Ärsyttää tarhan käytös

Poikani on erityisryhmässä.Ongelmana on mm. toisten lasten kanssa toimeen tuleminen. Olen ollut hyvillä mielin, kun tarhassa ovat sanoneet,että hyvin on päivä mennyt, eikä mm. tönimisiä ole ollut. Tänään sain kuulla, heidän systeemin."olemme oppineet tuntemaan XXXX"...Hän on koko päivän tädin kanssa huoneessa jossa on ovi kiinni..sinne eivät muut tule, yksi tyttö siellä tulee välillä leikkimään.Poikani syö tädin kanssa ennen muita lapsia ja menee nukkumaan ensiksi. Joten ei ole ihme,että toimeentullaan poikani kanssa. Sitähän varten poika siellä on,että oppisi jakamaan sen huomion muittenkin lasten kanssa. mutta tällä hetkellä on ainoa "kosketus" muihin lapsiin,kun ollaan ulkona. Olen aivan järkyttynyt, erityisosasto!!! Mitä voisin asialle tehdä? Huomenna aion soittaa toimintaterapeutille ja kertoa tilanteet ja otan kyllä puheeksi tätien kanssa myöskin. Kyllä ÄRSYTTÄÄ ja paljon! \|O
 
tosi törkeetä!!!

veetin ryhmässä on autisti-poika joka ei tykkää olla muiden kanssa mutta häntä "siedätetään" ja siellä touhuilee,välillä saa ahdistus kohtauksen muista lapsista.. lepäämään vaan pääsee toiseen huoneeseen.siis veeti on kans erityisryhmässä.

laita lisää miten sait selvitettyä asia,miten selittivät "eristyksen"??
 
SIIS MITÄH????!!!!!

AIvan hirveetä!!

HElppoa se on sanoa että nyt kyllä puutut asiaan....kun ei uskalla puuttua jos lasta aletaa sen takia syrjimään kun menet jotain sanomaan...näin minulla on.. :'(

meillä on vähän toisenlainen juttu josta olen raivoissani. Elikkä pojallani on dysfasia ja ikää 5vuotta. poika on myös integroidussa ryhmässä jossa on 3 erityislasta ja loput 12 normaaleja,,,normaaleja ja normaaleja nykyään tuntuu että kukaan laps
ista ole enää normaali jokaisella on jonkun sortin diagnoosi..mikähän itsellä mahtais olla??

poikamme on todella rauhallinen ja kiltti ( EI KOTONA :D ) vieraiden ihmisten ollessa lähellä .. tämä ihana kamala elto yrittää vääntää väkisin pojalle autismi dg.tä sen takia kun ei leiki toisten lasten kanssa...ei ota kuulemma kontaktia toisiin lapsiin....huh huijAA!!

pojalla on kotopihassa 3 kaveria joiden kanssa riehuu ja leikkii kuin viimästä päivää..itse olen tullut siihen tuloksee kun tänään kävin pk.ssa seuraamassa tilannetta. ISo lössi rauhattomia muksuja ja yksi puhepuolen huonosti hallitseva lapsi ei pääse kuuluviin, hän ei jaksa innostua...ja miksi ihmeessä kaikkien pitäisi olla ryhmän "johtajia"

...eli jos et ole ryhmän kunkku sulla on autismi ja jos taas olet se kunkku sulla on adhd....mielestäni nykyään lapsille leimataan liian helposti dg.t papereihin.

mutta tuo teidän juttu on jo törkeyden huippu, mitähän kuntoutusta sellainen on kun lapsi eristetään toisita ....siinäkin taitaa olla todellinen ammatti ihminen taas asialla....
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.02.2006 klo 15:16 maaret kirjoitti:
SIIS MITÄH????!!!!!

AIvan hirveetä!!

HElppoa se on sanoa että nyt kyllä puutut asiaan....kun ei uskalla puuttua jos lasta aletaa sen takia syrjimään kun menet jotain sanomaan...näin minulla on.. :'(

meillä on vähän toisenlainen juttu josta olen raivoissani. Elikkä pojallani on dysfasia ja ikää 5vuotta. poika on myös integroidussa ryhmässä jossa on 3 erityislasta ja loput 12 normaaleja,,,normaaleja ja normaaleja nykyään tuntuu että kukaan laps
ista ole enää normaali jokaisella on jonkun sortin diagnoosi..mikähän itsellä mahtais olla??

poikamme on todella rauhallinen ja kiltti ( EI KOTONA :D ) vieraiden ihmisten ollessa lähellä .. tämä ihana kamala elto yrittää vääntää väkisin pojalle autismi dg.tä sen takia kun ei leiki toisten lasten kanssa...ei ota kuulemma kontaktia toisiin lapsiin....huh huijAA!!

pojalla on kotopihassa 3 kaveria joiden kanssa riehuu ja leikkii kuin viimästä päivää..itse olen tullut siihen tuloksee kun tänään kävin pk.ssa seuraamassa tilannetta. ISo lössi rauhattomia muksuja ja yksi puhepuolen huonosti hallitseva lapsi ei pääse kuuluviin, hän ei jaksa innostua...ja miksi ihmeessä kaikkien pitäisi olla ryhmän "johtajia"

...eli jos et ole ryhmän kunkku sulla on autismi ja jos taas olet se kunkku sulla on adhd....mielestäni nykyään lapsille leimataan liian helposti dg.t papereihin.

mutta tuo teidän juttu on jo törkeyden huippu, mitähän kuntoutusta sellainen on kun lapsi eristetään toisita ....siinäkin taitaa olla todellinen ammatti ihminen taas asialla....
Meillä toisen lapsen kanssa melkein sama tarina. Kuulosti kuin olisin lukenut omia ajatuksiani.
 

Yhteistyössä