ärsyttävä äijä

  • Viestiketjun aloittaja äiskis
  • Ensimmäinen viesti
äiskis
Otsikosta huolimatta,kyse on kuitenkin laihdutuksesta. Olen koko aikuisikäni kantanut enemmän tai vähemmän ylipainoa,pahimmillaan jopa 50kg,alimmillaan vajaat 10kg. Olen sellainen jojo-laihduttaja,varmaan yli 150kg laihduttanut,koska olen useita kertoja karistanut kiloja. Laihdutus ei ole vaikeaa,saavutetussa painossa pysyminen kylläkin...
Juuri nytkin olen taas laihduttamassa ja nyt kun on talvi,olen hankkinut avukseni kuntopyörän,jota poljen parikymmentä kilometriä päivittäin,hyötyliikunnan lisäksi(asumme hissittömässä talossa kolmannessa kerroksessa ja asuntokin on kahdessa tasossa+perheessä on 5 lasta,joten liikkeellä saa totisesti olla.).

Ongelmana on mies,jonka kanssa toistaiseksi asun. Alunperin hän aina narisi painostani,ei maittanut seksi,kun olin lihonut jne. Mitenkään hän ei minua kannustanut,eikä suostunut laittamaan ropoakaan kuntopyörään,mutta nyt kun se pyörä on,hän vahtaa jatkuvasti,poljenko nyt ihan varmasti ja miten paljon. Ja jos muiden kiireiden takia polkeminen jää,hän irvistelee ja puistelee päätään. Koko ajatus oli alunperin omani,ei lääkärin määräys tms.,mutta nyt koko homma on alkanut tuntua vastenmieliseltä kyttäämisen takia.
Tarkoitukseni oli myös alkaa tehdä vatsalihasliikkeitä,mutta siitä ei tule mitään koska hän tulee viereen katsomaan ja arvostelemaan ja LASKEMAAN miten paljon sitä teen,hyvä ettei lyö tahtia...
Itse hän on laiha,mutta ei mitenkään kuntoile,eikä ole hyvässä kunnossa.Polttaa paljon ja hengästyy pienestäkin.
Onko muidenkin miehet yhtä ärsyttäviä?
Aiemmin olen huomannut,että lähes jokainen mies suhtautuu vähättelevästi vaimon laihdutukseen,"et sinä siihen pysty"-tyyliin ja tietenkin vaimon kilojen karttuminen on vain itsehillinnän surkuteltavaa puutetta,mitä esim. miehen tupakan poltto ja oluen lipitys ei tietenkään ole.
Ja jos vaimo onnistuu,niin mies ylpeilee,kuin se olisi MIEHEN ansiota,että vaimo laihtui.AAAARRRGGHH!!!! :eek:
 
BimBim
jos mun mies olis tollanen niin \|O \|O \|O \|O \|O , kyllä sais äijä kuulla pari valittua sanaa..

eihän tollanen oo kellekkään kivaa, kyllä miehen pitää kannustaa sen sijaan että vahtaa ja kyttää..

:hug:
 
voiitku
oletko varma ettei miehesi ole mustasukkainen? eli kunlaihdut ja näytät hyvältä, hän pelkää että joku vie sinut? tää mulla tuli vaan mieleen.... ja mitenkä hän saa sut lopettamaan kuntoilun, arvostelemalla ja tekemällä siitä v..maista
 
äiskis
Niinpä tosiaan,eipä juolahtanut mieleen,hänhän todella on mustasukkainen luonne,on tutkinut mm. päiväkirjaani ja usein kurkkii olan yli kun kirjoitan jotain tässä koneella.
Ravintolaan,silloin harvoin kun kaikilla lapsilla on ollut hoitaja,kun olemme menneet,lähes aina mies riitaantuu jonkun kanssa,kun vietän hänen mielestään liian paljon aikaa pois pöydästä,esim. kun laulan karaokea.(Tosin piti lopettaa se lysti,kun mies ei itse laula ollenkaan,keskittyy lähinnä juomiseen.)
Kuitenkin mies on narissut ylikiloista ja sanonut,että ei lain mukaan hänellä ole velvollisuuksia minua kohtaan,kun olen niin mielettömän lihava,jota en ollut tavatessamme. Luulisi sitten olevan kuihdutuskuurista hyvillään,mutta tosiaan,onhan siinä se pelko,että muut miehet huomaavat...
 
en halua mitenkään masentaa. mutta mun mies kyllä kannustaa aina. kehuu heti jos huomaa että laihtunut ja jos välillä jää herkuttelu kausi päälle ei hän siitä huomauta. itsehän kiloni kannan.
ei se mieskään varmaan mikään adonis ole. jos vaatii että sulla hyvä kroppa niin vaadi sinäkin. hyvät vatsalihakset ja kunnon käsivarret. ei mitään hyllyvi paikkoja. sanoppas että tuus äijä tähän mun viereen treenaamaan niin ei tarvi huvikseen laskea
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.02.2006 klo 18:16 äiskis kirjoitti:
Kuitenkin mies on narissut ylikiloista ja sanonut,että ei lain mukaan hänellä ole velvollisuuksia minua kohtaan,kun olen niin mielettömän lihava,jota en ollut tavatessamme. Luulisi sitten olevan kuihdutuskuurista hyvillään,mutta tosiaan,onhan siinä se pelko,että muut miehet huomaavat...
:eek: Siis TÄH! Mistä laista se äijä höpäjää...? Totta se vitsinä...?

Mutta, tuo mustasukkaisuus voi kuule olla oikee syy. Mulla yks kaveri on laihduttanut lukuisia kertoja 10-15kg (jojoilee hänkin..) ja joka kerta on mies tullut epävarmaksi ja on alkanut sen kysely "mihin meet milloin tuut". Ei se koskaan kytännyt ole tms. laskenut vatsaliikkeitä, mut heti kun laihtuminen alkaa näkyyn, niin alkaa kyselyt. Toivottavasti saat puhuttua miehellesi järkeä, että pitäisi tsempata eika vähätellä :(
 
Minun mies on aina sanonut "Rakastan sinua sellaisena kuin olet, en katso kiloihin..." Ollaan oltu naimisissa kohta12 ja puoli vuotta.
Paino on vaihdellut 73-95-107-86-69-89-95-110....ja kertaakaan ei ole kieläytynyt seksistä, pulleimmillani...päinvastoin MINUA inhottaa..
SE mikä tekaa miehestäni hyvän(tässäkin suhteessa..) ojn se että nyt ku terveys on äärilaidoille ajettu ja itse haluan laihduttaa, hän on täysillä mukana.. sain kuntopyörän, uudet lenkkarit ja sellaisen hienon henkilövaa'an, joka laskee nesteet ja rasvatkin...ja sen ajan kun ajn pyörällä tai ähellän läskimahan kanssa niin isi hoitaa kaikki neljä lastamme...
:hug: kaikille ja jättäkää omaan arvoonsa arvostelevat siipat! ;)
Ehkä heillä on sellainen pieni pelko päässä että jos vaimo/tyttöystävä tms.laihtuu tarpeeksi siroon kuntoon niin on nätti myös toisten miesten silmissä... :heart
 
Voi äiskis-raukkaa... Miten voit olla tuollaisen miehen kanssa!!!??? Mua ainakin loukkais tuollainen niin paljon, etten vois elää tollasen ukon kanssa.

Oletko yrittänyt keskustella hänen kanssa ja kertoa miten toivoisit hänen tukevan sua lauihduttamisessa? Jos ei äijä ymmärrä niin pihalle vaan tuollainen idiootti!!
 
äiskis
Olenpa yrittänyt joskus miehelle nätisti sanoa,että olisi mukava jos hän oikeasti kannustaisi,mutta hän on sitten hirveän loukkaantunut,ja menee sitten murjottamaan toiseen huoneeseen,eikä puhu koko iltana mitään.Avaa suunsa sitten seuraavana päivänäkysyäkseen:ai jaa,etkös sä ny olekaan vielä polkenut,laita kovempi vastus,niin ehkä siitä jotain pientä hyötyäkin on jne. kunnes taas hermostun! :(
 
Pistä pihalle, tai ala arvostella sitä takaisin... kato vaikka aamusin tv-shopista niitä laihis mainosten ukkoja ja kehu niitten lihaksia, sitten katot sitä ukkoa ja sano ettei sun tee mieli olla tollasen ihrakasan kanssa...

Tai sitten keskustelet rauhallisesti ja "rakentaen" ja kerrot miltä tuntuu... :flower:
 
No onpas inhottavaa!! Pistää kyllä vihaksi kuulla tuollaisesta huonosta kohtelusta!!! Kerro suoraan miehellesi, miltä tuntuu ja anna ymmärtää, ettei hän ole sinulle mikään välttämättömyys - ainakaan, jollei opi pitämään kieltään kurissa. Ja ainahan voit vihapäissäsi treenata kahta kovemmin - tai häippäse lenkille, niin eipä se mies ainakaan sinne tule kurkkimaan.

Itseäni ärsyttää oman miehen vinoilu ruokailuistani. Kun olen nyt pyrkinyt syömään kasvisvoittoisesti lautasmallin mukaan, niin jo mies kovaan ääneen kailottaa kaikille, että "eihän tuossa ruokaa ole juuri yhtään". Sitten taas jos vetäisin vanhaan malliin suklaalevyn illassa sohvanmutkassa, niin saisi kuulla siitäkin! (Pienet on murheet mullakin, mutta silti potuttaa..)
 
äiskis
Siis mein äijä vahtii myös syömistäni,toisaalta sanoo,tuossa on nyt ihan liian vähän ja jopa menee tarkistamaan paljonko olen syönyt (pidän ruokapäiväkirjaa ja lasken kaloreita) ja sanoo,nyt pitää syödä vielä ainakin parisataa.Mutta kaupassa,jos otan vaikka pullaa tai keksiä,lapsille tai vierasvaraksi,niin jo sitä hymyillään vinosti ja saan kuulla: ai akka aikoo herrrkutella.(Vaaikka hyvin tietää,etten ruoka-aine allergian takia syö kaupan pullaa.) Puh,joo kun luen näitä tekstejäni,ihmetyttää itseänikin,miksi helvatassa olen katsellut koko ukkoa näinkin pitkään...
 
Onpa sulla tyly mies,mä en vois eää tuollaisessa suhteessa ikinä,hatunnosto sulle,kun kestät moista henkistä väkivaltaa :hug:

Vaikuttais todella,et ivailee mustasukkaisuuden takia sulle laihdutuksesta,oisko pelko persiissä,kun vaimo onkin hoikka ja kainis,ja omaa hyvän itsetunnon...hän voikin löytää paremman kuin hän itse...
 
Sporttimamma
Aika inhasti ukkos käyttäytyy!! :hug:
Minusta tuntuu kans et voi se mustasukkaisuus taustalla vaikuttaa..Mun ukko kans on mustis ja kettuilee mun kuntosalilla käynneistä ja välillä muka leikillään kyselee et onkohan mulla siellä salilla joku bodari?!? :LOL:
Isäntä on kyllä kivasti kehunut kiinteytyvää kroppaani,MUTTA nyt mua ei kuulema voi sit päästää mihinkään!! :headwall:
Ja kun vedän vähänkään tiukemmat farkut jalkaan niin alkaapa heti mussuttaan et kuinka muut ukot saa ihastella mun takapuolta... :LOL:
Älä anna ukkos pilata fiiliksiäsi vaan treenaa entistä tarmokkaammin ja tulosta saavutettuasi menet ykköset päällä laulaan sitä karaokea!! ;)
Tiiäppä vaikka millasen kultakimpaleen sieltä sattuisit löytämään..
 

Yhteistyössä