ahdistaa koko raskaus

moi kaikille!
On se vaan niin väärin, että jotkut yrittää lasta, vaikka kuinka pitkään ja toiset tupsahtelee heti...sain km:n maaliskuussa ja odottelin seuraavat menkat. koko ajan ajattelin ja puhuin miehellenikin, että haluan heti uudelleen raskautua, että tulispa menkat jo! ja niinhän ne menkat tuli ja tulin heti raskaaksi. nyt rv 8+4. En tiedä, nyt ahdistaa koko vauva asia. en oikeesti haluakaan lasta. kai jossain hormoniryöpyissä olin muka harkinnut asian loppuun asti. mieheni on ihan hämillään. En hitto tiedä, abortti ei tule kysymykseen, mutta välillä minusta tuntuu, että sisälläni on loinen, joka syö minua sisältäpäin..inhoan lastani, joka ei edes ole vielä syntynyt. En edes ansaitse tätä lasta...kellään ei varmasti ole tälläisiä tuntemuksia ollut..?? sairastahan tämä on... :x
 
Hei Sanna, vastaan nyt sinulle kun ei muitakaan viestejä ole tullut, vaikka en tod. ole mikään asiantuntija enkä ole itse vielä raskauttakaan kokenut.

Voisivatko nuo ristiriitaiset tuntemuksesi johtua siitä keskenmenosta? Jos et ollut vielä kunnolla käsitellyt asiaa mielessäsi kun uusi raskaus alkoi niin nopeasti? Luulisin, että on aivan normaalia tuntea erilaisia, vaikeitakin tunteita raskauden aikana. Eri asia ehkä tietenkin jos on voittopuolisesti huonot fiilikset koko ajan. Voisitko keskustella asiasta enemmän jonkun kanssa? Onhan sinulla erilaisia vaihtoehtoja, esim. antaa lapsi adoptoitavaksi, jos todella pitkän harkinnankin jälkeen tuntuu että et halua lasta.

Voimia! :hug:
 
ajattelin samaa ku mouku80. Raskautesi on kuitenkin vielä niin alussa niin tunteesi odottamaasi vauvaa voivat vielä muuttua. Sinun tulisi kuitenkin käydä rauhassa käydä läpi keskenmenosi.
Jaksamista teille :flower:
 
Olisi hyvä jos soittaisit neuvolaan ja kertoisit tunteistasi. Sitä kautta pääsisit varmaan sinne jonkun kanssa setvimään tunteitasi ja tarvittaessa miettimään ratkaisua. Monilla tuo on kuitenkin ohimenevä vaihe, eräänlainen paniikki siitä että tilanne on peruuttamaton ja että on sidottu lapseen. Moni myös pelkää ettei osaakkaan lapsesta pitää huolta.

Paljon voimia ja toivottavasti apua löytyy! :hug:
 

Yhteistyössä