Ahdistuneisuushäiriö, onko muita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Vuosia sinnitellyt ilman lääkkeitä, välillä käyn hyvinkin pohjalla. Välillä menee paremmin. Työni hoidan hyvin ja perhe-elämä on kunnossa, mutta tämä jatkuva ahdistus haittaa kyllä välillä. Minulla siis ongelmana pelot, mitkä eivät ole realistisia, vaan ns. vähäpätöisiä, joita mietin koko ajan, kun olen yhden asian käsitellyt tarpeeksi, tulee toinen ajatus, jota on pakko veivata päässä. Haluisin mennä lääkäriin,mm. lääkityksen aloittamiseksi, mutta pelkään, että lääkäri tekee heti ls-ilmoituksen, vaikka olen mielestäni sinänsä tervejärkinen ja arjen askareet ja työ sujuu kyllä. Onko kohtalotovereita paikalla? Mistä olet saanut avun?

On meitä muitakin. Itsekkin olen vielä ilman lääkkeitä ollu, tiedä sit kuinka kauan jaksaa. Viimeksi kun lääkärille puhuin niin vetosi lihavuuteen kuten aina, joten on siis vaan oltava ilman lääkkeitä ja kärsittävä.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
On meitä muitakin. Itsekkin olen vielä ilman lääkkeitä ollu, tiedä sit kuinka kauan jaksaa. Viimeksi kun lääkärille puhuin niin vetosi lihavuuteen kuten aina, joten on siis vaan oltava ilman lääkkeitä ja kärsittävä.

:o Olipas TÖRKEÄ lääkäri

Miksei ahdistuslääkkeitä saa jos on ylipainoa? :O

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Onko sinulla oikea diagnoosi vai oletko itse päätellyt sairautesi? Minkälaisia asioita pelkäät?

No netistä lukenut, oireet sopivat täysin. No pelot vaihtelee. Esim. joskus oli kohtuuton hivin pelko, vaikka riskiä ei ollut, sitten pelot syövästä, siitä, että mitä muut minusta ajattelevat jne jne.

Alkuperäinen kirjoittaja nn:
No ei varmasti ilmoita lastensuojeluun tollasesta asiasta. Miehelläni oli se ja liuta muita miel.terv.ongelmia.

Kiitos, tämä helpotti. Tämä myös kuuluu taudinkuvaan, että pelkää, että tuollaisesta asiasta tehdään ilmoitus.

Täällä myös, ahdistun pikkuasioista. Ja sitä jatkunut joa kauan. Aion mennä lääkäriin piakkoin käymään, tietää että mulla ollut mielialalääkitys ennenkin ja nytkin olisi mutta se ei sovi mulle. En myöskään saa nukuttua, en vain pysty nukahtamaan mitenkään vaikka olisin kuinka väsynyt. Voimia ja hae apua, sano vaikka sille lääkärille että pelkäät ls-ilmoitusta!

Mulla siis masennus ja ahdistuneisuushäiriö. Cipralex mulla lääkityksenä. Kamala kynnys oli mulla lääkkeen aloittamiseen, mutta olen todella onnellinen että kuitenkin aloitin. Nyt 3kk lääkitystä takana ja olen kuin toinen ihminen. Kumpa vaan olisin jo vuosia sitten tän itelleni suonut! Päätin yhdessä lääkärin kanssa myös, että aloitan terapian tässä syksyllä. Rohkeasti vaan lääkäriin!! =)

Alkuperäinen kirjoittaja minäpä vaan:
Mulla siis masennus ja ahdistuneisuushäiriö. Cipralex mulla lääkityksenä. Kamala kynnys oli mulla lääkkeen aloittamiseen, mutta olen todella onnellinen että kuitenkin aloitin. Nyt 3kk lääkitystä takana ja olen kuin toinen ihminen. Kumpa vaan olisin jo vuosia sitten tän itelleni suonut! Päätin yhdessä lääkärin kanssa myös, että aloitan terapian tässä syksyllä. Rohkeasti vaan lääkäriin!! =)

Kiitos viestistäsi!

Alkuperäinen kirjoittaja ahdistunut myös:
Täällä myös, ahdistun pikkuasioista. Ja sitä jatkunut joa kauan. Aion mennä lääkäriin piakkoin käymään, tietää että mulla ollut mielialalääkitys ennenkin ja nytkin olisi mutta se ei sovi mulle. En myöskään saa nukuttua, en vain pysty nukahtamaan mitenkään vaikka olisin kuinka väsynyt. Voimia ja hae apua, sano vaikka sille lääkärille että pelkäät ls-ilmoitusta!

Voimia myös sinulle, tiedän tunteesi 100%. Jospa sitä ottaisi itseään niskasta kiinni ja menee lääkäriin.

Alkuperäinen kirjoittaja vb:

Miksei ahdistuslääkkeitä saa jos on ylipainoa? :O

No joidenkin lääkäreitten mielestä ylipaino selitys kaikkeen. Jos ahdistaa, syy on ylipianossa, jos on angiina , lääkäri laittaa käymään vaa´alla ennekun edes katsoo kurkkuun yms. Sen takia hyvin vaikea apua saada oikeisiin ongelmiin, kuten ahdistushäiriöön. :( Sitä kun on kaikenlaisilla ihmisillä, joten ei lihavuus sitä aiheuta. Muta lääkärit on lääkäreitä, ei ihan kaikki kotona kai.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Kiitos viestistäsi!

Iso hali ja tsemppiä!!

Kiitos viestistäsi!

Iso hali ja tsemppiä!!

Kiitos. Kylläpä tuli hyvä olo tästä ketjusta, kyllä palstalta löytyy myös ihania ihmisiä!

Minusta tuntuu, että mulla on jonkinsortin ahdistusta.. Ajatukset ja pelot pyörii päässä. En osaa nauttia ihanasta elämästäni jossa kaikki on juuri nyt niin hyvin kun pelkään koko ajan että jotain ikävää tapahtuu.. Joku kuolee/sairastuu jne.. :|

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Onko sinulla oikea diagnoosi vai oletko itse päätellyt sairautesi? Minkälaisia asioita pelkäät?

No netistä lukenut, oireet sopivat täysin. No pelot vaihtelee. Esim. joskus oli kohtuuton hivin pelko, vaikka riskiä ei ollut, sitten pelot syövästä, siitä, että mitä muut minusta ajattelevat jne jne.

Kuten varmaan tiedätkin niin tietty määrä ahdistusta ja turhiakin pelkoja kuuluu elämään. Toki tarvitset apua jos ahdistus vaikuttaa jo ihan arkeesi ja tekemisiisi. Olen ollut psykiatrisella puolella töissä ja monet ihmiset tulivat hakemaan apua ahdistukseen, joskus olisi tehnyt mieli vastata että kyllä meitä kaikkia ahdistaa välillä ihan helvetisti älä valita turhasta! Se kertoo siitä että toisen "turhia" pelkoja ja ahdistusta voi olla todella vaikea ymmärtää yhtä voimakkaina kun itse ne koet. Parasta apua olisi lääkehoito uuden aikaisilla lääkkeillä (busbironi) ja keskustelu/terapia. Pelkät lääkkeet harvoin muuttavat mitään. Hae rohkeasti apua niin elämänlaatusi paranee varmasti!

Mielenterveyden häiriöitä ei kannata hävetä. Häpeä sit, ettet hoida sitä. Minä kärsin mielenvikaisesta äidistä koko lapsuuteni ja nuoruuteni. Hän aloitti oikeasti itsensä hoitamisen vasta lasten kasvettua ja on tänään aivan eri nainen. Me lapset emme kuitenkaan unohda, millainen äiti hän MEILLE oli. Ei pal lämmitä tämä päivä. Eikä se riitä, että hoitaa perheen ja työn; elämässä pitää olla vapautunutta iloa!!! Mene vaan eteenpäin, rakas ystävä!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mielenterveyden häiriöitä ei kannata hävetä. Häpeä sit, ettet hoida sitä. Minä kärsin mielenvikaisesta äidistä koko lapsuuteni ja nuoruuteni. Hän aloitti oikeasti itsensä hoitamisen vasta lasten kasvettua ja on tänään aivan eri nainen. Me lapset emme kuitenkaan unohda, millainen äiti hän MEILLE oli. Ei pal lämmitä tämä päivä. Eikä se riitä, että hoitaa perheen ja työn; elämässä pitää olla vapautunutta iloa!!! Mene vaan eteenpäin, rakas ystävä!

Perheelle olen ollut normaali ja tosi iloinen olen ollut aina. Iltaisin sitten pohdin näitä turhia pelkojani ja niin pohdin myös, etten puhu niistä, kuin vasta sitten, kun lapsi jo nukkuu. Mies on tukenut paljon ja kuunnellut, mutta myös sitä mieltä, että minun kannattaisi hakea apua.

Yhteistyössä