[QUOTE="Äiti minäkin";25237787]Olen sitä mieltä, ettei ensimmäiseksi kannata tehdä ls-ilmoitusta. Itse varmaan menisin hänen luo, istuisin kahvipöydän ääreen ja aloittaisin keskustelun näin; "Tämä on hirveän vaikeaa minulle ja toivon että ymmärrät, että haluan sun ja lapsesi parasta, koska olette mulle tärkeitä. Oletko sinä väsynyt? Tarvitko apua, tiedäthän että voit luottaa mun tukeen" jne jne. Jos ihminen on yh, voi olla että on rakentanut muurin itsensä ympärille, ettei kukaan voisi enää satuttaa. Jos hän torjuu tuollaisen keskustelun, voithan koittaa johdatella, kerrot kuinka sua väsyttää ja suututtaa lapsesi uhmaaminen/kiukuttelu ym. Voisi johtaa siihen että tämä ystäväsi avautuisi vertaistuen edessä.
Missään nimessä ei ole oikein tuo miten hän lastaan kohtelee! Jos et saa ystävääsi avautumaan, ja hakemaan apua esim neuvolasta, sillon sun täytyy varmaan ottaa itse yhteys lastensuojeluun, mutta siten että kysyt heidän neuvoaan tilanteeseen. eikä heti ilmoituksen tekemällä. Jos ilmoitus on paikallaan heidän mielestä, niin sillon teet sen. Lapsen tätyy kuitenkin saada turvallinen ympäristö, jossa ei tarvitse pelätä.
Ja paras olisi ettet aikailisi tuossa asiassa.[/QUOTE]
No sillä lastensuojeluilmoituksellahan äiti saa pian apua jota tarvii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! On paljon kuntia joissa apua ei muutoin saa, ei oo olemassa mitään ennaltaehkäisevää työtä. Ja toisekseen jos tämä äiti on niin ylpeä ettei voi ottaa vastaan apua niin sitte sitä on tarjottava vähä painokkaammin. Tietenkin ap voi toimia tukena jossain määrin, mutta ei ole ap:n tehtävä alkaa selvitellä kyseisen perheen tilannetta ja uhraamaan omia voimavarojaan liikaa siihen. Ettei käy niin että siinä taloyhtiössä on kohta kaksi väsynyttä äitiä...