Afta-hoitotuotteista kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Käytän normaalisti apteekin hammastahnaa ja mulle ei niitä tule. Nyt olen hetken käyttänyt tavallista hammastahnaa ja on niin helvetin kipeä afta suussa sitten nyt. Tutkailin nettiä ja yliopiston verkkoapteekin sivuja ja siellä on erilaisia tuotteita aftojen hoitoon. Onko kellään kokemusta, että mikä olisi hyvä ja varmasti tehokas?

[QUOTE="vieras";25207856]Käytän normaalisti apteekin hammastahnaa ja mulle ei niitä tule. Nyt olen hetken käyttänyt tavallista hammastahnaa ja on niin helvetin kipeä afta suussa sitten nyt. Tutkailin nettiä ja yliopiston verkkoapteekin sivuja ja siellä on erilaisia tuotteita aftojen hoitoon. Onko kellään kokemusta, että mikä olisi hyvä ja varmasti tehokas?[/QUOTE]

Vihreä Elmex tai FLP:n hammastahna. Kannattaa käyttää jatkuvasti.

[QUOTE="äiti";25207894]Vihreä Elmex tai FLP:n hammastahna. Kannattaa käyttää jatkuvasti.[/QUOTE]

No kyllä minä noi hammastahnat tiedän ja niitä käytänkin. Tosin en noita mainitsemiasi, mutta niitä on paljon. Kysyin siis aftan hoitoon tarkoitettuja tuotteita, en ennaltaehkäisystä.

Mulla on tullut aftoja suuhun lapsesta asti, useita kerrallaan. Lapsena sain jotain puudute ainetta jotta pystyin syömään, mutta aikuisena sitä on tottunut jo niihin niin, ettei mulle ole mistään "lääkkeestä" varsinaisesti mitään apua.

Kivulias mutta tehokas hoitokeino:

- ACO Hud Nordic

Just itse hoidin aftan viime viikolla tällä.

Katselin totakin aiemmin. Miten kivulias toi on siis? Helvetin kipeitä noi rakkulatkin on. Viime yönä kesti että sai edes nukuttua, kun sattu ja nytkin tekee kipeetä. Että jos tosta tulee apu sekunneissa niin ei se voi kovin paljoo kipeempää tehdä kun se että tuskistelen viikon näin. :/ Sopiikohan toi imettäville?

[QUOTE="alkup";25208144]Katselin totakin aiemmin. Miten kivulias toi on siis? Helvetin kipeitä noi rakkulatkin on. Viime yönä kesti että sai edes nukuttua, kun sattu ja nytkin tekee kipeetä. Että jos tosta tulee apu sekunneissa niin ei se voi kovin paljoo kipeempää tehdä kun se että tuskistelen viikon näin. :/ Sopiikohan toi imettäville?[/QUOTE]

Pakkauksessa lukee että tuote aiheuttaa "lievää pistelyä", se on kyllä mielestäni alakanttiin sanottu. Hoitoliuos polttaa ja kirvelee mutta kyllä sen kestää. Sehän toimiikin niin, että se "polttaa" aftan rikki ja poistaa tulehtuneen kudoksen. Minulla kesti se polttelu jonkin aikaa vielä suun huuhtomisenkin jälkeen, mutta ei toki niin voimakkaana. Raskaana ei saa käyttää, imettämisestä ei mainittu ainakaan tuossa nettisivuilla. Kysy apteekista ja lue pakkauksen ohje tarkkaan. Sinuna kyllä kokeilisin (jos siis on sallittu imettäville), uskon että ensi yönä nukut jo paremmin.

Yhteistyössä