Ärsytti taas käydä anoppilassa!

  • Viestiketjun aloittaja mielen päällä
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin ja onkos se vielä sit oikein,että miehen lapsia kyllä ottaa harva se viikonloppu yökylään ja jos me ollan erehdytty kysymään joskus niin vastaus on että "Ei nyt jaksa,kun on ollut tässä hoidokkeja",eli meidän "vuoro"ei pääse tulemaan koskaan,sillä miehen veljen lapset vievät kaiken jaksamisen..Ei sitten enää kehtaa edes kysyä..
Eli anopin pitäisi hoitaa omat kahden lapsen lapset, sitten miehen lapsenlapset. Milloin oikeasti saisi levätä? Työkseen hoitaa lapsia.

Sinä olet lapsesi tehny. Lopeta se anopin elämän kadehtiminen. Anna lapsesi lastenkotiin, jos lepäilyä kadehdit niin kovasti.
Ei ole anopin miehellä lapsia ollenkaan.Mies on sanonut,että äitinsä muuttui erilaiseksi,kun tapasi tämän uuden miehen.
Noh,ehkä kirjoitin jotenkin oman väsymyksen vallassa tuon alkuper.tekstin,mutta kaiken kaikkiaan anoppi on ihan ok.Anteeksi valitukseni!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos olisin anoppisi, en todennäköisesti haluaisi edes tavata. Inhottavaa kytätä anopin elämää, miksi et jätä häntä rauhaan? Hänellä on oikeus elää kuten haluaa. Varmasti opetat lapsesikin tuollaiseksi, vahtimaan toisia ja puhumaan heistä pahaa takanapäin.

En todellakaan haluaisi teitä tavata, jos olisin anoppisi.
Enkä minä sinua,että samoin!
Miksi haluat valittaa siitä, minkä kokoisessa ja kenen talossa anoppi asuu? Miksi valitat siitä, että hänellä on aikaa, kun on jäänyt vuorotteluvapaalle raskaasta työstä?
Miten hänen valinnat on sinulta pois?
Miksi et vain jätä häntä rauhaan? Miksi juuri häntä syyllistät?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Voi hyvänne aika..En syyllistä ketään!Purin vain itsekseni täällä ärtymystäni.Ihan iloinen olen anopin puolesta,mutta eihän kukaan ole täydellinen..Et sinäkään..
Kyllä ties monettako kertaa tuot esiin anopin asumisjärjestelyt, asuu isossa talossa jonne muuttanut miesystävän luo, ja valitat kun hänellä aikaa levätä ja omaa rauhaa. Et vaikuta iloiselta hänen puolestaan, vaan todella kateelliselta. En voi ymmärtää, kun et kuitenkaan tiedä millaista hänen elämä on ollut. ja jotenkin myrkytät hänen pojan myös puhumaan pahaa äidistään.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Etkö haukkunut jo viikolla kun ei hoida koko katrasta muka, ja nyt sanot kuitenkin, että jätät heidät kun käyt kaupassa. Vaikka ei siis jaksaisi, kun on tuosta lastenhoitotyöstä halunnut lepoa ottaa. Haluaisi levähtää lastenhoidosta, ja sinä olet lapsiasi tukkimassa sinne, ja mikään ei ole hyvä.

Ja mikä ihme kitinä, jos toinen haluaa vähän levähtää. Oletko kateellinen? Montako lasta anoppi on hoitanut ennen kuin jäi vuorotteluvapaalle? Saat sinäkin jäädä, jos ensin olet 10 vuotta töissä vähintään.

Anna ne kakarat lastenkotiin, jos et jaksa hoitaa ilman, että koko ajan haukut anoppia. Hän ei ole heitä tehnyt, etkä häneltä ole lupaa kysynyt niiden tekoon.

Ihmeakka, kun kadehtii anopin lepäilyä. Mistä tiedät, kuinka väsynyt hän on lastenhoitotyöhönsä, kun on vuorotteluvapaalle jäänyt.
Ihan häneltä kysyimme,että sopiiko lasten jäädä kaupassa käynnin ajaksi ja se sopi.Mutta itselle tulee inhottava olo,kun sitten kuitenkin valitetaan..Kiitinkin vielä avusta.En todellakaan pidä itsestäänselvyytenä,että pitäisi hoidella lapsiamme,mutta en vain ymmärrä,miksi pitää aina niin valittaa,vaikka tukea tässä kaivattaisiin.Aivan niin kuin jokainen pikkulapsiperhe kaipaa tukea ja apua lähimmiltään.Ei kaikki ole superäitejä,jotka jaksavat aina vaan ilman mitään apuja.
Anoppia olen sit puolestani muistanut lahjoilla.Ja kun hän on vanha niin kyllä me hänestä huolta pidämme..
jos se kerran sopii kun kysytään niin silloin ei ole valitus oikeutta anopilla
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja stoori alias tarina:
tapahtuipa meilläkin, että laps oli sovittu anoppilaan viikonlopuks, kun me molemmat miehen kanssa oltiin iltavuorossa töissä. Mulla kuitenki toisena päivänä vuoro vaihtui aamuks, ja soitin sitte töistä lähtiessä anopille, että mitä tehdään..
Anoppi tuumas että poika kyllä meinas suuttua päivällä kun ei saanut mennä kotiin (jota en usko). Sitten kuitenkin kysyi pojalta, että haluaako jäädä mummolaan toiseksi yöksi. Poika ei joutanu vastaamaan, kun kuulosti olevan papan kanssa hauskaa, siis älytön kikattelu kuului taustalta..
No sitte se anoppi hoksas nii että sinäkö et ookkaan iltavuorossa?? Minä vastasin, että en ole, että siksipä soitinki että mitä tehdään. Sanoin myös että mun puolesta poika voi jäädä, koska niin oli alunperin kuitenki sovittu.
Anoppi tuumas että jos kuitenki hakisit, koska HÄN ON NUKKUNUT HUONOSTI VIIMEYÖNÄ! :kieh: :kieh: Ihan oikeesti! Minäkö en koskaan nuku huonosti? Hänellä on ikää vähän päälle 50 ja ei jaksa kahta yötä pojan kanssa, kun MINUN mummo (70 vee) hoito poikaa VIIKON!!!! |O |O |O
Teki mieli sanoa, mut sain pidettyä suuni supussa!
Jaksuja ap:lle! =)


Sä viet VANHALLE mummollesi lapsen VIIKOKSI :0 Miten ees kehtasit viedä noin pitkäksi aikaa? Ei kellään muulla ihmisellä ole velvollisuutta hoitaa lapsiasi kuin sulla ja miehelläsi, paitsi jos joku tekee sitä palkan edestä.
 
ap
Justiinsa näin..En ole kateellinen talostaan tms.Ihanaa,kun lapsilla on mukava mummola..Ihmettelin vain,että miksi pitää aina valittaa,kun siellä käymme,vaikka olisimme toisella puolen taloa ja hoidamme siellä lasten syömiset,vaipanvaihdot ym.anoppia häiritsemättä..Mies se ennemminkin pitää itsestäänselvyytenä sitä,että mummu hoitaa..Itse olen aina kiittänyt.Mies tuumasi,että hänen ei kuulu kiittää,koska se kuuluu mummun velvolisuusksiin,itsepähän tiesi,kun alspai aikoinaan teki..Että minähän se miehen ajatukset myrkytän-kyllä!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Justiinsa näin..En ole kateellinen talostaan tms.Ihanaa,kun lapsilla on mukava mummola..Ihmettelin vain,että miksi pitää aina valittaa,kun siellä käymme,vaikka olisimme toisella puolen taloa ja hoidamme siellä lasten syömiset,vaipanvaihdot ym.anoppia häiritsemättä..Mies se ennemminkin pitää itsestäänselvyytenä sitä,että mummu hoitaa..Itse olen aina kiittänyt.Mies tuumasi,että hänen ei kuulu kiittää,koska se kuuluu mummun velvolisuusksiin,itsepähän tiesi,kun alspai aikoinaan teki..Että minähän se miehen ajatukset myrkytän-kyllä!
Toivottavasti miehesi on muistanut kysyä äidiltään, montako lasta äiti jaksaa hoitaa. Ennen kuin lapsia alkoi tehdä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Voi hyvänne aika..En syyllistä ketään!Purin vain itsekseni täällä ärtymystäni.Ihan iloinen olen anopin puolesta,mutta eihän kukaan ole täydellinen..Et sinäkään..
Kyllä ties monettako kertaa tuot esiin anopin asumisjärjestelyt, asuu isossa talossa jonne muuttanut miesystävän luo, ja valitat kun hänellä aikaa levätä ja omaa rauhaa. Et vaikuta iloiselta hänen puolestaan, vaan todella kateelliselta. En voi ymmärtää, kun et kuitenkaan tiedä millaista hänen elämä on ollut. ja jotenkin myrkytät hänen pojan myös puhumaan pahaa äidistään.
Mikähän sulla oikeesti on se ongelma, kun täällä hyökkäät noin hulluna toisia haukkumaan?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Etkö haukkunut jo viikolla kun ei hoida koko katrasta muka, ja nyt sanot kuitenkin, että jätät heidät kun käyt kaupassa. Vaikka ei siis jaksaisi, kun on tuosta lastenhoitotyöstä halunnut lepoa ottaa. Haluaisi levähtää lastenhoidosta, ja sinä olet lapsiasi tukkimassa sinne, ja mikään ei ole hyvä.

Ja mikä ihme kitinä, jos toinen haluaa vähän levähtää. Oletko kateellinen? Montako lasta anoppi on hoitanut ennen kuin jäi vuorotteluvapaalle? Saat sinäkin jäädä, jos ensin olet 10 vuotta töissä vähintään.

Anna ne kakarat lastenkotiin, jos et jaksa hoitaa ilman, että koko ajan haukut anoppia. Hän ei ole heitä tehnyt, etkä häneltä ole lupaa kysynyt niiden tekoon.

Ihmeakka, kun kadehtii anopin lepäilyä. Mistä tiedät, kuinka väsynyt hän on lastenhoitotyöhönsä, kun on vuorotteluvapaalle jäänyt.
Ihan häneltä kysyimme,että sopiiko lasten jäädä kaupassa käynnin ajaksi ja se sopi.Mutta itselle tulee inhottava olo,kun sitten kuitenkin valitetaan..Kiitinkin vielä avusta.En todellakaan pidä itsestäänselvyytenä,että pitäisi hoidella lapsiamme,mutta en vain ymmärrä,miksi pitää aina niin valittaa,vaikka tukea tässä kaivattaisiin.Aivan niin kuin jokainen pikkulapsiperhe kaipaa tukea ja apua lähimmiltään.Ei kaikki ole superäitejä,jotka jaksavat aina vaan ilman mitään apuja.
Anoppia olen sit puolestani muistanut lahjoilla.Ja kun hän on vanha niin kyllä me hänestä huolta pidämme..
jos se kerran sopii kun kysytään niin silloin ei ole valitus oikeutta anopilla
Niin,tätä en ymmärrä,että kun kysyttäessä sopii niin silti valittaa jälkeenpäin.Ehkä haluaa,ettei enää kysytäkään ja niin kai se on tehtävä.Mutta kun joskus sitä apua vaan tarvii..
Ja sitä otetaan vastaan,jos anopille sopii.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Voi hyvänne aika..En syyllistä ketään!Purin vain itsekseni täällä ärtymystäni.Ihan iloinen olen anopin puolesta,mutta eihän kukaan ole täydellinen..Et sinäkään..
Kyllä ties monettako kertaa tuot esiin anopin asumisjärjestelyt, asuu isossa talossa jonne muuttanut miesystävän luo, ja valitat kun hänellä aikaa levätä ja omaa rauhaa. Et vaikuta iloiselta hänen puolestaan, vaan todella kateelliselta. En voi ymmärtää, kun et kuitenkaan tiedä millaista hänen elämä on ollut. ja jotenkin myrkytät hänen pojan myös puhumaan pahaa äidistään.
Mikähän sulla oikeesti on se ongelma, kun täällä hyökkäät noin hulluna toisia haukkumaan?
Joku miniäänsä pettynyt ex-anoppi kenties,kun kovasti anoppi-keskustelut kiinnostaa..
 
Tässä samalla voidaan miettiä myös sitä, että millaisia anoppeja meistä aikanaan tulee =) Ja semmoinenkin juttu, että antakaahan isovanhempien toteuttaa omaa isovanhemmuuttaan omalla tavallaan, tai sitten olla toteuttamatta ollenkaan =)
 
vieras
ihme hyökkäys täällä ap:ta kohtaan. Jos kutsutaan kylään,ni kyllä saa kestää lasten metelin yms ja auttaa hoidossa ja leikkiä. Mä ainakin meen sohvalle makaamaan,ku meen porukoille ja ne hoitaa lapset.
 
jos se sillä valituksellaan koittaa vaan alleviivata sitä kuinka kiltti on kun hoitaa lapsia... jotta antaisitte sille arvoa ja kiittelisitte enemmän. että kylläpä se anoppi on kiltti kun jaksaa hoitaa vaikka niistä on niiiin paljon vaivaa ;) :)
 

Yhteistyössä