Ahdistaa taas tää parisuhde

Koko ajan pitäis olla ajatustenlukija ja hiukan toista edellä. Tänäänkin soitti mulle töistä ja puheli meidän vierashuoneen remonista. Mainitsi että listoja vois alkaa nyppimään, mutta ei näin viikonloppua vasten kannata. No minäpä ajattelin sitte nyppiä lattialistat irti sillä välillä kun poika nukkuu.

Ukko tuli kotiin ja mä sanoin sillle että otin jo lattialistat pois. Sitten alkoi marmatus...mikset kaikkia listoja...mitä sulla on täällä muuta kuin aikaa....jos on tylsää niin mikset siivoa ulkovarastoa....sateella....1v3kk pojan kanssa |O

H.elvetinmoista suorittamista koko tää liitto....aina kun ukko tulee töistä, niin jännittää, oisko mun jotain pitänyt ymmärtää tehdä....Ja jos jotain olen tosiaankin tehnyt, niin huonosti senkin :( Näistä asioista käytiin jo kerran perheneuvolassa juttelemassa ja pari kuukautta meni hyvin....nyt ollaan taas lähtötilanteessa :(

Puuh......paljon ois muutakin valittamisen aihetta, mutta empä taida jaksaa...Välillä on vaan niin p.aska fiilis.

:/ mitä jos antaisit miehesi jäädä vaikka kuukaudeksi hoitovapaalle ja keksisit miehellesi "vähän virikkeitä" päivien ratoksi siinä "lastenhoidon ohella".. ehkä hän sitten tajuaisi että et makoile sohvalla päivät pitkät vaan hoidat lastanne.. sehän on hoitovapaan idea eikä mikään listojen repiminen ja siinä sivussa vähän pienen perään katsominen.. :headwall:

Ärähdä sille kaikki ajatuksesi julki mielummin kuin jännität mitä "jätit taas miehesi mielestä tekemättä"..

Someone
Meilläkin. Mies usein valittaa kun en tee sitä ja sitä, tai oon tehny asiat jotenkin väärin. Astiat tiskipöydällä aina väärin, pyykkejä lojuu lattialla yms. pientä. Ymmärrän kyllä et ärsyttää pikkuasiat, mut vois olla hiljaa eikä aina aukoa päätään...!!!

Alkuperäinen kirjoittaja mokoma:
:/ mitä jos antaisit miehesi jäädä vaikka kuukaudeksi hoitovapaalle ja keksisit miehellesi "vähän virikkeitä" päivien ratoksi siinä "lastenhoidon ohella".. ehkä hän sitten tajuaisi että et makoile sohvalla päivät pitkät vaan hoidat lastanne.. sehän on hoitovapaan idea eikä mikään listojen repiminen ja siinä sivussa vähän pienen perään katsominen.. :headwall:

Ärähdä sille kaikki ajatuksesi julki mielummin kuin jännität mitä "jätit taas miehesi mielestä tekemättä"..
Me puitiin kaikki nää asiat läpi sillon perheneuvolassa, ja ne psykologit oli molemmat sitä mieltä, että mun mies on poikkeuksellisen pikkutarkka, ja oman terveytensä takia sen tarvis osata relata.....No osasihan sen pari kuukautta, nyt on alkanut taas käydä ylikierroksilla.

Vielä ei kuitenkaan oo alkanu viskellä vessapaperihylsyjä ja sukkalaatikoiden sisältöjä lattialle, niinkuin teki vielä talvella, kun oli jäänyt laatikko raolleen, tai tyhjä hylsy vessaan. Mutta merkit on ilmassa....pian räjähtää taas.

Alkuperäinen kirjoittaja tähkäpää:
Varmaan ahdistavaa. :( Siis tuo kuulostaa neuroottiselta, onko hällä jokin siivousneuroosi...?
Jotain sinnepäin....mutta ei koske vaan siivousta, vaan elämistä ylipäätään. Elämisen jälkiä ei sais näkyä, kaikki pitää olla tiptop. Yllättävän hyvin on sietänyt noi muksun lelut, joita on ympäriinsä. Jotenkin tuntuu, että kunhan kämppä on kunnossa ja siisti, niin kaikki on hyvin...vaikka avioliitto meniskin päin peetä....-Ne kulissit taitaa olla kaiken a ja o
:(

http://fi.wikipedia.org/wiki/Ahdistuneisuush%C3%A4iri%C3%B6t

Kävin lukemassa neurooseista. Kuulostaa oikeasti sairaalloiselta tuollainen "ylisiisteys" -kuka jaksaa, varsinkaan lapsiperheessä, pitää huushollia aina tiptop?! Ei ehtisi tehdä muuta kuin siivota koko ajan ja ehkä sekään ei riitä?

Olisiko mahdollista mennä uudestaan perheneuvolaan juttelemaan? Miten sait miehesi lähtemään sinne aiemmin? Oliko vaikea saada?

Alkuperäinen kirjoittaja tähkäpää:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ahdistuneisuush%C3%A4iri%C3%B6t

Kävin lukemassa neurooseista. Kuulostaa oikeasti sairaalloiselta tuollainen "ylisiisteys" -kuka jaksaa, varsinkaan lapsiperheessä, pitää huushollia aina tiptop?! Ei ehtisi tehdä muuta kuin siivota koko ajan ja ehkä sekään ei riitä?

Olisiko mahdollista mennä uudestaan perheneuvolaan juttelemaan? Miten sait miehesi lähtemään sinne aiemmin? Oliko vaikea saada?
Mun mies ehdotti ite perheneuvolaa, kun oli ensin sanonut haluavansa avioeron. Kun sitte seuraavana päivänä tulin kotiin vuokra-asuntoesitteiden kanssa, niin pelästyi ja ehdotti perheneuvolaa. Voi olla, että ois hyvä taas käydä siellä purkamassa mieltään, varsinkin kun tuon ukon kanssa kahden nämä keskustelut menee tappeluksi....joka kerta.

mun kaverilla kans tommonen mies. se hänen vaivansa on ihan narsismiksi diagnosoitu. ku muut ei osaa mitään niin ite pitää aina kaikki tehä... blaablaalbaa.. sitä ei jaksa kukaan kuunnella.

Alkuperäinen kirjoittaja ringleader:
mun kaverilla kans tommonen mies. se hänen vaivansa on ihan narsismiksi diagnosoitu. ku muut ei osaa mitään niin ite pitää aina kaikki tehä... blaablaalbaa.. sitä ei jaksa kukaan kuunnella.
Mä olen miehelle sanonut, että jos joka tapauksessa teen asiat huonosti, niin miks ihmeessä se edes odottaa mun jotain tekevän...jos kuitenkin tekee ite uusiksi...Toi lapsi taitaa olla ainoa asia, mistä ei ole mua vielä moittinut.

Se ei tajua, että motivaatiota syö rotan lailla, jos kaikkea mun tekemääni haukutaan... tai jopa väitetään, etten tee mitään, vaikka minähän täällä hoidan muksun, siivoan, kokkaan, vaihdan verhot, matot ja petivaatteet, leikkaan ruohon.....Nyt pitäisi sitten vielä alkaa töitäkin tekemään, kun kuulemma rahat ei riitä. Nyt olenkin jo ilmoittanut halukkuuteni sijaisuuksiin muutamiin paikkoihin. Ja väheneekö noiden edellä mainittujen hommien tekemine, jos olen kodin ulkopuolella töissä.....EI....sitten valitetaan, kun oon liian hidas ja koko ajan väsynyt.

|O

Minä olen jättänyt surutta ja kertalaakista miehelle kaikki hommat ja kotityöt, jotka hän on viitannut sanalla tai kahdella voivansa hoitaa minua paremmin. Niinpä hän siivoaa, pitkälti tiskaa, pesee pyykit ja ikkunat. On siivonnut pitkään.

En minä siitä säry, että hän kokee tekevänsä ne paremmin. Jääpähän minulle aikaa kaikkeen mukavampaan. Ja sitä paitsi: tekemisiäni on näiden linjausten jälkeen arvosteltu sangen vähän. Ei itseasiassa ollenkaan. Joskus mies jopa ehdottelee varovasti, että saattaahan olla, että olen vaikka kehittynyt salaa siivoamisen alalla.

Piika-äiti

Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
Minä olen jättänyt surutta ja kertalaakista miehelle kaikki hommat ja kotityöt, jotka hän on viitannut sanalla tai kahdella voivansa hoitaa minua paremmin. Niinpä hän siivoaa, pitkälti tiskaa, pesee pyykit ja ikkunat. On siivonnut pitkään.

En minä siitä säry, että hän kokee tekevänsä ne paremmin. Jääpähän minulle aikaa kaikkeen mukavampaan. Ja sitä paitsi: tekemisiäni on näiden linjausten jälkeen arvosteltu sangen vähän. Ei itseasiassa ollenkaan. Joskus mies jopa ehdottelee varovasti, että saattaahan olla, että olen vaikka kehittynyt salaa siivoamisen alalla.

Piika-äiti
Tuon perheneuvolan jälkeen mies oli oikein tyytyväinen tekemisiini ja jopa kehui, kuinka siistiä on jne. Vaikka aivan samalla tavalla tein asiat kuin ennenkin.....Ota tuosta sitten selvää. Ehkä ukko vaan tarvii taas ulkopuolista ihmistä huomauttamaan sen skitsoilusta

Yhteistyössä