Ahdistaa elää toisten odotusten mukaan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

dee

Vieras
Olen opiskelija ja kesäksi ei ole tiedossa töitä. En ole edes hakenut. Haluan olla lapsen kanssa kesän kotona. Niin että me kumpikin saisimme levähtää ja olla hetken ihan vaan rauhassa kahdestaan kotona. Mutta koko ajan on kauhea painostuksen tunne, kun tuntuu, että pitäisi olla kesä töissä ja tienata... Tiedän, että anoppi varsinkin nostaa metakan, kun kuulee suunnitelmistani... "minun poikani siivellä elää"... :(

Olen suurimman osan elämästäni elänyt noin mutta viimenkin uskallan oma itseni.En välitä muiden mielipiteistä!Jos miehesi hyväksyy asian niin silloin anoppi pitäköön mölyt mahassaan... :D Hyvää pääsiäistä sinne!

Tuttu tunne.
Appivanhemmilla myös neuvo joka asiaan on mene töihin.
Tulin raskaaksi ulkomailla ja päätin irtisanoa itseni ja palata suomeen miehen kanssa, anopin neuvo oli mene töihin, esim. siivoamaan. (mulla oli noin 4 viikon päästä oman alan työ hankittuna, mutta anopin mielestä olisi pitänyt heti seuraavana päivänä olla siivoamassa tai myymässä jotain. sanoi asian ihan suoraan.

esikoisen laitoin heti hoitoon äippäloman jälkeen.toisen kanssa kotona pitempään.

tykkäävät kyttyrää, mutta haistatan paskan. katsos kun meillä on vaan yksi elämä. yhteydenpito vähäistä.

Alkuperäinen kirjoittaja dee:
Olen opiskelija ja kesäksi ei ole tiedossa töitä. En ole edes hakenut. Haluan olla lapsen kanssa kesän kotona. Niin että me kumpikin saisimme levähtää ja olla hetken ihan vaan rauhassa kahdestaan kotona. Mutta koko ajan on kauhea painostuksen tunne, kun tuntuu, että pitäisi olla kesä töissä ja tienata... Tiedän, että anoppi varsinkin nostaa metakan, kun kuulee suunnitelmistani... "minun poikani siivellä elää"... :(

Ota sellanen asenne, että et häpeile lomaasi. kerro iloisesti anopille: "Ihanaa olla lomalla koko kesä raskaan opintovuoden jälkeen ja olla yhdessä lapsen kanssa. Poikasikin on niin ihana aviomies ja isä, että hänelle sopi tälläinen järjestely hyvin."

Mäkään en hakenut kesäksi töitä, pakko on opiskelijankin ja opiskelijan lapsen joskus saada hengähtää. Aion kuitenkin suorittaa alkukesästä työharjottelua ja muutenkin aion vähän opsikella. Mutta joo en sen takia, että niin pitäs tehdä vaan siksi, että valmistuisin joskus.
En ole juurikaan koskaan välittänyt mudien odotuksista...sorry vaan, mutta mä elän niinkuin parhaaksi näen.

Olet aikuinen ja voit elää ihan omaa elämääsi. Tai monikossa: Olette aikuisia ja voitte elää teidän perheen elämää.
En tarkoita sitä, että sinun/teidän pitäisi lyödä välit poikki anoppiin vaan anoppi voi elää omaa elämäänsä ja hänen pitää opetella elämään myös itsenäistä elämään, johon kuuluu aikuiset, omaa elämäänsä elävät lapset. Onhan siinä oppimista kaikilla osapuolilla. Live and let live!

Yhteistyössä