Ärsyttääkö teitä tutun imetys....

  • Viestiketjun aloittaja Viimeisillään
  • Ensimmäinen viesti
Ei ärsytä.
Omassa kodissa saa tehdä mitä haluaa, jos sitä miespuoleista vierasta häiritsee niin voi mennä toiseen huoneeseen. Eikös äidin ja vauvan tarpeet tule ensiksi ja sitten vasta muiden mielenhäirinnät.

Ja jos sua häiritsee että toiset naiset esittelevät tissejänsä sinun miehellesi niin älä vie miestäsi sellaiseen paikkaan missä imetetään (ja kannattaa sulkea tv:kin, silläkin näkyy aikasta usein tissit!).
 
No
Alkuperäinen kirjoittaja sleepless:
Alkuperäinen kirjoittaja SD:
oisko parempi että kaveri menis makkariin vaikka puoleks tunniks istumaan ja jäisit ite yksin tuijottaa seiniä? :)
Ihan sama. Mä en koskaan imettänyt noin kauaa.
Mun lapsista kaikki kolme on ruokailleet ihan pikkuvauvoina jopa 1,5 tuntia putkeen. Ei olisi tullut mieleenkään mennä toiseen huoneeseen ja jättää vieraita keskenään. Varoitin toki miesvieraita etukäteen tissivaarasta, eikä se koskaan estänyt ketään tulemasta käymään. :D

Kyllä se vika on jossain muussa kuin imettäjässä, jos joku vauvan ruokailusta kiusaantuu tai vaivautuu, jopa ärsyyntyy.
 
Mamma
Kyllä on aika erikoista, jos imetystilanteessa näkee jotakin piiloteltavaa. Se on lapsen ruokkimista ja luonnollista. Jos joku siinä jotakin muuta näkee, niin vika omassa ajatusmaailmassa.
 
vieras
Tosiaan hassu ajatuskin, kun vauvalla on tiheän imun kausi ja suorastaan asuu tissillä, että menisi aina imettämään toiseen huoneeseen. Siinä saisi vieras tuijottaa keittiön seinää omissa oloissaan ja kauan. Mulla vauva pienenä nukahti aina rinnalle ja heräsi huutamaan, jos yritti siirtää pois. Eli jossain vaiheessa päivät menivät vauva rinnalla ja sylissä jatkuvasti.
 
hup
Ei tosiaan ärsytä. Enemmän ärsyttää, jos emäntä katoaa pitkäksi aikaa toiseen huoneeseen imettämään. Mutta senkin toki emännälle suon, jos hän haluaa mielummin imettää rauhassa. Vauvan tarpeet tärkeimmät!
 
vieras
Ei ärsytä.

Ja jos on jotain vähän vieraampaa väkeä meillä käymässä/tai minä olen kyläilemässä kysyn ensin että häiritseekö jos imetän? Eipä ole vielä ketään häirinnyt.

Kyllä minua ainakin hävettäisin mennä vähän väliä makkariin imettämään kun on kavereita kylässä. Epäkohteliasta jättää hänet/heidät kahvikuppiin tuijottamaan kun ei muutenkaan ehditä kovin usein nähdä.

Mieheni osaa kyllä katsella muualle jos näkee jonkun imettävän.

Mutta sillehän ei mitään voi jos joku saa jotain kiksejä imetyksen katselusta.
 
vieras
Haittaako teitä, jos vieras ei katselekaan muualle, vaan ihan avoimesti imettäjää ja sitä tissiäkin?

Ei mua ainakaan imettämisessä muu ärsytä kuin just tuo, että pitäis sit seinille katsella häveliäästi. Ihan sama vaikka läväyttäisi koko tissin esiin tai vaikka läiskisi pöytää sillä, mutta jos se kerran on ihan luonnollista, niin kai sitä saa katsoa ihan avoimesti siinä missä mitä tahansa muitakin seurassa luonnollisesti tehtäviä juttuja. Koska yhtä luonnollista kuin imettäminen kun on mun mielestä se, että tommoinen kiinnittää katseen. Visuaaliseksi ärsykkeeksihän ihmisnaaraiden rinnat ovat kehittyneet, imettämiseen riittäisivät semmoiset minikokoiset pitkulat mitä muiden nisäkkäiden rinnat ovat. Lisäksi itse vielä lapsettomana, imettämisessä on muutenkin jotain kiinnostavaa.
 
NOOO...
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Haittaako teitä, jos vieras ei katselekaan muualle, vaan ihan avoimesti imettäjää ja sitä tissiäkin?

Ei mua ainakaan imettämisessä muu ärsytä kuin just tuo, että pitäis sit seinille katsella häveliäästi. Ihan sama vaikka läväyttäisi koko tissin esiin tai vaikka läiskisi pöytää sillä, mutta jos se kerran on ihan luonnollista, niin kai sitä saa katsoa ihan avoimesti siinä missä mitä tahansa muitakin seurassa luonnollisesti tehtäviä juttuja. Koska yhtä luonnollista kuin imettäminen kun on mun mielestä se, että tommoinen kiinnittää katseen. Visuaaliseksi ärsykkeeksihän ihmisnaaraiden rinnat ovat kehittyneet, imettämiseen riittäisivät semmoiset minikokoiset pitkulat mitä muiden nisäkkäiden rinnat ovat. Lisäksi itse vielä lapsettomana, imettämisessä on muutenkin jotain kiinnostavaa.
Onneksi mulla on semmoiset minikokoiset pitkulat, niin ei häiritse toisten katseet. :LOL: Ja kyllä katson, kun kaveri laittaa tissin vauvan suuhun, jos hän niin nähteni tekee.
 
en minä edes ole halunnut imettää toisten nähden minä tykkään imettää omass rauhassa enkä halua että muut näkevät tissejäni, en edes oikeen tykkää sellasesta julki imettämisestä eli joku rupeaa imettään jossain kahvilassa kun usein ei edes yritetä peitellä rintoja musta se ei vaan sovi.
 
..
Miksi ei voi käyttää esim jotain liinaa edessä? Ei varmaan kovin vaikeaa.. Musta vähän kiusallista molemmin puolin VAIKKA joojoo luonnollista jne..on ne tissit luonnolliset ilman imetystäkin ja tuntuisi sillonkin aika kummalta tursotella nännejä...
 
vieras
Ärsytti ja ahdisti ajatuskin muiden aikana imettämisestä, onneksi osasin valita pelkän pullon niin pääsi siitä. Mä olisin aina joutunut eristäytymään kaikista muista ja käytännössä siis asumaan kotona ekan puoli vuotta jos olisin imettänyt. Ei mun juttuni..
 
wr
Herranen aika, ei tosiaan ärsytä! Sehän on ihan luonnollista! Itsekin imetin, ja eihän siinä nyt hitsi ees nää mitään, ja suurin osa osas vieraista meillä ainakin katsoa vähän muualle, niin se on ihan luonnollinen kuvio!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja wr:
Herranen aika, ei tosiaan ärsytä! Sehän on ihan luonnollista! Itsekin imetin, ja eihän siinä nyt hitsi ees nää mitään, ja suurin osa osas vieraista meillä ainakin katsoa vähän muualle, niin se on ihan luonnollinen kuvio!
Entä jos ei katselis muualle, häiritsisikö sua?
 
niin
Alkuperäinen kirjoittaja SD:
Alkuperäinen kirjoittaja bg:
Ärsyttää.

Mieskin sanoi jälkeenpäin että oli vaivautunut olo, eikä viittiny katsoa emäntään päin :D

Oli minullekin yllätys tuo julki-imetys ku tottunu l'ähippirissä että äiti menee esim. makkariin imettään
julki-imetys omassa kodissa? :eek:


:LOL:
Kyllä, vähän hienovaraisuutta kiitos.

Ja teki tuon saman meillä kylässä olessaan, en voi ymmärtää.
 
vieras.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Haittaako teitä, jos vieras ei katselekaan muualle, vaan ihan avoimesti imettäjää ja sitä tissiäkin?

Ei mua ainakaan imettämisessä muu ärsytä kuin just tuo, että pitäis sit seinille katsella häveliäästi. Ihan sama vaikka läväyttäisi koko tissin esiin tai vaikka läiskisi pöytää sillä, mutta jos se kerran on ihan luonnollista, niin kai sitä saa katsoa ihan avoimesti siinä missä mitä tahansa muitakin seurassa luonnollisesti tehtäviä juttuja. Koska yhtä luonnollista kuin imettäminen kun on mun mielestä se, että tommoinen kiinnittää katseen. Visuaaliseksi ärsykkeeksihän ihmisnaaraiden rinnat ovat kehittyneet, imettämiseen riittäisivät semmoiset minikokoiset pitkulat mitä muiden nisäkkäiden rinnat ovat. Lisäksi itse vielä lapsettomana, imettämisessä on muutenkin jotain kiinnostavaa.
Jos katselee ihan normaalisti esim. silmiin? :) Ja kyllä mun puolestani saa tulla "kyttäämään" jos asia kiinnostaa ja kysyy ensin. Siitä nyt tulee itsellekin kiusaantunut olo jos toinen katselee vaivautuneena seinille vaikka kuinka yrittäisi peitellä... Tai sitten jos toljotetaan suurinpiirtein suu auki sanaakaan sanomatta.

Antakaa nyt vähän armoa, me oikeasti halutaan vain ruokkia lapsiamme, ei muiden läsnäolijoiden ärsytyskynnystä :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Viimeisillään:
jos menette oman puolison kanssa kylään vauvaperheeseen, ja äiti vetäsee sohvalla tissin esille ja alkaa imettää? Itse en voi ymmärtää, tissi se on silloinkin, eikä niitä ole mielestäni tarvetta esitellä toisten aviomiehille.

Itse vetäydyn aina imettämään esim. makkariin. En koskaan ole tykännyt imettää muiden miespuolisten läsnäollessa,enkä edes kaikkien naispuolistenkaan, oma äiti ja sisko, ja hyvät ystävät vielä menevät.
Mun mielestä on aina hauskaa miten te julki-imetyksen vastustajat esitätte asian niin, että äiti "vetäsee tissit esille". Aika harva varmaan oikeesti vetää tissin esille niin, että muut voi nähdä koko ryntään nänneineen!
Silloin, kun mä jouduin olosuhteiden pakosta imettämään julkisesti tein sen niin ettei kukaan muu taatusti mun tissiä joutunut tuijottamaan. Nykyiset imetyspaidat on esim. tosi hyviä piilottamaan tisut.

Mulla imetyksen suhteen vauvan nälkä meni sen edelle, että "jouduin näyttämään" tissejäni julkisesti.

Mutta kysymykseesi vastausta; jos joku ihan oikeasti kiskoo tissinsä kaiken kansan nähtäville saattaa mua häiritä tai lähinnä huvittaa. Tiedän, ettei mun miestä toisten naisten tissit kiinnosta =) Mutta, jos joku siveästi ruokkii lastaan julkisesti, ei häritse tippaakaan. Enemmän häiritsee äiti, joka antaa vauvansa huutaa, koska ei voi imettää julkisesti.
 

Yhteistyössä