ahdistaa ihan hirveästi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihan paniikissa......
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihan paniikissa......

Vieras
Minulla epäillään erästä sairautta, joka ei sinällään ole vaarallinen, mutta jossain oli maininta, että siinä on pieni (3-5%) riski, että siitä kehittyy aikojen saatossa syöpä. Sairaus on lähinnä kiusallinen, muttei itsesssään vaarallinen siis. Olen lueskellut nyt paljon netistä tästä sairaudesta ja useat ovat sairastaneet sitä vuosia ja vuosikymmeniä...eli riski ei ehkä ole kovin merkittävä. ....MUTTA:...

Nyt olen kuitenkin kehittänyt tästä ihan totaalisen paniikin ja olen ihan lamaantunut tämän vuoksi. Asia tunkee mieleen kokoajan ja jos vaikka katson lapsiani, ajattelen heti, että jospa en näe heidän kasvan....Joulu on tulossa ja en osaa nauttia siitäkään, mietin vain,että montakohan joulua saan vielä elää.....Hullua, tiedän, mutta olen tosissani, pelko on todellinen ja olen hirveän ahdistunut....

Elämän hauraus on tullut eteen jotenkin ja tänään lapseni joulujuhlissa katselin vanhempia ja lapsia ja tuli mieleeni, että kuinkahan moni tästäkin joukosta sairastuu syöpään joskus.....samoin kaupassa ollessani tulöi mieleen, että montakohan syöpäpotilasta täällä nytkin on....olen itkenyt silmät päästäni tätä asiaa...pakko jonnekin kirjoittaa..

Minkä ihmeen takia kaikilla luulotautisilla tälläkin palstalla se syöpä on aina se pahin peikko?

On paljon pahempiakin sairauksia, ja sellaisia mihin todennäköisemmin nykyään kuolee.

Minulla epäillään erästä sairautta, joka ei sinällään ole vaarallinen, mutta jossain oli maininta, että siinä on pieni (3-5%) riski, että siitä kehittyy aikojen saatossa syöpä. Sairaus on lähinnä kiusallinen, muttei itsesssään vaarallinen siis. Olen lueskellut nyt paljon netistä tästä sairaudesta ja useat ovat sairastaneet sitä vuosia ja vuosikymmeniä...eli riski ei ehkä ole kovin merkittävä. ....MUTTA:...

Nyt olen kuitenkin kehittänyt tästä ihan totaalisen paniikin ja olen ihan lamaantunut tämän vuoksi. Asia tunkee mieleen kokoajan ja jos vaikka katson lapsiani, ajattelen heti, että jospa en näe heidän kasvan....Joulu on tulossa ja en osaa nauttia siitäkään, mietin vain,että montakohan joulua saan vielä elää.....Hullua, tiedän, mutta olen tosissani, pelko on todellinen ja olen hirveän ahdistunut....

Elämän hauraus on tullut eteen jotenkin ja tänään lapseni joulujuhlissa katselin vanhempia ja lapsia ja tuli mieleeni, että kuinkahan moni tästäkin joukosta sairastuu syöpään joskus.....samoin kaupassa ollessani tulöi mieleen, että montakohan syöpäpotilasta täällä nytkin on....olen itkenyt silmät päästäni tätä asiaa...pakko jonnekin kirjoittaa..

Syöpä on aikuisille, kuin
pimeä on lapsille.

Syö oikein.
Nauti luonnon lääkkeistä.

[QUOTE="vieras";27704742]Niin, normaali-ihminenhän ei syöpää pelkää..[/QUOTE]
Sitä paitsi pelko ei ole lievemmissäkään sairauksissa mitään sellaista mitä tunnetaan tilastopaperit kädessä. Kuolemanpelko ja ajatukset voivat tulla vaikka mistä.

Tsemppiä ap:lle! Sinulla on nyt kriisivaihe ja olo lievenee varmasti ajan mittaan. Jos tuntuu, että tilanne pitkittyy, niin hae tukea. Ihan ymmärrettävää tuntea juuri noin kuin tunnet.

[QUOTE="vieras";27704742]Niin, normaali-ihminenhän ei syöpää pelkää..[/QUOTE]

No ei tuossa mittakaavassa kuin palstan itsediagnosoivat ihmiset. Kannattaa seurata tätä asiaa, jos kiinnostaa, niin huomaat asian todeksi.

Sori ap, tää meni vähän sivulle sun aiheesta. Tsemppiä sinulle.

Syövästäkin selviää suurin osa kai nykyään eli vaikka huono tuuri olisi, ei se maailmanloppu välttämättä. Ja kuolee ihminen joku päivä kuitenkin. Jokaisella edessä. Valitettavasti.

Todennäköisyys sairastua rintasyöpään on paljon suurempi, jokaisella naisella. Eikö tämä elämä kuitenkin kannata elää, siitä varmaan ne lapsesikin nauttisivat:). Syöpä ei ole mikään kuolemantuomio jotain aivorungon syöpää lukuunottamatta. Eli ELÄ ja murehdi sitten jos on jotain oikeeta murehdittavaa. Hyvää joulua!

Syöpä ei nykyaikana todellakaan ole kuolemantuomio. Sinä olet varmasti seurannassa syöpäriskin takia joten mahdollinen syöpä havaitaan ajoissa ja hoidot voidaan aloittaa. Luultavasti syöpäkin saadaan hoidettua! Luota siihen!

Itse en syöpää niinkään pelkää, vaan enemmän äkillisiä aivoverenkiertohäiriöitä, aortan repeämistä yms. äkillistä, jolle ei mitään voida tehdä ja tulevat usein hyvin yllättäen.

Yhteistyössä