Ärsyttääkö julkinen imetys?

Nähdäkseni on ihan ok imettää lastaan julkisesti. Mielummin näen imettävän äidin kuin kuulen nälästä kiljuvan vauvan. Tietysti tämänkin voi tehdä tahdikkaasti eikä heittämällä ryntäitä esiin koko kansan nähtäville.

vierailija
Ihan ok kun homma hoidetaan asiallisesti esim. imetyspaidan kanssa. Lapsi tarvitsee ruokaa ja imetys on mitä mainioin tapa siihen.

Olen nähnyt "tissit tiskiin" -tyyppisiä imettäjiä ja se kieltämättä tuo mieleen että äidillä on jokin esiintymistarve tms. Vai miksi muuten täytyy heittää kumpikin rinta kaiken kansan nähtäväksi kun vauva syö kuitenkin vain yhdestä kerrallaan?
Joka tapauksessa äitien olisi syytä ottaa vaivan lisäksi huomioon myös kanssaeläjät. Pelkkä jääräpäinen "Mä teen niinku mä haluan muista viis" -asenne ei ole hedelmällinen. Etenkään jos halutaan edistää imetysmyönteisyyttä.

vierailija
Olen tekemässä Kaksplussaan juttua imetyksestä julkisella paikalla. Mitä mieltä sinä olet? Ärsyttääkö sinua julkinen imetys? Vai oletko julkisen imetyksen puolella? Missä ja miten julkisella paikalla pitäisi mielestäsi imettää?

Kerro oma mielipiteesi tähän viestiketjuun.

Kiitos jo etukäteen,
Oili Urmas
toimittaja
Kaksplus

Ei
ärsytä. Kunnioitusta herättää. Paitsi ne äidit, jotka vetävät yläkroppansa paljaaksi vaikkapa kaupassa,eivätkä yhtään peittele tai ajattele hienovaraisesti muita.

vierailija
Mä olen kahden, peräkkäisinä vuosina syntyneen lapsen äiti. Mulla ei koskaan ollut tarvetta imettää missään ihmisten silmien edessä. Kuitenkin molempia monta kuukautta imetin ja kuljin heidän kanssa millon missäkin. Mä oon sitä mieltä että ihmisellä täytyy olla joku paljastelu-vietti, jos imettää esim. Koulussa etupenkissä opettajan nenän edessä. Tai ihan missä vaan. Tuntuu että he oikein hakeutuu paikoille missä voi tissiään muka vahingossa vilauttaa. Oksettavinta on, että tissiä vedetään esiin ravintolassa ruokapöydässä... En hyväksy.

Pin
Mä olen kahden, peräkkäisinä vuosina syntyneen lapsen äiti. Mulla ei koskaan ollut tarvetta imettää missään ihmisten silmien edessä. Kuitenkin molempia monta kuukautta imetin ja kuljin heidän kanssa millon missäkin. Mä oon sitä mieltä että ihmisellä täytyy olla joku paljastelu-vietti, jos imettää esim. Koulussa etupenkissä opettajan nenän edessä. Tai ihan missä vaan. Tuntuu että he oikein hakeutuu paikoille missä voi tissiään muka vahingossa vilauttaa. Oksettavinta on, että tissiä vedetään esiin ravintolassa ruokapöydässä... En hyväksy.
Wau meidän sankari, vähänkö hienosti olet onnistunu. Tärkee taito <3

:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

vierailija
Neuvoloissa pitäisi opettaa kuinka imetetään ettei tissi näy, sitä kun ei kaikki tunnu osaavan. Paljasteijoiden johdosta helposti saatetaan kaikki imettäjät huonoon valoon, mikä on täysin väärin.

vierailija
Neuvoloissa pitäisi opettaa kuinka imetetään ettei tissi näy, sitä kun ei kaikki tunnu osaavan. Paljasteijoiden johdosta helposti saatetaan kaikki imettäjät huonoon valoon, mikä on täysin väärin.
En ole vielä elinaikanani nähnyt kertaakaan naista jonka rinnat oikein roikkuisi ulkona kaikkien nähtävillä koko toimituksen ajan, joten en osaa nähdä näitä kamalia paljastelijoista ongelmana. Vähän sama kun keskusteltaisiin julkikävelemisestä ja muistutettaisiin aina alasti kävelijöistä, niitä kuitenkin on joskus jossain ehkä nähty. Ei tiedä onko julkisesti käveleminen sopivaa.. Kuitenkin on ne alastomat...

Yhteistyössä