Ärsyttää, kun ihmiset käyttää väärin sanontoja tai sanoja!

  • Viestiketjun aloittaja pilkunnussija
  • Ensimmäinen viesti
pilkunnussija
"tässä ei ole mitään logistiikkaa!!" Se on kylläkin logiikka, mikä puuttuu, eikä logistiikka.

" olin niin surullinen, että itkin krokotiilinkyyneliä koko yön" Krokotiilinkyyneleet on petollisia, valheellisia kyyneliä. Tekoitkua.

" olipa lehdessä hauska uutinen, oikea uutisankka". uutisankka on perättömäksi osoittautunut uutinen, ei hauska uutinen.

En ole mikään hillitön kielipoliisi, mutta noi saa mut ärsyyntymään, kun ihmiset käyttää noita väärin :D Mitkäs sanat tai sanonnat väärin käytettynä käy teidän hermoille?
 
pollari
[QUOTE="joo";29549006]Minua ärsyttää kun ihmiset sanovat -näin päin pois vaikka se on -näin pois päin.[/QUOTE]

Itseasiassa tuo on kehittynyt versiosta niin pois päin.
 
"nainen"
[QUOTE="nainen";29550412]Monet eivät todellakaan ymmärrä, mitä tarkoittaa : "Happamia sanoi kettu pihlajanmarjoista".
Mitä tämä teidän mielestä tarkoittaa?[/QUOTE]

No, olisi varmaan pitänyt sanoa et vastatkaa ilman googlausta.
 
säpäle harmaana
[QUOTE="nainen";29550412]Monet eivät todellakaan ymmärrä, mitä tarkoittaa : "Happamia sanoi kettu pihlajanmarjoista".
Mitä tämä teidän mielestä tarkoittaa?[/QUOTE]

Eikös se tarkoita sitä, että kettu olisi halunnut syödä pihlajanmarjoja, mutta koska ei ylettynyt, sanoi kasvonsa säästääkseen, että ei hän niitä oikeasti haluaisikaan, kun ovat happamia.
 
  • Tykkää
Reactions: Miili
Ken guru
"tässä ei ole mitään logistiikkaa!!" Se on kylläkin logiikka, mikä puuttuu, eikä logistiikka.

" olin niin surullinen, että itkin krokotiilinkyyneliä koko yön" Krokotiilinkyyneleet on petollisia, valheellisia kyyneliä. Tekoitkua.

" olipa lehdessä hauska uutinen, oikea uutisankka". uutisankka on perättömäksi osoittautunut uutinen, ei hauska uutinen.

En ole mikään hillitön kielipoliisi, mutta noi saa mut ärsyyntymään, kun ihmiset käyttää noita väärin :D Mitkäs sanat tai sanonnat väärin käytettynä käy teidän hermoille?
En ole koskaan tavannut ihmistä joka näitä sanontoja ei osaisi käyttää oikein. Tässä ei ole mitään logistiikaa...en voi edes uskoa että joku tuollaista menisi sanomaan. Tai ettei tiedä mikä on uutisankka.
 
No en oikeastaan tiedä miksi tuon laitoin. Ehkä sen takia ettei nuo väärinkäytökset mua ärsytä.
Paitsi että tuosta nöpönuukaa-sanasta on versio "nökönuukaa". Mut jatkakaa.
Ja nokonuukaa.:D

Eipä se mullekaan ole niin justiinsa että miten sanoja käytetään. Pääasia että lukija saa selvää jotta pysyy kärryillä.=)
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
ei se ole niin nöpönuukaa
Mä en oo kuullut koskaan nökönuukaa tai nokonuukaa -sanoja. Meillä on aina sanottu nöpönuukaa.

Ehkä tässäkin on joku murre-ero. Äitini juuret ovat Pohjanmaalla ja Lapissa.
 
"tää"
[QUOTE="nainen";29550419]No, olisi varmaan pitänyt sanoa et vastatkaa ilman googlausta.[/QUOTE]

Tämä eli ohjeet piten pitää tai miten ei pidä toimia on se asia joka saa palstalla ärsyyntymään ei niinkään sanojen tai asioiden virheet.
 
[QUOTE="tää";29550537]Tämä eli ohjeet piten pitää tai miten ei pidä toimia on se asia joka saa palstalla ärsyyntymään ei niinkään sanojen tai asioiden virheet.[/QUOTE]

Nämä tällaiset pistää välillä naurattamaan, ei niinkään ärsytä.:D
 
"tää"
Nämä tällaiset pistää välillä naurattamaan, ei niinkään ärsytä.:D
Joskus kai se on tarkoituskin tehdä virheillä pilaa. Tilanne huumori useinmiten on ihan ok, vaikka se olisi tahatontakin.

Ohjeet "älä sitten googleta" tai "älkää nyt vastatko provoihin" yms. ärsyttää ja herättä kysymyksen no miksi ei, välillä sen uhma että varmasti rikon tuota ohjetta. Vakavia seurauksia ei toki ole tuollakaan ärsyyntymisellä.
 

Yhteistyössä