Ärsyttääkö

  • Viestiketjun aloittaja Ärsyttääkö
  • Ensimmäinen viesti
tuttelitar harmaana
Minä taas nyt kolmen lapsen äitinä ja neljättä kuumeilevana pelkään ärsyttäväni kun en anna ihmisten luovuttaa. Mielestäni yrittää pitää niin kauan kuin on pienikin mahdollisuus.
Itse kärsin 8vuotta lapsettomuudesta kun minulle todettiin ettei omista munasoluistani ehkä saada raskautta alkuun. Aloimme adoptio prosessin ja sen aikana päätettiin vielä kerran yrittää toisella klinikalla, toiveet ei olleet enää suuret. Silti ihme tapahtui ja saimme plussan heti eka hoidosta, samoin kävi seuraavan kanssa ja näitten jälkeen tapahtui IhmeittenIhme, eli luomuvauva =) .
Eli omakohtaisesti olen kokenut miten ihmeitä tapahtuu silloin kun niitä vahiten odottaa, me ois voitu luovuttaa mutta jokin sai vielä yrittämään, sitä en vieläkään tajua Mikä.
Lapsettomuus elää ikuisesti osana minua ja siksi uskon osaavani asennoitua samasta kärsivien osaan, siksi haluan auttaa ja kannustaa niin kauan kuin on pientäkin toivoa...älkää luovuttako.
Varmaan auton hinta on meilläkin hoitoihin mennyt vuosien kuluessa mutta yhtään hoitoa emme kadu, lastemme arvo on suurempi kuin rahalla voisi ikinä mitata. Ja vaikka lopputulos ei olisi ollut näin Onnekas, niin silti emme katuis, ois ainakin tehty kaikkemme lapsen saamiseksi...
 
Odottamaton
No kyllä vaan ärsyttääkin. Ja se kun jotkut sanoo, ettei vauvoja tehdä, niitä saadaan. Olis kai helppoo kun niitä noin vaan sais jotenkin tai jostakin. Jos tästä joskus äidiksi vielä pääsen, ei se tunnu siltä että se vauva on "saatu". On tullut useampi kerta auottua haaroja lääkäreille ja useampi satanen on mennyt ja kohta 9 vuotta elämästä toivossa, että sais vauvan. Mutta mehän ei luovuteta, eihän! =)
 
mom of two
Ihmiset voi olla niin ajattelemattomia.. :'( Mun ystävän mies sano meille, kun esikoinen oli 2 vuotta, että millon sitä te teette iltatähden. Kyllä otti päähän. Hammasta purren onnittelin heitä kolmannesta lapsesta... Onneksi vielä senkin "iltatähden" SAIMME. Ja mun mielestä lapsi saadaan, tapahtuipa hedelmöitys miten tahansa, joku siihen lapseen sielun ja hengen puhaltaa. Kaikille voimia ja onnea! :hug: :hug: :hug:
 
Kaikenlaiset kyselyt ärsyttää. Meillä ensin kyseltiin, että "Koskas te teette lapsen?" kun se lapsi viimein saatiin, nyt kysellään "koskas sisaruksia, eikö jo pitäis?" Ei tää vissiin lopu...

Joskus luin jostain lehdestä, että Timo T A Mikkonen sanoi, että lapsettomuushoidot on rodunjalostusta! \|O :headwall: :headwall:
 
mom of two
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.09.2005 klo 10:26 AASI76 kirjoitti:
Kaikenlaiset kyselyt ärsyttää. Meillä ensin kyseltiin, että "Koskas te teette lapsen?" kun se lapsi viimein saatiin, nyt kysellään "koskas sisaruksia, eikö jo pitäis?" Ei tää vissiin lopu...

Joskus luin jostain lehdestä, että Timo T A Mikkonen sanoi, että lapsettomuushoidot on rodunjalostusta! \|O :headwall: :headwall:
Timo T A on ääliö. En koskaan oo tykänny sen miehen tyylistä.. Jos sen sperma ois ollu hidasta, niin ois varmaan eri asenne. Ja kyselijöitä riittää.. Meillä kaksi poikaa, niin MILLOIN TE TYTÖN... :headwall: :headwall: :headwall:
 
harmaalehmu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.09.2005 klo 14:33 Odottamaton kirjoitti:
No kyllä vaan ärsyttääkin. Ja se kun jotkut sanoo, ettei vauvoja tehdä, niitä saadaan. Olis kai helppoo kun niitä noin vaan sais jotenkin tai jostakin. Jos tästä joskus äidiksi vielä pääsen, ei se tunnu siltä että se vauva on "saatu". On tullut useampi kerta auottua haaroja lääkäreille ja useampi satanen on mennyt ja kohta 9 vuotta elämästä toivossa, että sais vauvan. Mutta mehän ei luovuteta, eihän! =)
Minä olen viljellyt aika paljon tuota sanontaa: "Ei vauvoja tehdä, niitä saadaan." Mutta minä kyllä tarkoitan juuri sitä, että vaikka lapsen saamiseksi joutuisi tekemään tolkuttomasti työtä ja käymään läpi jos jonkinlaista hoitoa ja kriisiäkin, niin jokainen lapsi on lopulta lahja syntyessään - yhtä suurta lupausta.

Mä olen ihan väärällä palstalla vierailemassa, sillä minulla on kaksi ihanaa lahjaa. Toista jouduttiin jo ihan tekemällä tekemään, mutta lapsettomuustutkimuksiin saakka matka ei jatkunut vaan plussa tuli lopulta.

Itse olen silti säästynyt noilta ärsyttäviltä "koskas TEETTE seuraavan" -kyselyiltä on kaikille vähänkään uteliaille paukaistu suoraan että tilaus on päällä, mutta ei ole vaan saatu menemään läpi.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.09.2005 klo 13:01 mom of two kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.09.2005 klo 10:26 AASI76 kirjoitti:
Kaikenlaiset kyselyt ärsyttää. Meillä ensin kyseltiin, että "Koskas te teette lapsen?" kun se lapsi viimein saatiin, nyt kysellään "koskas sisaruksia, eikö jo pitäis?" Ei tää vissiin lopu...

Joskus luin jostain lehdestä, että Timo T A Mikkonen sanoi, että lapsettomuushoidot on rodunjalostusta! \|O :headwall: :headwall:
Timo T A on ääliö. En koskaan oo tykänny sen miehen tyylistä.. Jos sen sperma ois ollu hidasta, niin ois varmaan eri asenne. Ja kyselijöitä riittää.. Meillä kaksi poikaa, niin MILLOIN TE TYTÖN... :headwall: :headwall: :headwall:
Meillekin yksi sukulainen sanoi toisen lapsemme syntymän jälkeen , että on se sitten hyvä, kun te saitte TYTÖN (ensimmäinen lapsi poika). Sama sukulainen oli tyrkyttämässä meille tytöntekomallia jo heti pojan syntymän jälkeen (lapsilla ikäeroa 6 1/2 vuotta). Että otti pattiin :headwall: :headwall:
 
Meillä aloitettiin yritys 2003 lopussa ja 8/2005 plussasin ekan kerran. Pelkät Terot riitti meillä onneksi eli meidän osalta hoidot jäi ainakin tällä kertaa siihen. Kävin aiemmin välillä "kuikkimassa" teidän juttuja, mutta en ikinä uskaltanut mukaan, kun tuntui tämä oma muutaman vuoden yritys niin pieneltä.
Mutta jo tässä muutaman vuoden aikana olen törmännyt mitä ihmeellisimpiin kommenteihin. Toi "millos teille tulee vauva?" kysymys on yleisin, mutta paras tuli muutama viikko sitten kun eräs tuttavamme sanoi vauvauutisen kuultua, että "kaikella on tarkoituksensa". Loukkasi ihan valtavasti, sillä en voi ymmärtää mitä tarkoitusta sillä nyt olisi, että vauvaa jouduimme yrittämään pari vuotta. Kyllä ihmiset on ajattelemattomia!
Voimia kaikille palstailijoille!!!
 
Odottamaton
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.09.2005 klo 17:11 harmaalehmu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.09.2005 klo 14:33 Odottamaton kirjoitti:
No kyllä vaan ärsyttääkin. Ja se kun jotkut sanoo, ettei vauvoja tehdä, niitä saadaan. Olis kai helppoo kun niitä noin vaan sais jotenkin tai jostakin. Jos tästä joskus äidiksi vielä pääsen, ei se tunnu siltä että se vauva on "saatu". On tullut useampi kerta auottua haaroja lääkäreille ja useampi satanen on mennyt ja kohta 9 vuotta elämästä toivossa, että sais vauvan. Mutta mehän ei luovuteta, eihän! =)
Minä olen viljellyt aika paljon tuota sanontaa: "Ei vauvoja tehdä, niitä saadaan." Mutta minä kyllä tarkoitan juuri sitä, että vaikka lapsen saamiseksi joutuisi tekemään tolkuttomasti työtä ja käymään läpi jos jonkinlaista hoitoa ja kriisiäkin, niin jokainen lapsi on lopulta lahja syntyessään - yhtä suurta lupausta.

Mä olen ihan väärällä palstalla vierailemassa, sillä minulla on kaksi ihanaa lahjaa. Toista jouduttiin jo ihan tekemällä tekemään, mutta lapsettomuustutkimuksiin saakka matka ei jatkunut vaan plussa tuli lopulta.

Itse olen silti säästynyt noilta ärsyttäviltä "koskas TEETTE seuraavan" -kyselyiltä on kaikille vähänkään uteliaille paukaistu suoraan että tilaus on päällä, mutta ei ole vaan saatu menemään läpi.
 
Ihanat kiitokset Tutteli... jollekin!

Tarinasi loi taas uskoa siihen ihmeeseen, jota olemme jo vuosia yrittäneet sekä luomusti että rankoilla hoidoilla! Kiitos! Jaksamme taas kirjoituksesi avulla jatkaa hoitojamme vaikka lääkäritkään eivät anna enää kuin 10%:n onnistumismahdollisuuden.
 

Yhteistyössä