. Ei oo kyse toleranssin noususta, vaan oon alusta asti joutunu ottamaan 30mg. En haluaisi syödä lääkkeitä, mutta en pärjää ilmankaan.

Eli periaatteessa citalopram voisi auttaa, olen vain ehkä liian kärsimätön, syönyt vasta 1kk sitä. Opamox kyllä auttaa kohtauksiin, mutta jätin sen pois pari vk sitten ettei pääse tulemaan riippuvuutta.