Äh. Kauheasti tekee mieli tupakkaa... vaan miten tästä selviää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jiu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jiu"

Vieras
Mulla ei yksinkertaisesti ole varaa polttaa tupakkaa. Olen liian köyhä tupakoimaan. Mutta kyllä hitto vie tekee tiukkaa tämä lopetus. Aski loppui aamulla. Nyt keuhkot huutaa myrkkyjä sisuksiinsa.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;26072312:
No sinnillä vaan. Ei se tupakantuska loputtomiin kestä.

Hyvin_meni.jpg

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
Ei voi tupakoida, ei kertakaikkiaan voi!

se tuska kyllä menee ohikin aina välillä, kun se on päällä, voi aina ajatella sitä projektina, tätä on nyt kestettävä tän verran ja sitten se helpottaa. Kestän kestän kestän!

Ja minulla autto kun heti kun alko tekemään mieli tupakkaa, tein sen vanhan rutiinin. Otin sytkärin, laitoin kengät ja takin ja menin pihalle, olin sytyttävinäni tupakan ja istuin siellä hetken. Kun tulin takasin, oli himo monesti tiessään. tärkeintä oli olla ajattelematta mitä tekee, vaan jotain ihan muuta, niinkuin oikeastikin tupakalla aina teki.

No mitä hyötyä sulle olis nyt polttaa muuta kun se että saat taas annoksen nikotiinia? Mitä hyötyä siitä sulle ylipäätään on? Ole onnellinen siitä että nyt se on ohi. Sun ei tarvitse enää ikinä polttaa eikä miettiä mistä ja milloin saat seuraavan nikotiiniannoksen. Sä olet VAPAA tekemään ihan mitä vaan ja tupakka on vaan hidaste.

Mietippä miltä susta oikeesti tuntuu. Onko epävarma olo? Onko olo sellainen että tuntuu että jotain puuttuu? Onko se oikeesti se käryävä, haiseva, pahanmakuinen tupakka? Haluatko sen oikeesti olevan sulle noin iso asia? Tupakoinnin lopettaminen ei ole vaikeeta kun vaan avaat silmäsi ja huomaat että sä olet kuin oletkin hengissä ja sulla on oikeestaan tosi hyvä olla just nyt! Sä olet parempi kun tupakka. Sä olet vahvempi kuin tupakka!

[QUOTE="pop";26072408]Ei voi tupakoida, ei kertakaikkiaan voi!

se tuska kyllä menee ohikin aina välillä, kun se on päällä, voi aina ajatella sitä projektina, tätä on nyt kestettävä tän verran ja sitten se helpottaa. Kestän kestän kestän!

Ja minulla autto kun heti kun alko tekemään mieli tupakkaa, tein sen vanhan rutiinin. Otin sytkärin, laitoin kengät ja takin ja menin pihalle, olin sytyttävinäni tupakan ja istuin siellä hetken. Kun tulin takasin, oli himo monesti tiessään. tärkeintä oli olla ajattelematta mitä tekee, vaan jotain ihan muuta, niinkuin oikeastikin tupakalla aina teki.[/QUOTE]

Hei tuota mää kokeilen! :) Kiitos.

[QUOTE="Vieras";26072457]No mitä hyötyä sulle olis nyt polttaa muuta kun se että saat taas annoksen nikotiinia? Mitä hyötyä siitä sulle ylipäätään on? Ole onnellinen siitä että nyt se on ohi. Sun ei tarvitse enää ikinä polttaa eikä miettiä mistä ja milloin saat seuraavan nikotiiniannoksen. Sä olet VAPAA tekemään ihan mitä vaan ja tupakka on vaan hidaste.

Mietippä miltä susta oikeesti tuntuu. Onko epävarma olo? Onko olo sellainen että tuntuu että jotain puuttuu? Onko se oikeesti se käryävä, haiseva, pahanmakuinen tupakka? Haluatko sen oikeesti olevan sulle noin iso asia? Tupakoinnin lopettaminen ei ole vaikeeta kun vaan avaat silmäsi ja huomaat että sä olet kuin oletkin hengissä ja sulla on oikeestaan tosi hyvä olla just nyt! Sä olet parempi kun tupakka. Sä olet vahvempi kuin tupakka![/QUOTE]

Oot selvästi lukenut Stumppaa tähän! -kirjan!
Toimiva opus :)

[QUOTE="vieras";26072540]Oot selvästi lukenut Stumppaa tähän! -kirjan!
Toimiva opus :)[/QUOTE]

Se on vaan niin totta mitä siinä kirjotetaan. Kyse ei ole mistään muusta kun huumeriippuvuudesta ja aivopesusta.

[QUOTE="Vieras";26072457]No mitä hyötyä sulle olis nyt polttaa muuta kun se että saat taas annoksen nikotiinia? Mitä hyötyä siitä sulle ylipäätään on? Ole onnellinen siitä että nyt se on ohi. Sun ei tarvitse enää ikinä polttaa eikä miettiä mistä ja milloin saat seuraavan nikotiiniannoksen. Sä olet VAPAA tekemään ihan mitä vaan ja tupakka on vaan hidaste.

Mietippä miltä susta oikeesti tuntuu. Onko epävarma olo? Onko olo sellainen että tuntuu että jotain puuttuu? Onko se oikeesti se käryävä, haiseva, pahanmakuinen tupakka? Haluatko sen oikeesti olevan sulle noin iso asia? Tupakoinnin lopettaminen ei ole vaikeeta kun vaan avaat silmäsi ja huomaat että sä olet kuin oletkin hengissä ja sulla on oikeestaan tosi hyvä olla just nyt! Sä olet parempi kun tupakka. Sä olet vahvempi kuin tupakka![/QUOTE]

Niin. Kyllä. Olen vapaa. jiuu.

Mietinpä miltä tuntuu. Ei ole epävarma olo. Ei puutu mitään. Vielä. Sitten puuttuu kun kotoa lähden. Mutta nyt on pelkästään tämä järisyttävä tunne keuhkoissa, että ne huutaa savua kudoksiin. En tiedä, ymmärtävätkö tupakoimattomat tätä oloa, kun eivät kaikki tupakoijatkaan koe samanlaisia oloja tupakkaa lopettaessaan. Aika moni tupakoitsijakin sanoo, että ei heillä tupakanhimo tunnu keuhkoissa tai henkitorvessa. Minulla tuntuu.

Mutta en aio polttaa. En. Mulla EI oo rahaa (huomaatteko kun on pakko tähänkin vakuutella ittiään) tupakoia. Pitänee alkaa miettimään jotkut jutut, mitä lapset ovat toivoneet/tarvitsisivat. Ja sitten päätän ne ostaa. Siis mukamas säästyneillä tupakkarahoilla. Siten en voi mennä tupakkaa ostamaan, koska silloin polttaisin taivaan tuuliin lasten toiveet.

Sitäpaitsi, en halua näyttää lapsilleni huonoa esimerkkiä. Ovat jo liian isoja. Kohta seuraavat perässä jos en ymmärrä olle ite erillään tupakasta.

Sinnillä, sinnillä vaan! Se helpottuu ajan myötä, nimim. 8 vuotta sitten lopettanut. Ja vaikka rahaa ois kuin roskaa, niin ei tupakanpoltossa silti mitään järkeä ole.

[QUOTE="jiu";26072568]Niin. Kyllä. Olen vapaa. jiuu.

Mietinpä miltä tuntuu. Ei ole epävarma olo. Ei puutu mitään. Vielä. Sitten puuttuu kun kotoa lähden. Mutta nyt on pelkästään tämä järisyttävä tunne keuhkoissa, että ne huutaa savua kudoksiin. En tiedä, ymmärtävätkö tupakoimattomat tätä oloa, kun eivät kaikki tupakoijatkaan koe samanlaisia oloja tupakkaa lopettaessaan. Aika moni tupakoitsijakin sanoo, että ei heillä tupakanhimo tunnu keuhkoissa tai henkitorvessa. Minulla tuntuu.

Mutta en aio polttaa. En. Mulla EI oo rahaa (huomaatteko kun on pakko tähänkin vakuutella ittiään) tupakoia. Pitänee alkaa miettimään jotkut jutut, mitä lapset ovat toivoneet/tarvitsisivat. Ja sitten päätän ne ostaa. Siis mukamas säästyneillä tupakkarahoilla. Siten en voi mennä tupakkaa ostamaan, koska silloin polttaisin taivaan tuuliin lasten toiveet.

Sitäpaitsi, en halua näyttää lapsilleni huonoa esimerkkiä. Ovat jo liian isoja. Kohta seuraavat perässä jos en ymmärrä olle ite erillään tupakasta.[/QUOTE]

Oli tarkoitettu tsempiksi tuo kirjoitukseni. Ymmärrän kyllä että nikat tekee kiukkuseksi ja ymmärrän myös olla tsemppaamatta lisää ja poistua hitaasti takavasemmalle välttäen katsekontaktia ja äkillisiä liikkeitä ja tarpeen tullen heittäytyen sikiöasentoon leikkien kuollutta...

Yhteistyössä