Äh, ei pitäisi järkätä ison porukan kanssa juhlia...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meilä on kaveriporukan kanssa monella 30-v synttärit samana vuonna ja ideana oli järkätä yhdessä juhlat. Loppujen lopuksi meitä oli 6 tyyppiä järkkäämässä. Aluksi olin tosi innoissani ja idea oli mielsetäni kiva. Meillä on pääosin sama kaveriporukka niiin samat tyypit olis kukakin kutsunut omiinkin juhliinsa.

Sovittiin että tilan vuoksi jokainen saa kutsua max 10 "omaa" kaveriaan ja meidän yhteisiä tuli n. 30 kutsuttua. Tilan vuokrasimme yhddessä ja sitten oli tarkoitus hommata ruuat ja ruuat yhdessä. Mulla on pieniä lapsia ja useilla meidän kavereillamme myös, joten ajattelin että alkoholitontakin boolia olis kiva olla ja sitten ihan kunnolla ruokaa.

Suunnittelupalavereita porukka halusi pitää la-iltaisin juopottellun merkeissä, boolimahdollisuuksia testaten. Mä en pienten lasten äitinä kauhean montaa la-iltaa halunnut uhrata tälle, kun siis harvassa on vapaaillat ja haluaisin sitten meiluummin tehdä jotain muuta kuin ryypätä, tai nähdä sitten ainakin ehkä vähän isommalla porukalla kuin vain näiden tyyppien kesken. En siis päässyt kuin yhteen palaveriin, mutta laitoin meiliä ja soittelin tyypeille ja kerroin omia toivomuksiani mm. siitä että panostettaisi myös ruokaan.

Muut ei olleet ihan tätä mieltä, tai ainakin 1 joukosta oli sitä mieltä että juomia (viinaa) ostetaan n. 200 eurolla ja tehdään 7-8 erilaista alkoholiboolia (!!) Ruokiin hän ei olisi laittanut yhtään rahaa. Lopulta suostui pari kymppiä pistämään ruokaan, että saatiin kakku tehtyä ja lisäksi pastaa valmiskastikkeella ja jotain irtokarkkeja. Pastaa ostettiin vain pari pussia vaikka olin alusta asti sitä mieltä että noin isolle porukalla tarvii paljon enemmän, ja etenkin viinan määrään suhteutettuna aivan naurettavan vähän ruokaa. Ilmeisesti suunnittelupalaverit meni lähinnä ryypätessä ja kutsua (ppt esitys) tehdessä, mitään muuta ei ollut oikeasti suunniteltu.

Sitten seuraava juttu oli kutsujen lähettäminen. Tämä sama tyyppi joka halusi paljon booleja, halusi lähettää sähköpostistaan kutsut. Ehdotin, ettei laitettaisi ihmisetn meiliosoitteita näkyviin, kun siis oli kyseessä näin laaja porukka ja paljon jokaisen omia kavereita, jotka eivät tunne kaikki toisiaan. En itse ainakaan haluisi omaa meiliosoitettani tuolla lailla "julki". Ehdotin et laitetaan vain lista nimistä meiliin, että nämä on kutsuttu (näin usein tehdään). Ei miennyt läpi ollenkaan, kuulemma parempi laittaa vain meiliosoitteet. Lisäksi kutsu oli järjettömän kokoinen power point esitys joka tungettiin jokaisen kutsutun inboxia tukkimaan...

Luovutin sitten vain ja olin että okei. En saa ääntäni kuuluville, enkä enää voi oikein peruakaan osallistumistani, mutta kyllä ärsytti. Kutsussa korostettiin sitä että juhlissa ryypätään kunnolla jne. Luonnolissti kaikki pikkulapsiperheet jättivät tulematta :( Koitin vielä soitella perään ja selittää että ei ole tarkoitus vain ryypätä, ja tulisitte edes alkuillasta käymään, mutta ei kukaan lapsien kanssa silti tullut. Itsekin lopulta järjestin lapsille hoitajan, kun alkoi vaikuttaa epätoivoiselta, aluksi oli tarkoitus että mieheni tulis lasten kanssa alkuillaksi ja sitten menisivät kotiin, mutta lopulta päätettiin ettei oteta lapsia ollenkaan mukaan :( Ei siis tullut yhään mun tyyliset juhlat.

Kaiken lisäksi budjetti paukkui yil runsaasti, per nuppi maksettavaa tuli melkein 100 e, kun ruuat yllättäen loppuivat kesken ja jouduttiin lähtee yöllä huoltsikalta hakemaan lisää makaroonipusseja. Hieman ärsytti ja teki mieli sanoa kuka ne pussit saisi yksin maksaa...

Viinaa jäi aivan tolkuttomasti yli ja porukka ehdotti jollekin la-illalle että keräännytään jonkun meistä kuudesta kotiin ryyppäämään ne loppuun. No en mennyt paikalle. Maksoin siis lähes satasen, ja oikein kukaan lapsiperhekavereistani (jotka mun läheisimpiä kavereita) ei tullut paikalle ja muutenkin iillasta jäi aika kurja maku.

Äh, oma moka, olis pitänyt tajuta etukäteen. Tää vain varoitukseksi jos joku suunnittelee kavereiden kanssa vastaavaa, että kandee miettiä kaks kertaa...

Samantyylistä kyllä käynyt myös useissa polttareissa :(
Siis kun monta eri kaveriporukkaa järkkäämässä tai omassakin porukassa joku joka ei osaa organisoida tai ajatella kuin itseään...

Siis oon joutunut maksaa polttareistakin yil 100 e kerran. Ja usein mitään budjettia ei edes tehdä. Pitää olla niin "ainutlaatuista". Ja sit itse kun esim. kesällä voi olla 6-7 häät ja jokaisissa vielä polttarit... ei tee mieli laittaa yi 100 e pollttareihin.

Yhteistyössä