Ärsyttävä juhannus tiedossa!

Ensimmäinen yhteinen juhannus oli 2005, mentiin silloin kihloihin miekkosen kanssa. Sen jälkeen, joka ikinen jussi mies on lähtenyt kavereidensa kanssa kaverin mökille ja jättänyt minut (+tytön) kotiin yksin. Ikinä ei ole seura kelvannut, ois pitäny arvata ettei nyttenkään. Kysyin, että meetkö taas Matin mökille poikien kanssa niin "jos ei nyt muutakaan ole" ja sit kuulu epämääräsesti et "varmaan menenkin".... noh, taas minä jään kotiin surkuttelemaan, että pitää yksin olla.

Oon yrittäny suunnitella vaikka mitä,mitä tehtäis, mutta mikään ei kelpaa. Ainoa vaihtoehto ois varmaan viedä mies juhannuksen aikaan ulkomaille extraluxusmatkalle jotta se meidän kanssa haluais viettää edes yhden juhannuksen. Anoppi vastaa loppuvkosta: "tulkee meille viettämään juhannusta, saunotaan ja poltetaan kokko ja ruetaan nukkumaan klo 20.00". Ei kiitos, mielummin istun vaikka kotona netin ääressä!

Mielummin ukko istuu kahden kaverinsa kanssa lautahökkelissä, jossa ei sähköjä, ei edes huussia eikä edes tietä sinne! Huoh, muuten meillä pyyhkii hyvin MUTTA AINA NÄMÄ JUHANNUKSET TÄLLÄSIÄ! :kieh:
 
voe
toisaalta huvittu tuo viimeinen kappale ap:n tekstissä. Ehkä se kertoo kaiken: kyseessä on kaveriporukan perinne.
Ehkä minäkin ap:n tilanteessa mieluummiun istuisin juhannusillan netissä kuin anopilla. No joo, netissä se taitaa mennä muutenkin kun mökkeily ei itseä kiinnosta :D
 
aika ikävä tapaus
No etkö sä nyt voisi vaatiakin jo yhteistä juhannusta? Etenkin jos teillä yhteinen lapsi. Kyllä mun mielestä juhannusta vietetään yhdessä joko omalla perheellä tai yhteisten kavereiden kesken..
 
Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
Mitä ukkos sanoo siihen et jättää teiät aina kaksistaan?? mä en ymmärrä tolalsta touhua... juu joskus mut jos joka ikinen juhannus nii menee mun mielestöä vähä överiks
No kysyin äskö että mitäs me sitten tehdään tytön kanssa, niin ei vastannu mitään. Suutuin jo, kävin asentamassa ite lamput keittiöön kiinni ja haukuin samalla koko äljäkkeen kun ei saa aikaseks edes tuollasta hommaa... enkä ees saanu niitä loppuun asti laitettua kun en ite osannu

:ashamed:

niin... ja tulin takas koneelle ovia paiskoen. Huoh. Näin näitä ratkotaan :(
 
vieras
Sori OT, mutta kannattais varmaan edes lamput opetella itse laittamaan...

Ja kannattaisiko tuosta koko tilanteesta koittaa puhua vähän rakentavampaan sävyyn kuin kiukuttelemalla? Ymmärrän että harmittaa, mutta se vaan ei mitään auta, päinvastoin...
 
mie en sietäisi
Minä varmaan ilmottaisin muutamaa päivää ennen juhannusta, että "niin meillähän ei ollut mitään yhteisiä juhannussuunnitelmia - minä lähdenkin tänä juhannuksena tyttöjen kanssa festreille - haluatko, että tuon samalla sinulle ja tytölle tänne juhannukseksi ruokaa, kun käyn hakemassa itselleni juhannussidukat"??
 
vieras
Jos se kavereiden kanssa vietetty juhannus on jotenkin pyhä, voitteko sopia (tosin kuvauksesi perusteella teidän pitäisi ensin oppia keskustelemaan...) että se menee sinne vain joka toinen juhannus? Joka toinen sovitte yhdessä menoista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos se kavereiden kanssa vietetty juhannus on jotenkin pyhä, voitteko sopia (tosin kuvauksesi perusteella teidän pitäisi ensin oppia keskustelemaan...) että se menee sinne vain joka toinen juhannus? Joka toinen sovitte yhdessä menoista.
Arvaappa oonko yrittäny viimeset 4vuotta?

:|
 
nipsu
Alkuperäinen kirjoittaja HannNa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos se kavereiden kanssa vietetty juhannus on jotenkin pyhä, voitteko sopia (tosin kuvauksesi perusteella teidän pitäisi ensin oppia keskustelemaan...) että se menee sinne vain joka toinen juhannus? Joka toinen sovitte yhdessä menoista.
Arvaappa oonko yrittäny viimeset 4vuotta?

:|
Ja näillä kavereilla ei arvatenkaan ole perhettä..? Ehkä se tilanne siitä sitten muuttuu kun kaveritkin alkavat lisääntymään...

Mun mielestä kyllä tosi törkeetä käytöstä mieheltäsi!
 
vieras
Voisiko sitä juhannustraditiota jotenkin muuttaa ja laajentaa? Menisitte mukaan sinne ja kutsuisitte muitakin ystäviänne mukaan. En nyt tietenkään tiedä, minkä ikäinen lapsi, ja onko teillä tuttavapiirissä muita lapsiperheitä joita voisi kanssa pyytää mukaan... mutta siis ei kai sen juhannuksenvieton suhteen ainoat vaihtoehdot ole kaverit tai perhe, yhdistäkää =) Erilainen jussi siitä tietty tulisi niin kuin pelkällä äijäporukalla, mutta ehkä ihan kiva kuitenkin?
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja HannNa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos se kavereiden kanssa vietetty juhannus on jotenkin pyhä, voitteko sopia (tosin kuvauksesi perusteella teidän pitäisi ensin oppia keskustelemaan...) että se menee sinne vain joka toinen juhannus? Joka toinen sovitte yhdessä menoista.
Arvaappa oonko yrittäny viimeset 4vuotta?

:|
Kun kerta tiedät, että mies menee sinne joka kerta välittämättä teistä niin miksi et suunnittele omaa juhannusta lapsesi kanssa? Vuokraatte mökin tms. ystäviä sinne mukaan jne. Tai sitten vaikka kahdestaan. Mutta sekin varmasti mielekkäämpää, kuin kotona netin ääressä?!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voisiko sitä juhannustraditiota jotenkin muuttaa ja laajentaa? Menisitte mukaan sinne ja kutsuisitte muitakin ystäviänne mukaan. En nyt tietenkään tiedä, minkä ikäinen lapsi, ja onko teillä tuttavapiirissä muita lapsiperheitä joita voisi kanssa pyytää mukaan... mutta siis ei kai sen juhannuksenvieton suhteen ainoat vaihtoehdot ole kaverit tai perhe, yhdistäkää =) Erilainen jussi siitä tietty tulisi niin kuin pelkällä äijäporukalla, mutta ehkä ihan kiva kuitenkin?
Jatkan vielä tähän, että tietty tälle vuodelle vähän myöhä, kun kaikilla on luultavasti jo suunnitelmat lyöty lukkoon, mutta vaikka sit ensi vuodelle? =)
 
Niih
Taas näitä tapauksia kun mä en vaan ymmärrä. Ja jos se on vielä teidän vuosipäivä ja ukkos lähtee mieluummin kavereiden kans niin eipä voi muuta kuin ihmetellä.

Mä en suostuis olemaan miehen kans joka ei ota mitenkään mun toiveita huomioon eikä halua olla perheensä kans. Meillä ei kyllä tulis kuuloonkaan että toinen lähtee jonnekin juhlimaan mitään juhlapyhää kun toinen jää kotiin kököttään yksinään tai lasten kans.

Mut ite olet valinnut ukkos...
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsu:
Alkuperäinen kirjoittaja HannNa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos se kavereiden kanssa vietetty juhannus on jotenkin pyhä, voitteko sopia (tosin kuvauksesi perusteella teidän pitäisi ensin oppia keskustelemaan...) että se menee sinne vain joka toinen juhannus? Joka toinen sovitte yhdessä menoista.
Arvaappa oonko yrittäny viimeset 4vuotta?

:|
Ja näillä kavereilla ei arvatenkaan ole perhettä..? Ehkä se tilanne siitä sitten muuttuu kun kaveritkin alkavat lisääntymään...

Mun mielestä kyllä tosi törkeetä käytöstä mieheltäsi!
Joo,kaikki sinkkuja ja perheettömiä ovat. Tuskin lisääntyvät vielä pitkään aikaan. Huoh, jospa yrittäisin puhua. Jos ei ala ottamaan myös minua huomioon, alan silmäilemään vuokra-asuntoja kaupan seinältä.... oikeesti! Sai olla viimeinen kerta.. aina joka vuosi ajatellut,että ensi vuonna vielä katon ja sit jos taas ni sit lähen ja nyt aion sen tehä!
 
Huoh!
Todella typerää käytöstä mieheltäsi! Ymmärrän ärtymyksesi aivan täysin.
Meillä on vähän samanlaista toimintaa, nimittäin mies on joka jussina vanhempiensa mökillä siskon (ja veljen) perheen sekä vanhempiensa kanssa. Nyt viime vuosina meidän pojat ovat olleet mukana (8 ja 13v). Me (minä ja tytär) ollaan kotona, koska mökkeily ei iske noiden sukulaisten takia. Olen yrittänyt monena vuonna kysellä, josko vuokraisimme ihan "oman" mökin ja olisimme vain meidän perheen kesken, mutta eihän se miehelle käy.
Pari kertaa olen saanut varattua etelänmatkan meille kaikille juuri sopivasti juhannukseksi;)
 
j
Yhtään et liioittele? Rikot lapsen kodin, koska kerran vuodessa mies ei vietä aikaa teidän kanssanne? Eikä siis ole edes mikään joulu tai muu perhejuhla, vaan juhannus? Huhhuh...
 
ikävää touhua
Alkuperäinen kirjoittaja HannNa:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsu:
Alkuperäinen kirjoittaja HannNa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos se kavereiden kanssa vietetty juhannus on jotenkin pyhä, voitteko sopia (tosin kuvauksesi perusteella teidän pitäisi ensin oppia keskustelemaan...) että se menee sinne vain joka toinen juhannus? Joka toinen sovitte yhdessä menoista.
Arvaappa oonko yrittäny viimeset 4vuotta?

:|
Ja näillä kavereilla ei arvatenkaan ole perhettä..? Ehkä se tilanne siitä sitten muuttuu kun kaveritkin alkavat lisääntymään...

Mun mielestä kyllä tosi törkeetä käytöstä mieheltäsi!
Joo,kaikki sinkkuja ja perheettömiä ovat. Tuskin lisääntyvät vielä pitkään aikaan. Huoh, jospa yrittäisin puhua. Jos ei ala ottamaan myös minua huomioon, alan silmäilemään vuokra-asuntoja kaupan seinältä.... oikeesti! Sai olla viimeinen kerta.. aina joka vuosi ajatellut,että ensi vuonna vielä katon ja sit jos taas ni sit lähen ja nyt aion sen tehä!
Ihan sama onko äijälläs jos tälle juhannukselle suunnitelmat tehtynä. Sanele sinä kerrankin säännöt!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja j:
Yhtään et liioittele? Rikot lapsen kodin, koska kerran vuodessa mies ei vietä aikaa teidän kanssanne? Eikä siis ole edes mikään joulu tai muu perhejuhla, vaan juhannus? Huhhuh...
Harvoinpa tämä maailma ihan noin mustavalkoinen on. Eiköhän silloin ole kyse muustakin kuin juhannuksenvietosta.
 
Jos mies on perheensä kanssa 363 päivää vuodessa, niin mun puolesta ryypätköön kavereiden mökillä joka juhannus pari päivää.

Jos taas miestä ei perhe muutenkaan juuri nappaa, niin eipä yksi jussi lisää siinä kurjuudessa tunnu.
 
Hmm
Taas näitä tapauksia, että määkään en ymmärrä. Siis ap ei ole tehnyt asialle mitään muuta, kuin 4 vuoden ajan joka vuosi ruikuttanut, että eikö mies voisi jäädä heidän kanssaan kotiin. Jos se ei miestä tyydytä, niin miksei kokeile jotain muuta vaihtoehtoa joku vuosi? No varmaan siksi, kun on helpompi kiukutella ja ruikuttaa kuin kakara, kuin itse yrittää tehdä jotain asian eteen.

Ja tosiaan, se on vain mielikuvituksesta kiinni, kuten tästä ketjustakin jo huomaa... Näin monta ehdotusta heti alkuun.

Ryhdistäydy ap!
 

Yhteistyössä