Alkuperäinen kirjoittaja AP:
No äidit niitä vaatimuksia kasaa toisilleen ehkä enemmänkin.. tai mun mielikuvat on näiden palstojen varassa, kun en tunne yhtäkään pienen lapsen tai vauvan äitiä. ja kun huomaan millä tunteella ja paatoksella tuohon asiaan suhtaudutaan niin mua ahdistaa koko asia vaikka vauva on vielä mahassa!
Äitien pitää myös kieltäytyä ottamasta mitään vaatimuksia itselleen. Eikä me kaikki toisillemme vaatimuksia esitetä tai syyllistetä toisiamme

. Ota huomioon myös, että osa ihmisistä purkaa omaa pahaa oloaan netissä nimettömänä, kirjoitettu teksti voi näyttää erilaiselta kuin kirjoittaja on sen tarkoittanut. Oma tunnetilasi vaikuttaa lukemaasi jne. Jos nettikeskustelut tuntuvat sinusta vouhotukselta, jätä ne väliin ja puhu oikeitten ihmisten kanssa. Imetystukilistalta löydät paikallisia tukihenkilöitä jotka varmasti puhuvat kanssasi hlökohtaisesti ja kasvotusten, neuvola auttaa ja neuvolassa kuitenkin törmää varmaan muihin äiteihin, joiden kanssa voi jutella ja vaihtaa kokemuksia.
Minä suhtauduin tunteella oman lapseni imetykseen. En koe kiihkomielisyyttä kenenkään muun imetyksestä tai korvikkeen annosta

. Koen ärtymystä vain kun omaa asiaa fanaattisesti toitotetaan kaikille sopivana totuutena.
Esikoisen imetyksen ajalta muistan ärtyneeni sen sata kertaa imetystukilistan lukemisesta. Minusta ne jutut olivat ihan ufoja ja fanaattisia. Pidin taukoja lukemisessa ja kun myöhemmin luin, kun ongelma ei ollut enää minulle niin ajankohtainen, ei ne silloiset kirjoitukset kovin kamalia olleet, ihan asiallisia neuvoja asiallisessa muodossa ne oli. Ehkä minunkin olisi vaan pitänyt ottaa yhteyttä it-tukilistan ihmisiin ja tavata livenä. Olen heistä muutaman tavannutkin muissa yhteyksissä ja tosi mukavia ihmisiä ovat olleet, vaikka nettikirjoittelun perusteella voisi PÄÄTELLÄ, että ovat niitä fanaattisia toitottajia.
Mutta unohda nyt hetkeksi imetysjutut, nauti raskaudestasi ja syksyn väriloistosta.