Ahdistuneisuushäiriöstä kärsiville!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyvä :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysyvä :)

Vieras
Haluisin erittäin mielelläni kuulla teidän tarinaanne siitä millaisia oireita teille tulee,kuinka usein ahdistuneisuutta on ja tuleeko ne tietynlaisissa tilanteissa tai elämänvaiheissa?? Oletteko tunteneet joitain muita oireita kuin ahdistuneisuutta tai luulleet ahdistuksen ansiosta ,että olisi esimerkiksi jotain vakavampaa sairautta??

Mulla tuli vajaa 10v sitten, esikoisen syntymän jälkeen. Tuli ihan missä tilanteessa vaan, mutta lähinnä kun olin yksin, kuolemanpelkoa ja kuvittelin että mulla on millon mikäkin sairaus. Sitten puhkes masennus ja paniikkihäiriö. Olin sairaalassa n. 2kk ja mulla oli lääkitys. Vajaan vuoden päästä lopetin lääkityksen ja alkoi pikkuhiljaa elämä voittaa. Psykologilla kävin muutaman vuoden. Aina välillä ahdistus iskee vieläkin päälle, mutta lähinnä vaan sillon kun on univelkaa ja krapulassa aina. Joskus muutenkin, jos vaikka uutisissa tulee jotain tai luen jostain jotain ahdistavaa. Kyllä mä olen oppinut sen kanssa elämään, vaikka välillä on vaikeempaa. Mulla on onneksi ihana mies joka jaksaa kuunnella ja tukea :).

Mulla on saman tapaista. Tää mun pelko ja epäilys kaikista maailman sairauksista menee välillä todella yli ja jos tunnen että imusolmukkeessa on kipu niin alan samantien epäilemään että nyt on imusolmukesyöpä ym. Yksin ollessa mulla nousee ahdistus todella pahaksi!

Mulle alkoi tulla oireita n. 7 vuotta sitten, ehkä jo ennemminkin, en muista. Syynä huonot välit nykyiseen exääni jonka kanssa pitkään elin. Myös yksinäisyys ja syrjäytyminen vaikuttivat siihen, sillä olin pitkään kotiäiti. Loppuaikoina aloin saada paniikkikohtauksia, mihin otin lääkettä. Miehen asenne oli aina `mitä sä taas esität`Kävin toisinaan psykologilla mutta käynnit lopetettiin sittemmin kun psykolle selvisi että ainut keinoni selvitä on ero.

Yhteistyössä