Ahdistaa heittää hyvää tavaraa roskiin

• Viestiketjun aloittaja lähettäjä
  • Ensimmäinen viesti
:headwall:

Missä tuollaisia miehiä kasvaa ja miksi jotkut ottavat niitä vaivoikseen? Ja jos tuollaisen juntin on elämäänsä päästänyt, niin pakkoko sitä on kuunnella? Jos haluat myydä omaa tavaraa pois, niin sitten myyt. Tavaran roskiin heittäminen taas on äärimmäisen typerää, jos muitakin vaihtoehtoja löytyy.

"Kaisa"
Onko se nyt niin kamalaa jos roudaa ne tavarat spr:n kirppikselle tai kierrätyskeskukseen.. kumpainenki mun käsittääkseni Rovanimeltä löytyy.

Kato myös onko paikkakunnallasi jotain keräystä jolla kerätään vaatteita Venäjälle

"Kaisa"
# SPR:n Kontti-kierrätystavaratalo, Aittatie 13, Rovaniemi, p. 3400200, ark. 10-18, la 11-15 (tuotto hyväntekeväisyyteen)
# Kontti-putiikki, Rovakatu 9, Rovaniemi, p. 0400 227015, ark. 10-17 (tuotto hyväntekeväisyyteen)
# Varastotien Kirppis, Varastotie 8, Rovaniemi, p. 050 4117074, ark. 10-18
# Kierrätysasema, Etelärinne 37, Rovaniemi, p. 310993, ark. 9-15
# Eko Center, Aittatie 16, Rovaniemi, p. 3211262, ark 9-17, la 10-15
# Toivon tori, Lapinkävijäntie 23, Rovaniemi, p. 3355280, ark. 10-17 (tuotto hyväntekeväisyyteen)
# Pelastusarmeijan kirpputori, Ukkoherrantie 15, Rovaniemi, p. 313093, ti 10-16, la 10-14 (tuotto hyväntekeväisyyteen)
# Monitarmo-Kierrätyskeskus, Asemakatu 4, Kemi, p. 259139
# Revontulikirppis, Kairatie 3, Rovaniemi, p. 040 5081837

"Heppu"
itse sain juuri kirpparilta 350 euroa selvää rahaa. Jos tuo on teidän mielestä nappikauppaa niin huh huh. Me otettiin mielellään tuo raha vaatteista jotka oli jo pieniä tai joita ei käytetty. Miksi et vie UFF:lle mieluummin kuin roskiin? Minusta kaikkein järkyttävintä on roskiin vieminen!!!!

1) Mikä mies on sua määräämään?

2) En ole koskaan kuullut kenenkään suhtautuvan kirppareihin tuolla tavalla. Ekologista toimintaahan se on, kierrättää käyttökelpoista tavaraa. Vain typerys EI tee niin. Harvalla uskon myymisen liittyvän mitenkään rahaan.

"kipinä"
Esimerkiksi Hylätyt lapset ry. ottaa vastaan ihan kaikenlaista tavaraa, lastentarvikkeiden lisäksi tarvetta on aikuistenkin vaatteille, astioille ja oikeastaan ihan kaikelle ruokatarvikkeisiin (jauhot, säilykkeet yms.) asti. Vastaavia järjestöjä löytyy muitakin jos vain viitsii googlettaa.

Sun mies on ihan naurettava ja vielä naurettavampi olet itse, jos olet aikuinen ihminen ja tottelet mitä mies sanoo. Miten se on mieheltäsi pois, jos sä laitat huutonettiin ilmoituksen ja lähetät paketin postissa? Vai tarvitsetko miehen apua siihen?
Olen aivan samaa mieltä. Jos vain jaksat nähdä sen vaivan, että pistät niitä tavaroita Huutikseen, niin pistä ihmeessä. Vaikka pilkkahintaan, jotta pääset eroon turhista kaapintäytteistä.

"Halikatti"
Mun mies on vähän samanlainen ärsyttävä rahanhukkaanheittäjä. Eikä tykkää yhtään siitä, että mä olen koneella niin paljon, ja useimmiten minäkin olen täällä tai huutiksessa. Miehen mielestä huutikseenlaitto kestää niin kauan, etten pääse tuntipalkoille. Tykkään itse kuitenkin operoida siellä. Ostaminenkin voi olla välillä hidasta kun selaa ja penkoo niitä kohteita...

Eikö teillä muilla muka väännetä kättä koneellaistumisajasta????

On se ehkä tottakin, ettei huutis aina "kannata" mutta toisaalta en ole kauheasti vielä myynyt siellä joten mulla aina kestää ilmoituksen teko. Ja koitan aina kuvailla mahdollisimman hyvin tuotetta.

Miestä ei voi pelkästään syyttää, koska jätän lapset hänen hoiviinsa kun menen koneelle. Joskus valvon öisin, että voin olla koneella.

Jos olisin ap, odottaisin ehkä, että ajan kanssa saan tavaraa myytyä, toisaalta ymmärrän kyllä että turha tavara ahdistaa. Seuraako se mies niin tarkkaan vai voisitko toimia vaivihkaa?

lähettäjä
Vihdoinkin joku joka ymmärtää :) Voin toimia vaivihkaa... ja nyt on se kirpparikin harkinnassa. Kun mun ei tarvi istua siellä pöydän takana, niin eihän sitä kukaan tiedä että minä niitä kamoja myyn. Miehen mielestä pitäis varmaan pistää peruukki ja aurinkolasit päähän kun käy siistimässä pöytää.. Harkitsen nyt sitä pöydä laittamista, toisaalta hulluahan se kyllä on, jos ei saa siitä sit yhtään voittoa. Hyvänen aika se propaganda on alkanut vaikuttaa minuun..

Ja tähän "En ole koskaan kuullut kenenkään suhtautuvan kirppareihin tuolla tavalla. Ekologista toimintaahan se on, kierrättää käyttökelpoista tavaraa.." voin sanoa, että mies ei arvosta mitään ekologisia juttuja. Ajaa autolla mielellään, ei kierrätä, eikä tykkää "viherpiipertäjistä". Joten se ehkä selittää.

"vieras"
Minun mielestäni miehesi ajattelee tosi typerästi ja epäekologisesti. Minun mielestäni sinä teet tyhmästi kun toimit hänen mielensä mukaan ja laitat hyvät tavarat roskiin vaikka itsestäsi se tuntuu väärältä.

Kerää kamat säkkeihin ja soita kierrätyskeskukseen tai pelastusarmeijalle että tulevat hakemaan. Tai laita lähikaupan ilmoitustaululle lappu että annetaan.

Eipä kyllä ap:n oma käyttäytyminenkään ole parhaasta päästä. Kuka ihme ostelee vaatetta ja ei palauta niitä kauppaan jos koko on väärä? Tai joka syksy heittää korut menemään ja ostaa uudet?

Argh, kyllä minäkin kulutan, mutta onneksi en tuossa määrissä. Onko ap:n periaate tosiaan ostaa talo täyteen tavaraa ja sitten dumpata ne jonnekin?

Mutta suosittelen eka miettimään omaa ostokäyttäytymistä, jos tavaraa pitää aina heittää tolkuttomasti roskiin ja sitten keskustelemaan aviosiipan kanssa niistä periaatteista mitä sille tarpeettomalle tavaralle voi tehdä.

no problems
[QUOTE="Halikatti";21919288]Mun mies on vähän samanlainen ärsyttävä rahanhukkaanheittäjä. Eikä tykkää yhtään siitä, että mä olen koneella niin paljon, ja useimmiten minäkin olen täällä tai huutiksessa. Miehen mielestä huutikseenlaitto kestää niin kauan, etten pääse tuntipalkoille. Tykkään itse kuitenkin operoida siellä. Ostaminenkin voi olla välillä hidasta kun selaa ja penkoo niitä kohteita...

Eikö teillä muilla muka väännetä kättä koneellaistumisajasta????

On se ehkä tottakin, ettei huutis aina "kannata" mutta toisaalta en ole kauheasti vielä myynyt siellä joten mulla aina kestää ilmoituksen teko. Ja koitan aina kuvailla mahdollisimman hyvin tuotetta.

Miestä ei voi pelkästään syyttää, koska jätän lapset hänen hoiviinsa kun menen koneelle. Joskus valvon öisin, että voin olla koneella.

Jos olisin ap, odottaisin ehkä, että ajan kanssa saan tavaraa myytyä, toisaalta ymmärrän kyllä että turha tavara ahdistaa. Seuraako se mies niin tarkkaan vai voisitko toimia vaivihkaa?[/QUOTE]

Meillä ei ainakaan väännetä kättä koneellaistumisajasta, istutaan tässä vuorotellen :D Miten tääkin voi olla jollekulle ongelma??? Ettekö te pariskuntina osaa sopia asioista?

Yhteistyössä