Ahdistaa kaikki

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen yliajattelija ja melankolinen ihminen. Viime aikoina on taas tuntunut, että kaikki ahdistaa: elämäntilanne, työ, perhe, yksinäisyys jne..

Minulla on puoliso, mutta tuntuu usein, ettei hän pysty yhtään samaistumaan, kun kerron ajatuksistani.

Tavallaan kaikki on hyvin, tavallaan välillä tuntuu, että haluaisin käpertyä jonnekin yksin ja vain kuihtua pois. En voi kuvitella eläväni vanhaksi jos elämä on tälläistä vellomista joka päivä.

Miten päästä pois yliajattelusta ja elää päivä kerrallaan ilman huolia menneestä tai tulevasta?

Olen yliajattelija ja melankolinen ihminen. Viime aikoina on taas tuntunut, että kaikki ahdistaa: elämäntilanne, työ, perhe, yksinäisyys jne..

Minulla on puoliso, mutta tuntuu usein, ettei hän pysty yhtään samaistumaan, kun kerron ajatuksistani.

Tavallaan kaikki on hyvin, tavallaan välillä tuntuu, että haluaisin käpertyä jonnekin yksin ja vain kuihtua pois. En voi kuvitella eläväni vanhaksi jos elämä on tälläistä vellomista joka päivä.

Miten päästä pois yliajattelusta ja elää päivä kerrallaan ilman huolia menneestä tai tulevasta?
Kun kohtaat jonkin rankan kriisin ja selviät siitä niin silmäsi avautuvat ja elämä tuntuu paljon paremmalta.

Mitä tarkoitat yliajattelulla?
Kuuntelen parhaillaan meditatiivista jumalanpalvelusta Kallion kirkosta ja samalla selaan nettiä.
Lauloin lähes samalla tavalla entisen asuntomme saunassa.
Mieti mistä asioista pidät eniten ja mitkä asiat tuovat sinulle hyvän olon.
Luin jutun Yle-sivulta Maunula-majan vaalipullista. Muistelin sitten nuoruuttani, kun hiihdin Kalliosta tuolle majalle ja takaisin. Ulkoilin eilen pakkasessa ja kävin luennolla. Tilaisuuden jälkeen hain tietoa netistä Armenian historiasta.
Jos sinua ahdistaa maailman nykytilanne, älä seuraa liikaa uutisia.
Uni on tärkeää. Tässä muutamia ajatuksia. Nousen kohta sängystä kahvin keittoon. Päivä kerrallaan lause toi mieleeni kauan sitten perustamani AlAnon-vertaisryhmän. 12 askelta on hyvä ottaa vaikka en enää kärsikään päihdeongelmaisen entisen puolisoni takia. Maailma on täynnä riippuvuuksia. Netti yksi niistä. Tällä palstalla voi satuttaa itseään enemmän kuin saada apua. Ole siis varovainen.

• Tykkää
Reactions: Lispetti

Yhteistyössä