Ärsyttävin sisustus"trendi"

  • Viestiketjun aloittaja mitä löytyy
  • Ensimmäinen viesti
mitä löytyy
Omasta mielestäni ainakin yksi tällainen, on kait lähinnä maalaisromanttiseen sisustamiseen usein kuuluva tapa yrittää saada huonekalut ja esineet vaikuttamaan vanhemmilta, kuin mitä ne oikeasti ovat.

En vaan tajua mitä sillä ajetaan takaa; että yrittääkö sisustaja uskotella vieraille, että se viime vuonna valmistettu tuoli nyt olisi olevinaan jokin sata vuotta vanha antiikkihuonekalu.
 
no jaa
Minun puolesta kuka vaan saa asua ihan semmoisessa kodissa kuin itse haluaa, ei se minua ärsytä. Mutta täytyy sanoa että "HOME" -kyltit suomenkielisessä kodissa ihmetyttää mua tavattomasti.
 
vieras...
Meidän kodista löytyy vanha perinteinen, maalaistalon tupa eli olohuone lankkulattioineen ja oikeasti 100-200 vuotta vanhoine kalusteineen. Jotain uusvanhaakin on mukana, mutta yhdistelmä ei riitele keskenään. En tiedä, mitä kukin meidän kodista ajattelee, mutta minulle se on aivan sama... me viihdytään täällä :)

Minua taas ärsyttää tähtikuviot. Ei sillä että ne olisi rumia, mutta jotenkin... kun niitä on kaikkialla! Yksi on sitten IKEA. Kaikki pitää olla hankittu IKEASTA, jotta olisi tarpeeksi trendikästä... Mitenkään IKEAA väheksymättä tai kenenkään makua haukkumatta. Kunhan ihmettelen :)
 
ärrin
No tarrat. Niin IHANAT englanninkieliset, kliseiset lauseet rakastamisesta ja elämästä nauttimisesta. Sitte ne lintataan olkkarin seinään tai keittiön kaappeihin. On niin tyylikästä ja hienoa, että! *hakkaapäätäseinäänhymiö*
 
no jaa
Yksi on sitten IKEA. Kaikki pitää olla hankittu IKEASTA, jotta olisi tarpeeksi trendikästä... Mitenkään IKEAA väheksymättä tai kenenkään makua haukkumatta. Kunhan ihmettelen :)
Oletkohan ymmärtänyt väärin? Nimittäin useinhan sitä sanotaan että tää on ikeasta - jos joku kysyy. Mutta esim. meidän kohdalla ei todella ole kyse kehuskelusta, vaan paremminkin nuivasta toteamuksesta että hei, eipä ole kadehtimista, ihan on lastulevyä ja halpakamaa...

Mutta täytyy kyllä todeta, köyhänä ikean suurkuluttajana, että ei niissä tuotteissa moittimista ole. Köyhä asuu ihan mukavasti ikeakamojensa keskelläkin, vaikka ei olekaan satavuotisia kamoja kehyksenä, ikivanhoista lautalattioista puhumattakaan...
 
Pin
No ei mua nyt ärsytä mikään sisustustyyli, yhdellä kaverilla on juuri sellainen tähtikuvioinen home-kylttikoti ja sopii juuri hänelle. Sellainen lempeä romanttinen ja äidillinen nuori nainen. Osaan nähdä kaikenlaiset sisustukset kiinnostavina, koska siitä näkee sen ihmisen. Ja nyt kun joku tulee itkemään, että on muotisisustus eikä mitenkään oma niin paskat sanon minä. Ikinä en ole nähnyt sellaista sisustusta, josta ei oikeasti huokuisi se oma elämä. Ei sellainen ole oikeastaan mahdollistakaan, koska aina siihen pääsee vivahteita itsestään. Ehkä mulla on sitä silmää sitten. ;) Monistakaan en pidä sillä ajatuksella että itselleni hankkisin, mutta sisustukset on vaan kiinnostavia. Inhokkkejakin on, mutta ovat pienempiä juttuja eikä kukaan niillä saa kotiaan vastenmieliseksi. (jos ei ole saastainen sekamelska) :D
 
hometta siellä ja...
HOME Sweet HOME
Ei ymmärrä ei, samoin tekstin pätkät tai runot näkyvästi seinällä.
Mutta jokainen saa sisustaa kotinsa miten tahtoo ja jokainen olla mitä mieltä haluaa. :)
 
vieraas
Hah.... :D
Mä tykkään tähtikuvioista teinin huoneeseen.
Tilasin juuri kalliita seinätarroja.
Ikeasta ostan miltei kaikki sisustusjutut ja meidän huonekalut.
HOME-kylttiä ei ole, mutta vastaavia kirjaimia kylläkin.
Ja tuo vanhan näköiseksi tekeminen olisi kans ihana taito.

Hmmm... Inhoan sisustuksessa kaikkea kukkakuvioita jne ja niitä joskus muodissa olleita kukkalamppuja. Hyi...
 
Pin
Hah.... :D
Mä tykkään tähtikuvioista teinin huoneeseen.
Tilasin juuri kalliita seinätarroja.
Ikeasta ostan miltei kaikki sisustusjutut ja meidän huonekalut.
HOME-kylttiä ei ole, mutta vastaavia kirjaimia kylläkin.
Ja tuo vanhan näköiseksi tekeminen olisi kans ihana taito.

Hmmm... Inhoan sisustuksessa kaikkea kukkakuvioita jne ja niitä joskus muodissa olleita kukkalamppuja. Hyi...
Kukkakuviot ovat kauniita kunhan ei ole liikaa. Ei siis mitään verhoja, mutta keittiön liinan ja servetit hankin kukallisena. Astioita etsin myös kun nyt muumeista viimein eroon hankkiuduin. :D Rakastan valkoista, mutta pehmeää sisustusta. Ei siis sellaista kovaa ja kolkkoa, vaan romanttista, pehmennettynä ja kuitenkin avaraa. En osaa selittää, ehkä siitä saa kuvan mausta. Ei tässä tätä kyselty, mutta vastasin nyt kun kukat tuli puheeksi. Aidot kukat ovat myös minusta yksi paras sisustuselementti mitä on!
 
maallikko
Eniten ihmetyttää asunnot, jotka on ihan täyteentuupattuja. Joka helkkarin seinällä on jpku hyllykkö,lipasto,kaappi ja käytävät on puolitettu leveydestään tunkemalla täyteen säilytysratkaisuja. En pidä myöskään tavaroista tasoilla tai koriste-esineistä.
 
Mun mielestä kaikenlaiset sisustustyylit ovat viehättäviä, niin kauan kun ne toteutetaan hyvällä maulla. Yksittäinen asujalle sopiva seinätekstitarra saattaa luoda juuri sen oikean viimeisen silauksen sisustukseen, harvemmin tämän vaikutelman luo joka ilmansuunnassa seinillä, kehyksissä ja raameissa näkyvät kliseet. Sama homma tähtitekstiileissä, muutama saattaa sopia sisustukseen, mutta liika on liikaa ja mautonta. Usein sitä yhtä juttua orjallisesti noudattavien kodit ovat kokonaisuutena kovin raskaita ja lopulta täysin mielikuvituksettomia ja tylsiä.
 
"Kaulin"
Nimenomaan tuo mustaksi värjätty sauna on uskomattoman lyhytnäköinen sisustusratkaisu. Sitä väriä ei saa irti sitten millään, joten koko sauna menee uusiksi kun joskus kyllästyy.
 

Yhteistyössä