Ahdistaa koko elämä, en tiedä mitä tehdä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surku

Vieras
mulla on 20 000e ulosotossa velkaa. Kukaan ei edes tiedä tätä asiaa, paitsi vanhempani ja miesystäväni sekä ex-mieheni.
Velat on tuoreita,kaikki max. 1,5 vuoden takaa, osa johtuu exästä ja osa on omaa hölmöyttä ku masennuin ja sekosin eron jälkeen ja sain ihan sairaalloisen osteluvimman enkä pystynyt maksamaan niitä takas.
Olen elänyt koko ajan elämää ihan kuin kuka vaan,kukan ei ikinä päällepäin usko että kannan tällästä taakkaa mukana, mulla on ihanat lapset, aivan ihana koti, paljon ihania ystäviä, ihanat vanhemmat, olen nuori (23v) kaunis ja muutenki tyytyväinen itseeni mutta tää taakka on saanut mut niin stressin partaalle että olen valmis tekemään MITÄ VAIN että pääsen eroon edes osasta veloista, uskokaa tai älkää mutta mietin päivät ja yöt pitäskö mun huo*ata noi rahat kasaan, tiedän että saisin helposti sillä keinolla rahat kasaan ja nopeastikin mutta en tiedä jaksanko elää sellasen asian kanssa lopunikää että myin itseäni, en enää keksi mitää muuta,kaikki takuusäätiöt on kysytty mutta olen tullut tieni päähän ja tälle asialle on pakko tehdä jotain :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mene töihin?

olen töissä mutta 2000e kk tuloilla ei kauheesti juhlita, siitä maksan asumiskulut, autolainan, joustoluoton, vakuutukset, bensat, elämisen, harrastukset ni ei meinaa riittää edes noihin, lapsia on siis 3.
menee joka kk 200e ulosottoon mutta tätä vauhtia nuo velat ei lyhene edes 20 vuodessa :(

Alkuperäinen kirjoittaja muumuu:
Mitä sanottiin kunnan velkaneuvonnassa?

että eivät oikein voi auttaa..velkaa on liikaa mun tuloihin nähden että saisin takuusäätiöstä, velkajärjestelyyn ei pääse näin tuoreiden velkojen kanssa on kuulemma turha edes hakea..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mene töihin?

olen töissä mutta 2000e kk tuloilla ei kauheesti juhlita, siitä maksan asumiskulut, autolainan, joustoluoton, vakuutukset, bensat, elämisen, harrastukset ni ei meinaa riittää edes noihin, lapsia on siis 3.
menee joka kk 200e ulosottoon mutta tätä vauhtia nuo velat ei lyhene edes 20 vuodessa :(

Käytä julkisia eli myy auto ja lopeta joustoluotot. Tingi harrastuksista. Jos ei huvita, älä valita.

ymmärrän mainiosti, miks ahdistaa, kun on kuitenki ns. turha velka... mut loppujen lopuksi 20t on melko "pieni" summa (vaikkei tietenkään olekaan) -- onko mitään kiinteää, mistä voisit irroittaa vapaata rahaa (muuta kuin oma peppu ;) -- mitä ostelit, voitko myydä niitä kamoja; vaihtaa halvempaan autoon (kuitenkaan tinkimättä turvallisuudesta, olihan lapsia kuitenkin monta) -- onko "turhia" vakuutuksia, pärjäisitkö pelkällä liikennevakuutuksella et ei Kaskoa- voiko mies auttaa maksamalla esim. bensat/ asumiset, sulla tuntuu olevan aikalailla kaikki perheen kulut kontollasi?

Yhteistyössä