Ahdistuneisuudesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minä pieni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minä pieni

Vieras
Olen pettynyt ja v.ttuuntunut.

Minulla siis puhkesi ahdistuneisuushäiriö jossa paniikkikohtauksia, pitkin vuotta olleista erilaisista stressitilanteista johtuen.
( saman tapainen oli 3 vuotta sitten josta selvisin ihan itsehoidolla ja konjakkiryypyllä tarvittaessa)

Nyt sama tilanne tuli uudelleen, minulle määrättiin opamoxit joita sitten käytin.
Mutta, mutta...

Määrättiin lääkärin toimesta myös cipralex joka teki olostani h.lvetillistä.
Tunsin masennusta ja elämänhalun katoamista, hälläväliä oloa.
Ahdistus kasvoi uskomattomiin mittasuhteisiin, aloin myös saada pakkoajatuksia näihin ei edes opamox tehonnut.

Käytin reilu 3 viikkoa, ja olo oli huomattavasti huonompi kuin mennessäni lääkärille.
Sitten kokeiluun triptyl, muutamana yönä pystyin ottamaan, mutta sydän nousi sellaiseen laukkaan että eipä otettu sitten enää sitäkään.

Ja sitten taas uusi lääke kokeiluun zoloft..
Ja älysin onneksi lopettaa heti kun pää alkoi mennä samanlaiseksi kuin cipralexin kanssa.

Tiedän, että alussa ahdistus pahenee, mutta ei liene normaalia että olo menee niin sekaisin ettei edes opamoxit rauhoita sitä.

Niin nyt sitten mennyt opamox 2kk säännöisesti, 3*15 mg/vrk
Kaikkein eniten tässä minua v.tuttaa se, että olen nyt mahdollisesti riippuvainen ko. lääkkeestä ja olo ei ole vieläkään kohentunut.

Menetin siis hyvää terapia aikaa ( terapiat ovat menneet pohtiessa tähän asti lääkitystä) 2kk!!
Olisin mahdollisesti jo paremmassa kunnossa pelkästään sillä että olisin saanut oloni rauhoittumaan opamoxilla ja terapiaa rinnalla.

Arvatkaa kokeilisinko tehdä nyt toisin, jos saisin mennä ajassa taaksepäin!

Ei ehkä kuulu tänne palstalle, mutta oisko täällä ketään joka ois kamppaillut saman ongelman kanssa?

Kyllä se on ihan normaalia, että aluksi olo aluksi pahenee rajustikkin, ja menee n. 4-6kk, ennenkuin lääke vasta alkaa tehota oikealla tavalla. Itselläni on lääkkeenä seronil, ainoa lääke mikä minulle käy, ja siinä nuo alku oireet on lievemmät.

Minä olen 2v syönyt Efexoria ja hyvin on auttanut,olen oppinut hoitamaan itse itseäni siis ennakoimaan tilanteita jotka saattavat aiheuttaa ahdistuneisuutta tai paniikkikohtauksen.Voimia kaikille :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten tuo kohtaus ilmenee? En ole koskaan nähnyt kenelläkään mitään kohtausta. Silti vaikuttaa yleiseltä palstan aloituksia seuranneena.

Mulla oireili pitkään ennen varsinaisia kohtauksia,ensin tuli kuumia aaltoja ja unettomuutta ,ei ollut mummotautia,kun ahdistuneisuus paheni en pystynyt syömään sydän hakkasi tuhatta ja sataa paikalla ei voinut olla ja tuli kamala kuoleman pelko.Kun viikon aikana sain 4 paniikkikohtausta jouduin sairaala hoitoon,kyllä kannatti sain apua ja opin hoitamaan itseäni. =)

Alkuperäinen kirjoittaja M mamma:
Miten tuo kohtaus ilmenee? En ole koskaan nähnyt kenelläkään mitään kohtausta. Silti vaikuttaa yleiseltä palstan aloituksia seuranneena.

Mulla oireili pitkään ennen varsinaisia kohtauksia,ensin tuli kuumia aaltoja ja unettomuutta ,ei ollut mummotautia,kun ahdistuneisuus paheni en pystynyt syömään sydän hakkasi tuhatta ja sataa paikalla ei voinut olla ja tuli kamala kuoleman pelko.Kun viikon aikana sain 4 paniikkikohtausta jouduin sairaala hoitoon,kyllä kannatti sain apua ja opin hoitamaan itseäni. =)

Oliko paikalla muita ihmisiä? Huomasivatko he mitään?

Miksi en ole nähnyt tällaiisia kohtauksia? Eikö niitä huomaa?

Alkuperäinen kirjoittaja M mamma:

Oliko paikalla muita ihmisiä? Huomasivatko he mitään?

Miksi en ole nähnyt tällaiisia kohtauksia? Eikö niitä huomaa?

Kun minä sain ensimmäisen kohtauksen mies oli paikalla ei voinut olla huomaamatta kun henki ei meeinannut kulkea olin tosi levoton kävelin koko ajan ja hoin että kuolen tunne oli niin kamala.Yhden kohtauksen sain töissä yö vuorossa ja sairaanhoitaja huomasi heti mistä oli kyse ja lähetti minut ensiapuun,kyllä silloin kuoleman pelko oli todellista,onneksi nyt on helpottanut.