Ahdistuneisuushäiriöiset/masentuneet huomio!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja masentuneen vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

masentuneen vaimo

Vieras
Minkä lääkkeen olet todennut auttavan oireisiisi ja onko lääkkeestä tullut pahoja sivuvaikutuksia?Miehelläni on ahdistuneisuushäiriö ja sai lääkkeetkin siihen varmaan pari vuotta sitten.Loppujen lopuksi niistä tuli niin kauheat sivuvaikutukset, mm pahaolo, "mikään ei tunnu miltään"-olo, yhdyntävaikeuksia, joten halusi lopettaa ne. Nyt käy sitten taas pohjamudissa, eikä lääkäriin suostu vaikka sanon että on lääkkeitä erilaisia.

No miten on?Onhan sellaisiakin lääkkeitä mistä ei kyseisiä sivuvaikutuksia tulisi?Ajattelin jos täältä tulisi jotain positiivista voisin miehen saada lääkäriinkin..

Lääkeet ei yksin välttämättä riitä vaan tueksi olisi hyvä ottaa jonkin sortin terapia.

Itse olen parantunut keskivaikeasta masennuksesta lääkeiden jaterapian yhdistelmällä. Lääkeenä (jouduin vaihtamaan 3 kertaa) parhaiten toimi Valdoxan. Terapiassa olen käynnyt 1,5 vuotta 2 krt/vko. Nykyään kerran viikkon kun tilanne parantui

Minulla on ollut käytössä seronil,efexor ja cipralex ja citalopram ja näistä kaikista muista pahat sivuoireet paitsi seronilista joka sopii hyvin ja tekee olon normaaliksi. Cipralexista tuli samanlainen tyhjä olo kuin miehellesi. Ehdottomasti suosittelen lääkitystä ja siinä rinnalla psykoterapiaa. Oikeanlääkityksen ja annostuksen löytäminen voi viedä aikaa. Itselläni meni neljä vuotta koska en halunnut huonojen kokemusten takia kokeilla uusia lääkkeitä.

auringon valo ja liikunta, hyvä ravinto ovat olleet mun lääkeet ja tietty luotto itseensä, että olen hyvä ja kelpaan just tälläsenä kuin ooon, jeeeeeeeeeee...

Mies kävi terapiassakin varmaan puolen vuoden ajan; mutta sanoo ettei se ole hänen juttunsa. Ei kuulemma puhuminen mitään auta, ja voi minullekin puhua suoraan..

Mutta jotain kyllä olisi tehtävä, koska usein taas puhuu ettei mitään iloa saa mistään, kuolispa pois vaan :S

Yhteistyössä