Ahdistaa jos työt ei jatkukaan tai tunnit vähenee paljon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Itku tulee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Itku tulee

Vieras
Esimies haluaa jutella mun kanssa jatkosta, työsopimuksesta ja työtunneista. Jotakin tunteja on jo mulle kyllä suunnitellut. Mulla on siis määräaikainen työsopimus joka loppuu pian.

Mä tiedän, että ei sieltä mitään hyvää ole mun kannalta tulossa. Itkettää kun mietin, että miten me pärjätään jos mulla ei ole töitä tai tunnit vähenee. Joo toki sitten saan liitosta rahaa, mutta ei se ole sama raha kuin täysi palkka eikä se tulee takuuvarmasti tiettynä päivänä. Laskut ja lainanlyhennykset ei odota loputtomiin.

Meni koko päivä pilalle tämän takia. Eikä esimiehellä ollut aikaa jutella heti vaan joudun nyt hermoilemaan miten käy. On se vain kumma jos mulla vähenee tunnit ja sitten tunteja on kuitenkin antaa kouluttamattomille työntekijöille. Joo olen ollut poissa, mutta olen ollut kipeänä ja sitten meni selkä! Turhaan en ole töistä pois ollut. Mutta kun pitäisi pystyä olemaan töissä vaikka pää kainalossa eikä saisi olla pois ollenkaan.

Saankohan mä nukuttua ensi yönä. :cry::cry:

Esimies haluaa jutella mun kanssa jatkosta, työsopimuksesta ja työtunneista. Jotakin tunteja on jo mulle kyllä suunnitellut. Mulla on siis määräaikainen työsopimus joka loppuu pian.

Mä tiedän, että ei sieltä mitään hyvää ole mun kannalta tulossa. Itkettää kun mietin, että miten me pärjätään jos mulla ei ole töitä tai tunnit vähenee. Joo toki sitten saan liitosta rahaa, mutta ei se ole sama raha kuin täysi palkka eikä se tulee takuuvarmasti tiettynä päivänä. Laskut ja lainanlyhennykset ei odota loputtomiin.

Meni koko päivä pilalle tämän takia. Eikä esimiehellä ollut aikaa jutella heti vaan joudun nyt hermoilemaan miten käy. On se vain kumma jos mulla vähenee tunnit ja sitten tunteja on kuitenkin antaa kouluttamattomille työntekijöille. Joo olen ollut poissa, mutta olen ollut kipeänä ja sitten meni selkä! Turhaan en ole töistä pois ollut. Mutta kun pitäisi pystyä olemaan töissä vaikka pää kainalossa eikä saisi olla pois ollenkaan.

Voi, kurja tilanne. :unsure:
Ei siinä muu auta kuin hakemusta kehiin, toivottavasti saat joskus ihan vakituisenkin paikan.

Tuo on määräaikaisen sopimuksen hinta - on oltava parempi kuin ne vakituiset. Tehokkaampi, vähemmän poissa. Tuntuu raa'alta, mutta työantajan kannalta se poissaoleva työntekijäkin maksaa, tuottamatta mitään. Sellaisia ei varsinkaan pieneen organisaatioon voi monia kerätä.

tein viisi vuotta töitä sijaisena. oli todella ärsyttävää, ei ollut omaa elämää, eikä voinut matkoille lähtee. kun pompo soitteli ja osoitti selvästi, että vaikuttaa työnsaantiin. ei ollut kesälomia, ei talvilomia. ja ennen kaikkea hirveintä se, että ei kuitenkaan voinut olla varma onko töitä vai ei. se epävarmuus oli hirveää. jouduit työskentelemään v iidellä eri osastolla ja silti muut työntekijät oletti, että sä pystyt tekemään vastuuvuoron tuosta noin. tai että sä nyt teet niitä saunavuoroja vaikka viikon putkeen. huh...onneks pääsin siitä oravanpyörästä pois

• Tykkää
Reactions: Echo
Tuo on määräaikaisen sopimuksen hinta - on oltava parempi kuin ne vakituiset. Tehokkaampi, vähemmän poissa. Tuntuu raa'alta, mutta työantajan kannalta se poissaoleva työntekijäkin maksaa, tuottamatta mitään. Sellaisia ei varsinkaan pieneen organisaatioon voi monia kerätä.
Ei ole kyse mistään pienestä organisaatiosta. Iso yksityinen hoiva-alan yritys. Ne ovat erittäin käteviä repimään kaiken irti työntekijöiden selkänahasta.

Nyt lähti työhakemus yhteen paikkaan määräaikaiseen työsuhteeseen. Siinä ainakin olisi muutamaksi kuukaudeksi varma tuntimäärä joka kuukaudelle. Kun nyt tuntimäärä voi olla ihan mitä vain, vaikka 0. Harmi vain jos ei ole töitä nykyisessä paikassa koska viihdyn siellä työkavereiden ja asukkaiden takia. Talo on tuttu jne. Ei huvittaisi taas opetella asioita uudessa paikassa. Jos nyt edes saisin muualta töitä kun hakijoita on aina niin paljon.

• Tykkää
Reactions: Echo
Tavallaan olisi helpompaa, jos työpaikalla olisi käytettävissä ohjelma, mistä näkee aina halutessaan, miten paljon itse työntekijänä työnantajalleen tuottaa. Tai miten paljon on tappioksi.

Kun se jälkimmäinenkin on oikea vaihtoehto.

Mutta aapeelle tsemppiä ja toivottavasti pysyt vastaisuudessa työkunnossa.

Yhteistyössä