Ahdistaa.. auttakaa mua löytämään uusi suunta mun elämälleni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mitä mä teen?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mitä mä teen?

Vieras
Lähinnä mua kai ahdistaa työni. Tai työssä sinänsä ei ole suurta vikaa, olen nauttinut siitä ja tehnyt sitä koko sydämelläni mutta työpaikkakiusaaminen alkaa olla siinä pisteessä etten jaksa enää. Ahdistaa taas tuleva työviikko. En haluaisi millään mennä sinne. Paikkaan, jonne ennen menin niin mielelläni.

Jotain muuta pitäisi kai keksiä.. haluaisin työn, joka olisi leppoisaa ja stressitöntä, jotain muuta kuin kiireistä hoitotyötä sairaalassa jota nyt olen tehnyt. Haluaisin lisää vapaa-aikaa, toteuttaa vihdoin unelmani parista ponista tuossa pihalla, koirasta, kiireettömästä elämästä täällä maalla. Tehdä ehkä työtä, jossa voin määritellä itse omat työaikani, yrittäjyys, sellainen pienimuotoinen, ehkä? Tuleeko semmoisella toimeen?

Mitä mä teen? En halua enää jatkaa nykyisessä työpaikassani, mutta mitä muutakaan mä voisin tehdä? Työ terveyskeskuksen vuodeosastolla tai vanhainkodissa ei liene yhtään sen parempi ratkaisu :(

Voisitko ajatella jatkokouluttautumista esim terveydenhoitajaksi, tai kuulontutkijaksi tms? Saisit uuden, itsenäisemmän työympäristön. Itse en tiedä miten pienyrittäminen lyö leiville, mutta kannattaa varmasti ottaa selvää. Tietysti moni asia riippuu siitä, millä rahamäärällä tulet toimeen.

Mä suosittelen vahvasti työpaikan vaihtamista ensi alkuun.

Mun paras ystävä on sairaanhoitaja. Hän oli vuosia Peijaksen sairaalassa duunissa. Elämä oli pikkuhiljaa vain kolmivuorotyötä (erittäin rankaa sellaista) ja nukkumista. Hän vaihtoi työpaikkaa. Ala on sama, mutta sairaala ja työ on toisenlaista.
Tässä vaiheessa niin hänkin, kuin me ystävät ympärillä todella herättiin siihen mitä "inhottava" työpaikka saa aikaan. Ystäväni muuttui täysin. Hän sai uuttaa tarmoa elämäänsä ja vaikka työ on edelleen kolmivuorotyötä, saa hän aikaiseksi muutakin kuin nukkua kaiken vapaa-aikansa.

Aloita siis työpaikan vaihdolla ja pohdi sen jälkeen lisävaihtoehtoja.

Tiedän tuon tunteen, kun elämä on pelkkää työntekoa.. töiden jälkeen ei jaksa mitään muuta kuin nukkua. Ja työpäivät menee minuutteja laskiessa ja kyyneleitä pidätellessä. Vaihtaisin kyllä työpaikkaa, kun keksisin minne. Kolmivuorotyö on osaltani poissuljettu henk.koht syiden takia. Enkä ole yhtään varma, haluanko ylipäänsä enää edes työskennellä sairaaloissa. Ehkä se aikakausi minun osaltani alkaa olla ohi.

ääh tota... ei ole tarkoitus lannistaa, mutta pari konia ja koira + maaseutu + yrittäjyys kuulostaa riskiratkaisulta. joko pitkä matka asiakaskunnan luo =kallista ja syö aikaa, tai vähän asiakkaita =taloudellinen huoli ja kova vastuu elukoista (pitää olla hyvät suhteet toisiin hevostaitoisiin ja kuljetuskaluston omistajiin tai paljon rahaa). kuka auttaa jos sairastut tai masennut - riski on suuri kun pakenet pelon ajamana haavemaailmaan. eli kun muutat elämääsi, tee se silmät auki. jos päädyt käymään kaukana töissä, jaksatko talven pimeydessäkin hoitaa ja liikuttaa eläimesi - moni ei jaksa, ja hevoset sairastuu lihotessaan nopeammin ja vakavammin kuin ihmiset... huonosti hoidetut eläimet taas aiheuttaa masennusta ja kierre uhkaa.

jos nykyisessä paikassa ei kiusaamista saada poikki, vaihda ensin toiseen työpaikkaan jossa voit hengittää, ja mieti sitten rauhassa muita ratkaisuja.

ääh tota... ei ole tarkoitus lannistaa, mutta pari konia ja koira + maaseutu + yrittäjyys kuulostaa riskiratkaisulta. joko pitkä matka asiakaskunnan luo =kallista ja syö aikaa, tai vähän asiakkaita =taloudellinen huoli ja kova vastuu elukoista (pitää olla hyvät suhteet toisiin hevostaitoisiin ja kuljetuskaluston omistajiin tai paljon rahaa). kuka auttaa jos sairastut tai masennut - riski on suuri kun pakenet pelon ajamana haavemaailmaan. eli kun muutat elämääsi, tee se silmät auki. jos päädyt käymään kaukana töissä, jaksatko talven pimeydessäkin hoitaa ja liikuttaa eläimesi - moni ei jaksa, ja hevoset sairastuu lihotessaan nopeammin ja vakavammin kuin ihmiset... huonosti hoidetut eläimet taas aiheuttaa masennusta ja kierre uhkaa.

jos nykyisessä paikassa ei kiusaamista saada poikki, vaihda ensin toiseen työpaikkaan jossa voit hengittää, ja mieti sitten rauhassa muita ratkaisuja.
59V. nainen sanoo tee osa-aikaistyötä ja mieti mikä on elämäsi tarkoitus

Yhteistyössä