Ahdistaa lapsen sairastelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Logotar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Logotar

Aktiivinen jäsen
23.07.2008
8 258
1
36
Meidän tyttö 1v10kk sairastaa lähes kaiken mitä liikkeellä sattuu olemaan. On ollut vuoden alusta asti päiväkodissa, yleensä pari kolme päivää terveenä ja sitte sairastuu. Flunssia, keuhkoputken tulehdusta, vauvarokkoa, oksennustautia jne.

Nyt tällä erää ehti olla kolme päivää terve kahden taudin välissä. Huoh.

Nyt tämä alkaa mennä jo siihen että mulla ahdistaa mennä mihinkään kyläänkään missä tiedän juuri sairastetun jotain. Esim. kuulin että kaverin lapsella ollut kihomatoja, tuntuu etten halua kohta mennä sinne ollenkaan. Äsken kuulin että kaverin lapsella märkärupi, no ei huvita mennä edes sellaisen kaverin luokse jonka lapset leikkinee sen kanssa jolla se märkärupi todettu jne...

Ahdistavaa.

Voi =0/. Taitaa olla yleiskunto nyt niin haikko, et saa taudin ku taudin. Kyllä se siitä , vaiukka varmasti ahdistaa ! Meillä oli joskus ihan samanlaista, perä jälkeen tuli tautia.

Alkuperäinen kirjoittaja s:
Voi =0/. Taitaa olla yleiskunto nyt niin haikko, et saa taudin ku taudin. Kyllä se siitä , vaiukka varmasti ahdistaa ! Meillä oli joskus ihan samanlaista, perä jälkeen tuli tautia.

Joo. Kyllä mä yritän jo vaikka mitä. Syötän vitamiinit ja maitohappobakteerit jospa vaikka jotain auttas. Kai se taitaa se aika vaan olla joka auttaa.

Eiköhän toi liity siihen, että on vaan vastustuskyky vielä niin huono. Ja sitten kun kerran sairastuu, niin ei oikein ehdi parantua, kun jo uutta pukkaa. Meillä joskus vastaavassa tilanteessa lastenlääkäri neuvoi pysyttelemään pois lapsiryhmistä vähän aikaa.

Tilanne oli helpompi kun lapsi oli kotihoidossa ja kävi vain kerhossa.

meillä oli ennen ihan samanlaista. pojat nyt 5 ja 2,5 ja eka syksy ikinä kun ei flunssaa eikä korvatulehduksia, ei mahatuteja jne.

pomo kysyi minulta pahimman korvatukehduskierteen aikaan että mitä teen lapsille kun ne on koko ajan kipeänä, ja multa pääsi itku...

tsemppiä kyllä se siitä ku ikää tulee!!!

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Eiköhän toi liity siihen, että on vaan vastustuskyky vielä niin huono. Ja sitten kun kerran sairastuu, niin ei oikein ehdi parantua, kun jo uutta pukkaa. Meillä joskus vastaavassa tilanteessa lastenlääkäri neuvoi pysyttelemään pois lapsiryhmistä vähän aikaa.

Tilanne oli helpompi kun lapsi oli kotihoidossa ja kävi vain kerhossa.

Joo. Näinhän se ois paras. Mä oonki vaan puolikasta tekemässä töissä, yleensä tyttö on ihan ok kun mulla pidemmät vapaat. Sitte on taas vietävä päiväkotiin ja ei mee ko kaks päivää ni on sairaana.

Yhteistyössä