Ärsyttää kun mun äiti haukkuu mua aina kun annan 1v4kk lapsen pestä itse hampaita tahnalla

• Viestiketjun aloittaja huoh
  • Ensimmäinen viesti
huoh
Ja etenkin hammastahnan käytöstä vaahtoaa, kuinka se ei ole lapsen elimistölle hyväksi jos sattuu nielaisemaan ja maitohampaathan lähtee pois. Ja kehuu kuinka ei koskaan minun hampaita pienenä pessyt.

Ilmankos ei oppi ollut mennyt perille, mulla oli törkeän reikäiset hampaat ja on vieläkin paikkoja täynnä kun en pessyt, eikä siitä kotona huomautettu.

Mun mielestä hyvä näin kun lasta kiinnostaa harjata tai nyt lähinnä pureskella harjaa. Oikein pyytää iltapalan jälkeen joka päivä. Onhan se sama likainen tunne hampaissa lapsellakin vaikka oiskin noin pieni. Sentään suurin osa purukalustosta jo puhjennut!

Niin ne suositukset muuttuu vuosien varrella. Nythän suositellaan tahnaa jo ekasta hampaasta lähtien. Joten jätä äitisi marmatukset omaan arvoonsa ja sano että tämä on tämänpäivän suositus etkä halua lapsellesi reikiä niinkuin sinulla itselläsi on ollut.

Meilläkin tuo 1v4kk juoksee vessaan kun puhutaan hampaiden pesemisestä, minkä pienenä oppii niin isona taitaa eikös se niin mene?

huoh
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Me saatiin neuvolasta semmonen mll:n ohjekirjanen hampaiden hoidosta isovanhemmille - se tulisi teillekin tarpeen!
Niin mekin saatiin, mutta mun äiti on niin vanhan kansan ihminen ja kovapäinen, ei siihen mitkään opukset uppoa. Aina vaan pitää minun äitiyttä arvostella ja saada aikaan mulle paha mieli.

aaargh.
hitto et ottaa pattiin kaikki mummot ja anopit ja sedät ja tädit ja serkkujen serkut ja siskojen lasten koiran kissat jotka on kommentoimassa sitä miten ÄITI HOITAA LASTAAN.
tee sama kun minä, sano vaan että juu juu ja annat olla B)
mutta tietenkin jatkat entiseen malliin =)

vieras
kyllä ainakin hammaslääkärissä suosittelivat harjaamaan hampaita heti kun ne on puhjenneet eli jätä äitisi asiantuntemattomat kommentit omaan arvoonsa. sitäpaitsi nykyäänhän on kaiken maailman lastentahnat, joiden nieleskeleminenkään ei ole niin haitallista - toista se oli silloin 70 luvulla omassa nuoruudessa.

Anna harjata vaa ap. Hyvähän se on jo pienestä oppia+tottua ja oikeanlainen annostus kun on niin nielasu ei haittaa. Meillä oli tuossaiässä totaalinen pesukapina ja nykyään tuo reilu 2vee haluaa pestä muutamankin kerran päivässä ja jos kiukuttaa niin tyyntyy kun saa valita kahdesta tahnasta. Harjankin valitsee kaupassa antamistani vaihtoehdoista.

Yhteistyössä