Äh, pahoitin mieleni naamakirjassa :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja höh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

höh

Vieras
Tuntuu, että kaikilla muilla on ihan älyttömästi kavereita. Kaveruksia ovat keskenään sellaisetkin, joiden en edes tiennyt tuntevan toisiaan. Mälsää, kukaan ei koskaan pyydä minua kaveriksi, enkä minä itse ujouttani viitsisi pyydellä.
Tyhmää, poistun kohta koko systeemistä, mutta kun on siellä sellaisia rakkaita, joiden kanssa en muuten pääse pitämään yhteyttä välimatkan takia. :(
Mutta kun ahdistaa kun näkee muiden kaverit. :/

No ei kai sitä kaverimäärää kannata tuijottaa! Ei minullakaan ole kuin joku reilu 30 kaveria tai jotain (en käy koko naamakirjassa paljon ikinä ), ja tiedän tuttuja joilla on 150 tai ylikin.

Käsittääkseni naamakirjan kaverimäärä ei kuitenkaan korreloi oikein mitenkään henkilön todellisen sosiaalisen elämän kanssa. Minulla ainakin on tosielämässä sen verran läheisiä ihmissuhteita, että missään naamakirjassa niitä ehdi hoitaakaan.

Mutta siis minun käsitykseni on: naamakirjan kaverimäärä ei kerro yhtään mitään! =)

Tyypillinen vastaus ihmiseltä joka ei jostain syystä käytä fb:tä, on juuri tuo, että pitää kavereihin pitää yhteyttä muutenkin..no niin pitää, ainakin niihin lähimpiin, mutta vanhoihin tuttuihin on kiva pitää koneen kautta. Vai soitatko vaan jollekin ylä-asteella olleelle kaverille, että "Malla tässä moi, mitäs oot touhunnut viimeiset 15 vuotta?"

Mulla ei ole kun 12 enkä pahoita siitä mieltäni, ihmettelen ylipäänsä miten jollain voi olla yli 100 kavria, tunteeko ne yleensä edes kaikkia vai opnko ne kaverin kavereita mitä kummin kaimoja?

minulla on siellä kavereina paljon henkilöitä, jotka ovat tuttuja vain...eli tosiaankaan sitä kaverimäärää ei kannata tuijotella...en oikein ymmärrä miksi tuo facebookin kaveriksi pyytäminen otetaan niin vakavasti.

Minä en ole edes hyväksynyt kavereikseni jotain vanhoja luokkakavereita tms., joiden kaveri en ole oikeasti enää ollenkaan. Olen siellä vain muutaman kaveri, joiden kanssa pidän yhteyttä. Mutta miehelläni on just jotain varmaan 200 facebook kaveria, joiden "kaveri" se ei tosiaankaan mitenkään aktiivisesti ole. En tajua sellaistakaan ollenkaan, että vaan keräillään kavereita, joiden tekemiset tai sanomiset ei oikeasti kiinnosta kuitenkaan.

No joillakin on siellä kaikkia tosi kaukaisia tuttavia! Näin jonkinaikaa naamakirjailleena voin sanoa, että liiat kaverit on vaan haitaksi. Siinä kannattaa olla vaan semmoisia ihmisiä, joihin haluaa oikeesti pitää yhteyttä ja joiden juttuja seurailla. Mun miehellä on niitä kavereita kanssa miljoona ja sitä harmittaa, kun ei pysty sitten seuraamaan sille läheisten ihmisten tekemisiä ollenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja just:
Tyypillinen vastaus ihmiseltä joka ei jostain syystä käytä fb:tä, on juuri tuo, että pitää kavereihin pitää yhteyttä muutenkin..no niin pitää, ainakin niihin lähimpiin, mutta vanhoihin tuttuihin on kiva pitää koneen kautta. Vai soitatko vaan jollekin ylä-asteella olleelle kaverille, että "Malla tässä moi, mitäs oot touhunnut viimeiset 15 vuotta?"

No on mulla ainakin sähköpostikin sitä varten =) Ei siinä mitään naamakirjoja tarvita. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Mulla ei ole kun 12 enkä pahoita siitä mieltäni, ihmettelen ylipäänsä miten jollain voi olla yli 100 kavria, tunteeko ne yleensä edes kaikkia vai opnko ne kaverin kavereita mitä kummin kaimoja?

eivät varmastikaan ole mitään hyviä ystäviä kaikki.

Mulla on 162 "kaveria" naamakirjassa ja ei niistä osa tosiaan oo mun kavereita, vaan tuttuja. Mun mielestä useimmilla on vielä paljon enemmän yli 300 tms., mutta en ole ajatellut niiden olevan sosiaalisempia tms. Hauskaa ajanvietettä koko feissari :D

Oletteko huomannut, että ne joilla on siellä satoja kavereita, ovat siellä aina. Ne joilla on parinkymmenen puolin ja toisin, ovat siellä harvoin ja heillä tuntuu olevan ihan oikeasti niitä kavereita... Minulla on siellä 250 kaveria, tosielämässä ei yhtään ystävää:(

Tarkoitus siellä kai on törmätä niihin vanhoihinkin ystäviin kouluajoilta jne jotka varsinaisesti ei enää ole YSTÄVIÄ nykyelämässä...siis tarkoitan että semmosia joille enää tulee juurikaan edes juteltua. Mulla on liki 100 kaveria ja tosi moni on just jtn yläasteaikasia tuttuja joidenka kanssa en kouluaikoinakaan oikeastaan ollu juurikaan tekemisissä mutta tiedämme toisemme nimeltä jne.

Alkuperäinen kirjoittaja huuhkaja:
Minä en ole edes hyväksynyt kavereikseni jotain vanhoja luokkakavereita tms., joiden kaveri en ole oikeasti enää ollenkaan. Olen siellä vain muutaman kaveri, joiden kanssa pidän yhteyttä. Mutta miehelläni on just jotain varmaan 200 facebook kaveria, joiden "kaveri" se ei tosiaankaan mitenkään aktiivisesti ole. En tajua sellaistakaan ollenkaan, että vaan keräillään kavereita, joiden tekemiset tai sanomiset ei oikeasti kiinnosta kuitenkaan.

Ei se oikeestaan sitä ole aina, ettei ne asiat kiinnosta yhtään. Mulla on yli 200 kaveria siellä, jotka tunnen esim. työni kautta. Juuri facebookin kautta olen tutustunut moniin näihin ihmisiin vähän enemmän vaikkei se tietenkään koskaan korvaa sitä, että naamatusten tapaa.

Monet esittävät siellä mielenkiintosia ajatuksia, suosittelevat elokuvia, konsertteja jne. ja ne kiinnostavat minua. Vaikken tunne ihmisiä hyvin, meillä on yhteisiä kiinnostuksen kohteita ja niistä voi olla mielenkiintosta lukea toisten kommentteja.

Alkuperäinen kirjoittaja just:

...tai niinkuin fb:ssä...viimeiset 15 minuuttia :D :laugh: ;)

Alkuperäinen kirjoittaja marhe:
Tarkoitus siellä kai on törmätä niihin vanhoihinkin ystäviin kouluajoilta jne jotka varsinaisesti ei enää ole YSTÄVIÄ nykyelämässä...siis tarkoitan että semmosia joille enää tulee juurikaan edes juteltua. Mulla on liki 100 kaveria ja tosi moni on just jtn yläasteaikasia tuttuja joidenka kanssa en kouluaikoinakaan oikeastaan ollu juurikaan tekemisissä mutta tiedämme toisemme nimeltä jne.

Juuri näin. Mun "oikeiden" ystävien kanssa puhutaan IRL niin tiuhaan, etten juuri vieraile näiden tosiystävien profiileissa koskaan. Sen sijaan minulla on hyvin paljon "vanhoja" kavereita, joista on ihan kiva "kuulla" feissarissa. Elämä kuljettanut joskus erilleen ja nyt "jälleennäkemisestä" on tehty näin helppoa.

Älä nyt tuommosesta pahastu! Kukin tyylillään: toiset lisää kavereikseen hyvänpäiväntuttuja, ja toiset taas vain niitä, jotka ovat oikeasti läheisiä ihmisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja huuhkaja:
miehelläni on just jotain varmaan 200 facebook kaveria, joiden "kaveri" se ei tosiaankaan mitenkään aktiivisesti ole. En tajua sellaistakaan ollenkaan, että vaan keräillään kavereita, joiden tekemiset tai sanomiset ei oikeasti kiinnosta kuitenkaan.

minua ainakin kiinnosta kavereideni tekemiset ja sanomiset, vaikken mitenkään aktiivisesti yhteyttä heihin pitäisikään. en koe sitä keräilyksi, vaikka sitähän se varmaan joidenkin kohdalla saattaa olla.

Yhteistyössä