Ärsyttääkö?

Ärsyttääkö muita tuttujen & puolituttujen odotus-ja synnnytyskertomukset?
Nyt kun masu näkyy joistain vaatteista aika hyvin on näitä tosielämän sanakrittaria päivittäin jakamassa kokemuksiaan. Oikeasti mua ei ihan liikaa jaksa kiinnostaa mitä 30v sitten on naapurin tädille sairaalassa kerrottu tai miten maidon nousu sattuu niin ettei joka imetys sattuu. Mutta sitäkin enemmän inhottaa kun omasta raskauden sujumisesta kyselevät sellaiset, joille se ei kuulu. Olen varmaan tyly ja minusta tulee huono äiti, mutta ihmiseten yksityisyys ei muutu raskauden myötä miksikään.

Ei oikeastaan ole ärsyttänyt synnytyskertomukset. Mutta se ärsyttää että ulkomuodosta tulee vapaata riistaa heti kun on raskaana. Ihan ku se antais oikeuden kommentoidan mahan kasvamista/suuruutta tyyliin 'Kylläpäs sulla on iso maha' :kieh: Ei sen koosta kukaan normaalisti kehtaa mainita...

Tai sit kaikki ne vatsan taputtelijat. Sama juttu...
:headwall:

En ole noita juttuja paljon kuullut... Mutta kaikki kysyy laskettua aikaa ja sen kuultuaan päivittelevät että "voivoi just kuumimpaan aikaan" ja "mä olin fiksu ja oon aina synnyttäny talvella" jne.
No, vastaan kyllä aina, että kun eipä sitä voi aina valita, ois meilläkin jo tänä vuonna syntynyt vauva, ellei ois viime vuonna tullut kahta keskenmenoa. Sitäpaitsi ei ainakaan vielä ole kuumuus haitanut. Jokatapauksessa eihän tää ikuisuutta kestä ja pääasia että loppu hyvin, kaikki hyvin...

DG
Odotas kun saat sen lapsen niin sitten ne vasta ne tuntemattomat ovatkin kimpussasi. Ja kyllä se ärsyttää mua. Toista odottelen ja tuntuu, että jokainen tuntematon haluaa tietää kaiken kaikesta, jopa miespuoliset. Joka musta on vähän outoa. Siis vanhat papparaiset käy kimppuun kysymyksillä ja tiedoillaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiikeri:
Odotas kun saat sen lapsen niin sitten ne vasta ne tuntemattomat ovatkin kimpussasi. Ja kyllä se ärsyttää mua. Toista odottelen ja tuntuu, että jokainen tuntematon haluaa tietää kaiken kaikesta, jopa miespuoliset. Joka musta on vähän outoa. Siis vanhat papparaiset käy kimppuun kysymyksillä ja tiedoillaan.
Juu oli sitten vieras tai tuttu, tosi usein eka kysymys on imetätkö ja nukkumisajoista tulee varmaa ja ainoaa oikeaa "tietoa" :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Kesänlapsi:
Ei oikeastaan ole ärsyttänyt synnytyskertomukset. Mutta se ärsyttää että ulkomuodosta tulee vapaata riistaa heti kun on raskaana. Ihan ku se antais oikeuden kommentoidan mahan kasvamista/suuruutta tyyliin 'Kylläpäs sulla on iso maha' :kieh: Ei sen koosta kukaan normaalisti kehtaa mainita...

Tai sit kaikki ne vatsan taputtelijat. Sama juttu...
:headwall:
Joo tääkin ottaa mua pattiin ihan älysti. Ja ihmisten tuijotus. :headwall:

mua ärsyttää kans nuo vatsantaputtelijat. varsinki anoppi ja sen sisko, kun ne sanoo lapsilleen "käyhän kokeilemassa xxx:n mahaa". minulta ei ees kysytä lupaa..argh.. oon kerran jo sanonu miehelle, että käyn kohta niitten mahojen kimppuun. kauhulla vaan ootan miten käy kun vauva syntyy, varmaan sitäkin kierrättäät sylistä syliin lupia kyselemättä.
ja kaikki on kyselemässä onko tukala olo. anopin siskolle kun vastasin ettei oo, niin se tietäväisenä vastas takasi että "ei sitä varmaan oo kuuma, kun on maha ollu jo ennestään". Siis täh, minä monttu auki kahtoin että mitä se tarkottaa, en oo ikinä lihava ollu että sitä ois vihjaillu. :headwall:

Mua ei niinkään ota päähän se, et ihmiset kertoo mitä heille on sanottu just se 30 vuotta sitten, pikemminki päin vastoin on kiva naureskella miten paljon säännöt on muuttunu. Mutta se, et tuntemattomat ihmiset käy tuolla kadulla huuteleen, että voi kun sulla on iso maha jo ja utelemaan laskettua aikaa ja noin. Lisäks nämä mummo/täti-ihmiset, jotka käy taputtelemaan mahaa. Siis tuntemattomat. Miten raskaana olevasta naisesta tuleekin jotenki koko yhteiskunnan omaisuutta, jonka oleminen kuuluu kaikille..

Mä olen ainakin päättänyt, et jos joku tuntematon käy taputtelee mun mahaa niin aivan satavarmasti taputan myös kyseisen ihmisen mahaa ja kysyn et onko kivaa kun vieraat käy käsiks.

Mä en koskenut edes mun siskon mahaan missään kolmessa raskudessa, ellen eka kysynyt et saako tai jollei sisko ite pyytänyt.

Mun siskoki aina sitä valitti kuin ärsyttävää on ku vieraat ihmiset alkaa koskeen.

Yhteistyössä